După peste un milion de modele VW cabrio din seriile broscuţă, Karmann Ghia, Golf şi New Beetle, la nivel mondial, este primul automobil de serie cu patru locuri cu un plafon cabrio, retractabil şi coupé din cinci secţiuni (plafon CSC).
Un Hardtop care se pliază compact şi se remarcă prin designul deosebit
Panoramă plăcută: Plafonul CSC care se deschide, respectiv se închide complet în 25 de secunde se remarcă atât pe plan tehnic, cât şi vizual. În primul rând: segmentul frontal este realizat transparent, cu aspect de sticlă şi, ca trapă convenţională, poate fi deschis separat sau poate fi ridicat cu 35 de milimetri. Chiar şi închis, plafonul asigură o atmosferă luminoasă, prietenoasă şi tinerească la interior. În al doilea rând: graţie plafonului CSC cu unghi larg de deschidere, a fost posibilă realizarea unei rame scurte a parbrizului modelului Eos. Acest element oferă un sentiment de cabrio autentic. În al treilea rând, se înregistrează un avantaj la capitolul proporţiilor, linia acoperişului este bine conturată, secţiunea posterioară musculoasă, fiind asigurată o ambianţă de calitate superioară.
Un Volkswagen, două segmente: Clientela pentru care este conceput modelul Eos este numeroasă, având în vedere că acest cabrio coupé este poziţionat între clasa A şi B. Exemplu pentru clasa A (clasa Golf): Eos se impune ca un model care oferă o calitate specifică clasei superioare B. În mod suplimentar, în raport cu multe modele concurente din segmentul A, Eos se evidenţiază prin spectrul superior de putere asigurat de propulsoare şi prin tehnologiile de top, un exemplu în acest sens fiind cutia automată de viteze cu dublu ambreiaj DSG, un sistem de sonorizare Dynaudio şi, bineînţeles, plafonul CSC. Exemplu pentru clasa B (clasa Passat): chiar lungimea modelului Eos este ceva mai mică în raport cu anumite autoturisme concurente, oferă un interior la fel de spaţios şi, în orice caz, cel puţin la fel de confortabil. O trapă de sticlă nu poate fi întâlnită la clasa B la niciun cabrio de top, iar plafonul retractabil cu structură de oţel este oferit de un singur model. De asemenea, Eos poate fi achiziţionat la un preţ mult mai avantajos. Altfel spus: acest model realizat de Volkswagen elimină graniţele dintre clase.
Un concept consecvent
Design CSC: Închis, plafonul CSC formează un arc între secţiunea posterioară şi parbriz. Astfel este obţinut un plafon autentic de coupé, care se remarcă prin eleganţă şi sportivitate. Linia acoperişului este bine conturată, secţiunea posterioară musculoasă, iar ambianţa este de calitate superioară. Şi după deschiderea plafonului se constată de asemenea că Eos este conceput special ca un model cabrio coupé, iar liniile caroseriei nu au fost preluate de la niciun model existent. Prin intermediul plafonului CSC a fost posibilă utilizarea unei rame scurte a parbrizului, cu o secţiune posterioară compactă. Consecinţa: proporţii foarte bine conturate în stilul specific unui model cabrio clasic. Nici măcar o antenă nu întrerupe liniile acestui design impresionant: toate antenele au fost integrate de designeri în portbagajul realizat din material plastic foarte rezistent.
Caracteristicile CSC: structura CSC din cinci componente nu oferă doar avantaje vizuale, ci şi practice. În primul rând: senzaţie autentică de model cabrio. Având în vedere că rama parbrizului – mai precis, suportul transversal al plafonului – pătrunde mult mai puţin în interior în comparaţie cu multe alte modele din această clasă şi nu formează o boltă peste şofer şi pasager. În al doilea rând: acces şi coborâre în condiţii optime. Rama parbrizului, cu dimensiuni mai mici, facilitează accesul la bordul modelului Eos cu plafonul deschis, având în vedere că nu este necesară evitarea acestei rame. În al treilea rând: trapa integrată. Soarele nu este mereu pe cer, iar vara nu durează tot anul. Plafonul CSC captează în asemenea situaţii lumina, aerul şi atrage buna dispoziţie. Deschiderea şi închiderea completă se realizează destul de rapid, aşa cum am arătat: de la primul „clac" până la ultimul „clic" nu trec decât 25 de secunde. La finalizarea corespunzătoare a operaţiunii, sistemul confirmă acest lucru prin intermediul unui semnal sonor. În mod suplimentar, plafonul CSC oferă avantajele generale specifice unei compatibilităţi fără restricţii pe parcursul întregului an, precum şi zgomote reduse la rulare în condiţiile în care plafonul este închis. În mod suplimentar, materialul dur îngreunează eforturile vandalilor şi ale hoţilor.
Foarte spaţios şi puternic
Dimensiuni: Modelul cabrio coupé măsoară 1,79 metri lăţime, 4,41 metri lungime şi 1,44 metri înălţime. În urma raportului dintre aceste dimensiuni, sunt obţinute beneficii dinamice: ca urmare a lăţimii mari în raport cu lungimea şi înălţimea, Eos beneficiază şi de o stabilitate deosebită. Ecartamentul mare (peste 1,55 metri) nu reprezintă doar un avantaj estetic, ci contribuie şi la o agilitate şi o manevrabilitate cu o siguranţă impresionantă pentru modelul Eos. Consecinţa: plăcerea condusului, cu plafonul deschis sau închis.
Cinci motoare cu putere cuprinsă între 122 CP şi 250 CP
Motoare: Eos este disponibil cu patru propulsoare pe benzină (variante de putere: 90 kW / 122 CP, 110 kW / 150 CP, 147 kW / 200 PS şi 184 kW / 250 CP), precum şi un motor TDI puternic care dezvoltă 103 kW / 140 CP, disponibil în echiparea de serie cu filtru de particule pentru motorină. Până la o putere de 147 kW sunt disponibile propulsoare cu patru cilindri şi injecţie directă. Varianta de 184 kW dezvoltă puterea printr-un număr de şase cilindri. Motoarele pe benzină de 147 kW şi 184 kW, precum şi propulsorul diesel de 103 kW pot fi însoţite de cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG.
Interior sportiv şi elegant
Interior: Şi interiorul reflectă un concept inovator. În timp ce detaliile funcţionale şi comenzile (de exemplu lumini, climatizare; sisteme radio) sunt cunoscute de la alte modele, numeroase elemente de bază oferite de Eos reprezintă o noutate. Dintre acestea face parte habitaclul, capitonajele portierelor şi cele laterale, precum şi bancheta spate şi sistemul de climatizare automată specific unui model cabrio. În mod suplimentar, Volkswagen utilizează opţional scaune Easy-Entry activate electric: acestea „memorează" poziţia longitudinală a scaunului şoferului şi pasagerului şi revin – după urcarea sau coborârea pasagerilor de pe locurile din spate – printr-o simplă apăsare a butonului. În acest sistem de scaune reglabile electric în 12 poziţii este integrat şi un suport de prevenire a lordozei.
Portbagaj: în cazul plafonului deschis, la dispoziţie se află un portbagaj cu un volum de 205 litri; cu plafonul închis, este oferit un spaţiu de depozitare de 380 de litri. În echiparea de serie, portbagajul se închide perfect cu ajutorul unui sistem auxiliar electric de acţionare. În mod suplimentar este disponibil un sistem de încărcare cu mecanism de închidere, integrat în bancheta spate.
Dotări extinse în echiparea de serie / Eos Individual
Echipare: Eos este comercializat exclusiv într-o versiune de echipare de top. În serie sunt disponibile în toate cazurile: ESP, tetiere optimizate din punct de vedere al siguranţei pentru locurile din faţă, airbaguri frontale şi airbaguri la nivelul capului şi al toracelor, de concepţie specială, jante din aliaj uşor de 16 ţoli (V6: 17 ţoli), instalaţie de climatizare (Climatic / V6: Climatronic), proiectoare de ceaţă, geamuri acţionate electric, volan*, schimbător de viteze* şi frână de mână îmbrăcate în piele*, precum şi scaune sport* (* = disponibile în serie de la 103 kW, echipare specială pentru versiunea 85 kW). Bineînţeles că un sistem de protecţie în caz de răsturnare, activat în maxim 0,25 secunde, contribuie la îmbunătăţirea siguranţei în situaţii critice de rulare. Opţional sunt disponibile dotări inovatoare, de exemplu un sistem de sonorizare Dynaudio cu amplificator cu zece canale, zece difuzoare şi o putere de 600 watt sau faruri bixenon cu lumini dinamice de curbă şi faruri statice de viraj pentru modelul Eos. Volkswagen Individual oferă în mod suplimentar o versiune nobilă impresionantă a modelului Eos, cu piele în două culori, jante din aliaj uşor de 18 ţoli şi grilă a radiatorului de culoare închisă, cu inserţii cromate.
{mosloadposition user10}