Directorii IT din intreaga lume isi doresc sa faca mai mult in privinta alinierii investitiilor IT cu obiectivele de business, dar numai jumatate dintre ei cred ca si reusesc acest lucru – conform unui sondaj realizat de CA, reprezentata in Romania de SolvIT Networks.
Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 300 CIO si executivi IT din companii incepand cu $250 milioane venit anual. Sondajul a dezvaluit ca 74% dintre respondenti cred ca o mai buna prioritizare a cheltuielilor IT bazate pe nevoile de business este decisiva pentru atingerea obiectivului de management IT. Respondentii au afirmat ca principalul motor in aliniere a fost dorinta de a evita cheltuielile care reies dintr-un ROI scazut si nevoia de a asigura implinirea cererii venite din partea de business. Jumatate din respondentii din intreaga lume au afirmat ca firmele lor sprijina IT-ul sa-si stabilensca prioritatile bazandu-se pe obiectivele de business. Respondentii din Anglia, Germania, Australia si Japonia sunt semnificativ mai interesati decat cei din U.S. sa-si evalueze organizatiile ca avand succes in acest domeniu sau nu.
"Pe masura ce tehnologia infomatiei devine un factor din ce in ce mai predominant in partea superioara – si inferioara a performantei in afaceri, directorii IT vor trebui sa se concentreze din ce in ce mai mult asupra investitiilor inteligente a resurselor lor finite." a spus Sarah Meyer, Director de Business Service Management la CA. "Aceasta concentrare va continua sa conduca la adoptarea "best practices" pentru alocarea resurselor IT – la fel ca si a tehnologiilor integrate de Business Service Management care sustin aceste "best practices".
Conform acestui sondaj, directorii IT din U.S. tind sa fie nemultumiti de performanta organizatiilor lor in imbunatatirea serviciilor destinate utilizatorilor finali si controlarea costurilor, spre deosebire de omologii lor de peste ocean. Totusi, respondentii americani tind sa fie mai multumiti decat cei din alte regiuni de implementarea automatizarii si de initiativele de virtualizare.
53% din respondentii din intreaga lume au pretins ca cea mai importanta bariera in imbuntatirea aliniamentului IT-business este insuficienta calificarii staffului. In Anglia si Germania, totusi doar 40% vad pregatirea staffului ca principala piedica – in timp ce 37% vad ca cea mai importanta problema fiind integrarea inadecvata a tehnologiei.
In partea superioara, 67% dintre respondenti au indicat faptul ca factorul numarul unu de succes in alinierea IT-business este standardizarea politicilor si procedurilor. Respondentii din Australia si Japonia citeaza in mod specific faptul ca “best practices” ca ITIL sunt argumentul principal care le-a permis sa-si indeplineasca obiectivele, chiar daca numai 55% dintre ei au adoptat sau planuiesc adoptarea ITIL in urmatoarele 12 luni – spre deosebire de 71% dintre respondenti in Anglia si Germania si 50% in Statele Unite.
Sondajul a descoperit de asemenea ca respondentii din Anglia si Germania sunt mai interesati decat cei din alte regiuni de implementare unui CMDB (configuration management database) in companiile lor.
Un sumar al rezultatelor sondajelor este disponibil la: //ca.com/files/WhitePapers/ca_cio2cio_v2exec_summary.pdf.
{mosloadposition user10}