Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

C4 și C4 x adoptă tehnologia hibrid de 48V: simplitate, fluiditate și consum redus

C4 și C4 x adoptă tehnologia hibrid de 48V: simplitate, fluiditate și consum redus

După C5 Aircross, la sfârșitul anului 2023, Citroën introduce C4 și C4 X Hybrid 136 echipate cu noua tehnologie hibrid de 48V.

Tehnologia hibrid de 48V oferă modelului C4 sau C4 X Hybrid 136 o mare simplitate și versatilitate de utilizare, fără a fi nevoie de reîncărcare, o experiență de confort și fluiditate la bord de neegalat și eficiență cu o reducere a consumului și a emisiilor de CO2 de aproximativ 20%.

C4 și C4 x adoptă tehnologia hibrid de 48V: simplitate, fluiditate și consum redus

O gamă care se potrivește tuturor: C4 și C4 X sunt mai mult ca niciodată în ton cu așteptările clienților, oferind motoare pe benzină și diesel, propulsoare electrice și această nouă soluție hibrid pentru a facilita accesul la electrificare.

C4 Hybrid 136 poate fi comandat de la 27.300 EUR, pret de lista cu TVA, iar C4 X Hybrid 136 de la 28.500 EUR, pret de lista cu TVA. Primele livrări vor avea loc în vara anului 2024.

C4 Hybrid 136 poate fi comandat de la 22.229 EUR, pret cu TVA prin programul Rabla Classic, iar C4 X Hybrid 136 de la 22.835 EUR, pret cu TVA prin programul Rabla Classic. Primele livrări vor avea loc în vara anului 2024.

Precursor în materie de vehicule electrice în cadrul segmentului C, alături de motoare eficiente pe benzină și diesel, Citroën introduce Hybrid 136 pe modelele C4 și C4 X. Această hibridizare permite combinarea avantajelor oferite de alimentarea pe benzină și cea electrică. Construit pe baza tehnologiei compacte și ușoare 48V Hybrid, este compus dintr-o baterie de 48V care se reîncarcă în anumite faze de condus, un motor pe benzină cu 3 cilindri de 136 CP (100 kW) de generație nouă, special conceput pentru a se adapta la acest sistem hibrid, cuplat cu noua transmisie electrificată cu dublu ambreiaj ë-DCS6 care încorporează un motor electric de 21 kW ë-Motor produs în Franța.

Simplu și ușor de utilizat, fără necesitatea de reîncărcare, modelul Hybrid 136 oferă confort și versatilitate, reducând în același timp emisiile și consumul cu aproape 20% față de o versiune echivalentă pe benzină. Capabil să efectueze până la 50% din deplasările urbane în modul electric, fără emisii, acesta prezintă astfel toate avantajele condusului electric, de la ușurința utilizării, la posibilitatea de a circula în zone cu emisii reduse și până la reducerea taxelor impuse modelelor pe benzină în anumite țări. Cu Hybrid 136, C4 și C4 X oferă o soluție deosebit de omogenă și atrăgătoare, punând accentul pe simplitate și siguranță la bord. Versiunea Hybrid 136 este disponibilă începând de la 27.300 EUR, pret de lista cu TVA, pentru C4 și 28.500 EUR, pret de lista cu TVA, pentru C4 X.

Versiunea Hybrid 136 este disponibilă începând de la 22.229 EUR, pret TVA prin programul Rabla Clasic, pentru C4 și 22.835 EUR pret TVA prin programul Rabla Clasic, pentru C4 X.

CONSUM DE COMBUSTIBIL redus, CONCOMITENT CU SPORIREA CONFORTULUI

Cu noul sistem de propulsie hibrid, Citroën oferă o altă soluție electrificată care asigură confortul unei deplasări pur electrice, economii de combustibil și emisii reduse de CO2, cu o gestionare eficientă a costurilor.

Oportunitatea de a conduce electric în oraș: C4 și C4 X Hybrid 136 pot rula în modul electric în zonele urbane, pe drumuri ușoare sau în timpul manevrelor. În zonele urbane, această versiune hibrid poate efectua până la 50% din călătorii în întregime în mod electric, fără emisii și fără vibrații. Prin avantajele oferite de rularea pur electrică, sentimentul de confort la bord este sporit în timpul deplasărilor zilnice în oraș sau pe autostradă.

Consum redus de combustibil: Tehnologia Hybrid 48V optimizează performanțele și consumul de combustibil ale modelelor C4 și C4 X, permițând o economie medie de combustibil de 1 litru/100 km (20%) în comparație cu motorul pe benzină PureTech 130 EAT8. Este de remarcat faptul că acest sistem de propulsie are o eficiență foarte interesantă în condiții de condus urban, cu o economie medie de combustibil care ajunge la aproape 30%.

Emisii de CO2 reduse : De asemenea, are un impact pozitiv asupra emisiilor de CO2, care sunt reduse cu până la 20% (peste 25 g) în comparație cu motorul pe benzină PureTech 130 S&S EAT8. Cu 107 g de CO2/km (conform ciclului mixt și versiunii WLTP), C4 și C4 X oferă libertatea de a conduce fără constrângeri și gratuit în multe zone care aplică restricții de circulație.

Simplitate și plăcere: Sistemul de propulsie hibrid al acestei noi versiuni de pe C4 și C4 X oferă o mare ușurință în utilizare, cu cele două motoare, electric și termic, care funcționează împreună sau separat, în mod automat, fără intervenția șoferului. Iar în cazul unor accelerații puternice, motorul electric furnizează o putere suplimentară de 9 kW (aproximativ 12 CP), asigurând confortul permanent în utilizare prin garantarea performanțelor dinamice.

Cu o baterie care se reîncarcă automat când mașina decelerează, noul sistem de propulsie sporește ușurința în utilizarea zilnică și va atrage clienții care doresc să aibă acces la condusul electric, ocolind constrângerile legate de reîncărcare.

DESCRIEREA NOII TEHNOLOGII HIBRID DE 48V

Datorită acestei tehnologii hibrid de 48V, timpii de conducere în regim combinat sau complet electric sunt optimizați pentru confort sporit la volan și pentru reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. Acest sistem de hibridizare ușor și compact se bazează pe:

O nouă generație a motorului pe benzină 1.2 PureTech, dezvoltat special (40% din piese sunt noi) pentru hibridizare, având 3 cilindri și 1199 cmc, o putere de 136 CP (100 kW) la 5500 rpm și un cuplu motor de 230 Nm la 1750 rpm. Alegerea unui turbocompresor cu geometrie variabilă și a unei distribuții cu lanț contribuie la performanța și robustețea sa. Respectând standardele Euro 6.4 și funcționând conform ciclului Miller, motorul are o eficiență termică îmbunătățită pentru reducerea emisiilor de CO2.

Un motor electric sincron cu magnet permanent, capabil să livreze o putere și un cuplu maxim de 21 kW (28 CP) și 55 Nm. Acesta se ocupă de funcționarea electrică a modelelor C4 și C4 X pentru solicitări de cuplu redus, la viteze mici, în timpul manevrelor sau al decelerărilor, și asistă motorul termic în timpul pornirii. De asemenea, servește ca generator de încărcare a bateriei în timpul decelerării, reducând astfel uzura frânelor.

Un demaror cu curea, alimentat la 48V, utilizat pentru a porni rapid și cu succes motorul termic.

O nouă transmisie electrificată, ë-DCS6, cu dublu ambreiaj şi 6 trepte, fără întreruperea cuplului, concepută, de asemenea, special pentru tehnologia hibrid. Schimbările de viteze sunt mai scurte, oferind o experiență de condus mai confortabilă. Motorul electric, invertorul și controlerul sunt integrate, optimizând spațiul sub capota motorului.

O baterie litiu-ion de 48V cu o capacitate disponibilă de 432 Wh instalat sub scaunul din stânga față, fără afectarea volumului portbagajului sau a spațiului interior.

În plus, datorită unui convertizor de tensiune, o parte din electricitatea produsă de motorul electric de 48V este convertită la 12V pentru alimentarea echipamentelor mașinii, permițând existența a două sisteme electrice distincte.

ENERGIE ŞI CONFORT PENTRU TOȚI

Lansate în 2021, respectiv 2023, și vândute în Europa în 2023 în 58.740, respectiv 11.350 de unități, C4 și C4 X sunt două sedanuri de familie care se remarcă printr-un concept de profil care combină statutul de berlină, dinamismul unui coupé pentru C4 și un fastback pentru C4 X, cu modernitatea împrumutată din normele SUV-urilor. Ele oferă o experiență unică de confort la bord, care transformă fiecare călătorie într-un moment de fluiditate și liniște, datorită, printre altele, suspensiilor Citroën Advanced Comfort, scaunelor Advanced Comfort, reglajului direcției, fineții acustice și spațiului interior.

Această senzație este accentuată în cazul versiunilor electrice, care aduc și mai multă fluiditate și liniște în timpul rulării. Citroën, pionier în segmentul C în ceea ce privește ofertele electrice, a optat pentru baterii de dimensiuni rezonabile, mai puțin costisitoare și mai ușoare, favorizând un consum redus. Cu o capacitate de încărcare efectivă de 100 kW, sunt perfect adaptate pentru deplasările zilnice și capabile să facă față fără probleme călătoriilor lungi. Oferta vine în completarea versiunilor termice eficiente pe benzină și diesel, permițând clienților să se bucure de confort la bord și de un design deosebit, alegând în același timp sursa de energie care se potrivește cel mai bine necesităților fiecăruia. Versiunile electrice reprezintă 25% din vânzările C4 și 35% din vânzările C4 X în Europa.

Cu Hybrid 136 pe C4 și C4 X, Citroën oferă o soluție de mobilitate electrificată care combină simplitatea, performanța energetică și o experiență de confort unică într-un buget accesibil.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.