singurul studiu complet despre tendintele economiei Romaniei
Cotidianul de afaceri Business Standard lanseaza miercuri, 17 decembrie, in premiera pe piata media din Romania, anuarul “Economia in 2009”.
Primul si singurul singurul studiu complet despre tendintele din economia romaneasca, anuarul Business Standard previzioneaza tendintele macroeconomice si sectoriale ale tarii pentru anul 2009, are 100 de pagini si este impartit in trei sectiuni: ADMINISTRATIE, MACROECONOMIE si ANALIZA SECTORIALA.
Prima sectiune include previziunile legate de evolutia mediului politic in 2009 si se centreaza pe politicile publice si administrative anticipate spre a fi implementate de Guvern, in contextul crizei.
A doua sectiune este dedicata prognozelor macroeconomice ale anului 2009 avand in vedere parametrii precum Produsul Intern Brut (PIB), inflatia, somajul, salariile, Investitiile Straine Directe (ISD), balanta si deficitul comercial. Lideri de opinie, analisti si specialisti din business intaresc aceste previziuni prin comentarii referitoare la evolutia indicatorilor in 2008 si la estimarile pentru anul urmator.
Cea de a treia sectiune a studiului previzioneaza, in baza datelor publice si a celor oferite de companii, evolutia a zece sectoare economice (Pietele financiare, Consultanta, Constructii & Real Estate, Industrie, Energie, Retail & FMCG, Agricultura & Industrie alimentara, IT&C, Servicii si Media), in functie de trei indicatori: ritm de crestere, evolutia marjelor de profit si evolutia salariilor. De asemenea, studiul dezvaluie oportunitatile si amenintarile la adresa economiei Romaniei in 2009 si previzioneaza evenimentele majore care vor marca mediul de business anul viitor.
"Cred ca este cel mai bun moment pentru lansarea pe piata a unui produs editorial de tipul Anuarului Business Standard "Economia in 2009". Spun asta, gandindu-ma la faptul ca am luat pulsul companiilor in luna noiembrie, inceputul lunii decembrie, perioada in care acestea isi fac, de regula, bugetele pentru anul urmator. La fel de adevarat este, ca situatia s-a schimbat acum total fata de alti ani, unele companii preferand sa mai astepte si sa cuantifice mai exact cat de puternic vor fi afectate de criza economica globala, al carui prim val a lovit deja companiile locale. "Economia in 2009" este expresia fidela a ceea ce simte, vede si crede acum mediul de business ca se va intampla anul viitor cu indicatorii esentiali – marje de profit, salarii, crestere sectoriala -, precum si ce tendinte vor modela principalele sectoare – de la banci, burse, imobiliare, energie, industrie pana la agricultura, IT & C, media sau turism", spune Adrian Mirsanu, redactor sef Business Standard.
Astfel, din 17 decembrie, profesionistii si specialistii din mediul de afaceri romanesc au la dispozitie singurul instrument veritabil de “business intelligence” din Romania, dar si un instrument ce poate fi utilizat in procesele de planificare strategica.
Redactorul sef Business Standard spune ca anuarul nu va trebui sa lipseasca in 2009 de pe biroul niciunui avocat, consultant, bancher, manager, expert sau specialist din companiile romanesti si multinationale fiind singura sursa completa de informatii privind tendintele din economia Romaniei. Totodata informatiile furnizate de anuar sunt utile si specialistilor camerelor de comert, ai ambasadelor si ai diferitelor organisme europene, precum si reprezentantilor administratiei publice centrale si locale.
Anuarul “Economia in 2009” are un tiraj de 15 000 de exemplare si, incepand cu 17 decembrie, se poate cumpara de la punctele de difuzare a presei la numai 8.9 RON.
In perioada 16 -19 decembrie, concluziile anuarului Business Standard vor fi discutate, zilnic, in emisiunea “Economia in 2009”, la The Money Channel. Emisiunea se difuzeaza de doua ori pe zi, la 10:45 si 17:15.
{mosloadposition user10}