Primii zece hotelieri de pe litoral, identificati in numarul din aceasta saptamana al revistei BUSINESS Magazin, detin aproximativ un sfert din numarul total al camerelor de la mare. Din numarul de maine 22 iulie al revistei, cititorii vor afla ca la primii zece hotelieri sta in fiecare an decizia stabilirii tarifelor, dar si ca tot ei ar fi singurii care ar putea schimba fata litoralului, detinand o masa critica de locuri de cazare.
In afara celor zece mari hotelieri, proprietatea pe litoral este divizata si foarte neomogena din punctul de vedere al serviciilor. Multi hotelieri din zona sunt locali sau sunt oameni de afaceri din toata tara care au cumparat sau au construit un hotel la mare fara a avea o strategie pentru turism pe termen lung, scrie BUSINESS Magazin.
Cu toate acestea, litoralul atrage inca turisti. Pentru acest an, ANAT estimeaza ca 1,4 milioane de turisti vor veni la mare, din care aproximativ 100.000 de straini. Analistii explica cititorilor BUSINESS Magazin ca venirea turistilor se datoreaza faptului ca in 2009 influenta factorilor economici asupra gradului de ocupare a hotelurilor se va resimti mai pregnant in centrele urbane si mai putin in destinatiile de vacanta.
“Sezonul estival 2009 va fi cel putin la fel de consistent ca anul trecut, avand in vedere ca in prezent numarul cererilor pentru sejururi in statiunea Mamaia, de exemplu, a crescut cu 8-10%, comparativ cu perioada similara din 2008, iar o tendinta similara o inregistreaza toate statiunile de pe litoral”, spune pentru BUSINESS Magazin Paul Marasoiu, presedintele Peacock Hotels. Marasoiu considera ca un factor care a contribuit la aceste majorari este si reorientarea optiunilor de calatorie ale unui anume segment de populatie care isi petrecea vacantele in strainatate, iar acum, din cauza problemelor economice, raman sa-si faca vacantele in statiuni locale.
{mosloadposition user10}