In ultimul timp, firmele si, in general, initiativele private au devenit o modalitate de a inlocui veniturile incasate ca angajat cu altele mai mari.
Potrivit datelor obtinute in aceasta saptamana de BUSINESS Magazin, in perioada septembrie 2008 – mai 2009 au fost infiintate 54.600 de SRL-uri, dintre care 82% au capital social minim (200 de lei).
Cei mai multi dintre micii antreprenori sunt oameni care fie nu mai sunt multumiti de locul de munca actual, fie si-au pierdut locul de munca in urma restructurarilor din companiile unde lucrau. Mai sunt si cazuri cand noile firme sunt ale tinerilor absolventi care nu vor sa intre pe piata fortei de munca in calitate de angajati, ci de “patroni”, sau ale managerilor cu renume si experienta foarte mare, “care nu mai au cum sa avanseze pe scara ierarhica si atunci decid sa isi faca propria firma, de obicei in consultanta”, spune pentru BUSINESS Magazin Emilian Duca, tax partner in cadrul firmei de consultanta fiscala BDO Conti Tax Advisors.
Dar cine sunt cei care decid sa-si deschida o firma in aceasta perioada? BUSINESS Magazin a identificat un profil standard al micilor intreprinzatori de criza: au intre 25 si 35 de ani, au activitate profesionala intre 3 si 10 ani, aleg domeniul serviciilor (in special consultanta), au sau au avut venituri peste medie, provin din domenii de activitate precum contabilitate, servicii financiare, consultanta, marketing sau avocatura iar majoritatea sunt din Bucuresti sau din orasele mari.
Consultanta este domeniul preferat pentru cei ce isi deschid acum afaceri, in primul rand pentru ca nu necesita costuri foarte mari. De fapt, de cele mai multe ori, costurile sunt minimale, in conditiile in care nu exista investitii in echipamente si tehnica si nici in angajati. “Nu trebuie sa ai decat un laptop, conexiune la internet si o minte limpede si agera”, sustine Cristian Calugaru, administrator si asociat in cadrul firmei de consultanta si marketing politic FAR Communication.
Cine ar vrea acum sa castige repede niste bani, fara investitii prea mari, ar putea sa-si faca o firma specializata in restructurari, zona de consultanta care se cere cel mai mult in acest moment, spune si Cosmin Alexandru, fondator al companiei de training Erudio si actionar al firmei de branding Brandivia.
Si alte afaceri (baruri, cafenele, pensiuni, diverse proiecte cu finantare europeana) au potential, numai ca sunt din categoria celor care cer investitii initiale niciodata neglijabile, scrie BUSINESS Magazin. In plus, perspectivele sunt destul de sumbre: impozitul forfetar, blocajul financiar, costurile mari ale imprumuturilor si imposibilitatea de a obtine o finantare care sa asigure depasirea acestei perioade sunt, la mijlocul lui 2009, piedici in dezvoltarea unei afaceri si motive serioase de ingrijorare pentru orice nou intreprinzator.
Daca in momentul de fata se infiinteaza aproximativ 30-40 de societati pe zi, mai mult de trei sferturi sunt firme de dimensiuni mici, cu capital social minim, fara angajati si care au ca domeniu de activitate consultanta, arata analiza BUSINESS Magazin.
Pe larg despre noul val de antreprenori “de criza”, in materialul BUSINESS Magazin de miercuri, 29 iulie. Va rog sa gasiti atasata coperta revistei din aceasta saptamana.
{mosloadposition user10}