Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

București rămâne pe primul loc în topul destinațiilor turistice din Europa cu cel mai mare potențial de dezvoltare

Mastercard logo

În ciuda tuturor schimbărilor prin care trece societatea, dar și a avansului tehnologic, un lucru a rămas constant: dorința oamenilor de a călători în jurul lumii, de a vizita și de a cunoaște alte culturi. Indexul Global Mastercard de Destinații Urbane 2019 cuantifică această dorință: din 2009 și până în prezent, numărul turiștilor care au apelat la servicii de cazare a crescut cu 76%.

Pentru cel de-al doilea an consecutiv, București se află în topul destinațiilor din Europa cu cel mai mare potențial de dezvoltare, conform Indexului Global Mastercard de Destinații Urbane 2019, studiu care oferă o analiză semnificativă despre turismul urban și despre comportamentul turiștilor din ultimii 10 ani.

Bucuresti
Bucuresti

sursa foto

”București se află în topul orașelor cu cel mai mare potențial de dezvoltare, păstrându-și prima poziție în rândul destinațiilor din Europa. Călătoritul a devenit o parte importantă din stilul nostru de viață și e critic să înțelegem cum turismul impactează orașele mari, la nivel global. Studiul oferă, de asemenea, o perspectivă amplă asupra comportamentului turiștilor, oferind posibilitatea de a le înțelege nevoile și experiențele pe care aceștia le caută”, declară Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România.

Mastercard logo

Potrivit rezultatelor studiului, București înregistrează un procent de 10,3% în ceea ce privește potențialul de dezvoltare, în rândul orașelor din Europa. Studiul relevă, totodată, faptul că 1,4 milioane de turiști au apelat la servicii de cazare în ultimul an, iar valoarea medie cheltuită pe zi a ajuns la 105 dolari, comparativ cu anul anterior, unde această sumă se ridica la 200 dolari.

Top 10 orașe din Europa cu cel mai mare potential de dezvoltare
Potențial de creștere în 2019 Turiști care au apelat la servicii de cazare în 2018 Durata medie de ședere în 2018 Valoarea medie a cheltuielilor pe zi în 2018 (USD)
București 10,3% 1,4 milioane 4,9 nopți $105
Lisabona 10,0% 5,2 milioane 1,6 nopți $112
Tel Aviv 9,1% 1,9 milioane 2,2 nopți $368
Moscova 8,6% 2,5 milioane 7,6 nopți $142
Hamburg 8,1% 1, 5 milioane 4,3 nopți $279
Dusseldorf 7,9% 1,2 milioane 3,7 nopți $262
Budapesta 7,8% 7,1 milioane 2,4 nopți $98
Santa Cruz de la Palma 7,8% 4,8 milioane 8,8 nopți $74
Copenhaga 7,4% 2,2 milioane 3,5 nopți $230
Istanbul 7,4% 13,4 milioane 7,7 nopți $69

În acest an, Idexul Global Mastercard de Destinații Urbane include 200 de orașe, selectate pe baza unei analize amănunțite a volumului de turiști și a cheltuielilor înregistrate în anul 2018. Studiul oferă, de asemenea, previziuni de creștere pentru anul 2019, dar și informații privind durata medie de ședere și a sumei cheltuite pe zi de către turiști.

Bangkok rămâne cel mai vizitat oraș de pe glob

În acest an, Indexul Global Mastercard de Destinații Urbane dezvăluie că Bangkok rămâne destinația nr. 1 în lume, cu peste 22 de milioane de turiști care au apelat la servicii de cazare. Parisul și Londra ocupă locurile 2 și 3, respectiv ambele depășind 19 milioane de turiști acomodați. Cele 10 orașe din top au înregistrat în 2018 un număr mai mare de turiști decât în anul precedent, cu excepția Londrei, care a scăzut cu aproape 4%. Previziunile pentru anul 2019, oferite de studiu, indică o creștere generală, în mod special pentru capitala Japoinei, Tokyo, oraș de la care se așteaptă cea mai mare creștere a numărului de turiști acomodați.

În cazul sumei cheltuite de turiști în timpul unei șederi, Dubai este în topul listei, unde turiștii cheltuie în medie 553 dolari pe zi. Makkah, abia intrat în top 10 anul trecut, rămâne pe locul 2 pentru al doilea an consecutiv.

În premieră în acest an, Idexul Global Mastercard de Destinații Urbane oferă 3 tendințe cheie în ceea ce privește turismul la nivel global.

1. Creștere consecventă și echilibrată: în ultimul deceniu, singura constantă a fost schimbarea. În fiecare an, tot mai multe persoane călătoresc pe plan internațional și cheltuie mai mult în orașele pe care le vizitează. În cazul tuturor destinațiilor prezente în studiu, fluxul de turiști a crescut în medie cu 6,5%, an după an începând cu 2009, iar cheltuielile au crescut în medie cu 7,4%.

2. Dominanța susținută a marilor orașe: Deși a existat o schimbare semnificativă în rândul turiștilor care aleg orașele mai mici, primele 10 orașe din top au rămas, în mare măsură, consecvente în acest sens. Londra, Paris și Bangkok se află pe primele 3 poziții din 2010, Bangkok fiind nr. 6 în ultimii șapte ani. New York este un alt oraș care se află în top 10, cu 13,6 milioane de turiști care apelează la servicii de cazare, în acest an.

3. Creșterea călătoriilor planificate în regiunea Asia-Pacific: Orașele din regiunea Asia-Pacific au înregistrat cea mai mare creștere în numărul de turiști din 2009, cu 9,4%. În comparație, Europa, care a înregistrat a doua cea mai mare creștere, a crescut cu doar 5,5%.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.