Bucureşti/München. Bruno Spengler (Canada) va schimba BMW M4 DTM pentru BMW M8 GTE din sezonul următor, când va concura în IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Această mutare înseamnă că Spengler trage cortina peste o carieră strălucitoare în DTM, care a însemnat 15 ani şi 195 de curse şi a produs câteva momente memorabile. Cel mai mare succes al canadianului a fost în 2012, când a câştigat titlul piloţilor cu BMW Bank M3 DTM.
Prima cursă a lui Spengler ca pilot titular BMW Team RLL în BMW M8 GTE vine imediat. El va concura în cursa de 24 de ore de la Daytona (SUA) la finalul lunii ianuarie. De asemenea, Spengler va rămâne şi pilot de rezervă şi teste pentru BMW i Andretti Motorsport în Campionatul FIA Formula E ABB.
“Foarte puţini piloţi au avut o influenţă atât de mare asupra DTM precum a avut Bruno Spengler în ultimii 15 ani”, a declarat directorul BMW Group Motorsport, Jens Marquardt. “Prin câştigarea titlului în primul său sezon pentru BMW în 2012, el a reuşit ceva care nimeni nu credea posibil la acel moment. Prin aceasta, el a obţinut un loc permanent în istoria BMW Motorsport. Din cele 122 de curse DTM în care a concurat pentru noi, a câştigat şapte. Ultima lui victorie, în 2019 la Norisring, a fost din nou una plină de emoţie. Faptul că a depăşit bariera de 1.000 de puncte în cel de-al 15-lea sezon al său subliniază statutul remarcabil pe care Bruno l-a obţinut în DTM. Pe de altă parte, am fost de acord că 2020 este momentul potrivit pentru a ne îndrepta împreună într-o altă direcţie pentru anii ce urmează. Această decizie nu a fost una uşoară pentru noi. Cu toate acestea, aşa cum facem la finalul fiecărui sezon, analizăm cu atenţie piloţii noştri şi suntem încrezători că Bruno, cu toată experienţa lui, ne poate ajuta să progresăm în seria IMSA. De asemenea, el va fi folosit ca pilot de rezervă şi teste în Formula E. Sunt bucuros că am putut să-l păstrăm pe Bruno ca membru valoros al familiei BMW. Ne vom asigura că va putea să-şi ia «la revedere» aşa cum se cuvine de la fanii BMW în ediţia viitoare a DTM.”
“În primul rând, sunt dezamăgit că nu voi mai concura în DTM în 2020”, a declarat Spengler. “Am avut o perioadă fantastică în cei 15 ani, timp în care DTM a devenit o parte din familia mea. Am concurat în DTM timp de aproape jumătate din viaţa mea. În cele 195 de curse, m-am bucurat de câteva succes fantastice – mai presus de orice, titlul câştigat cu BMW la Hockenheim în 2012. Acest trofeu va fi strâns legat mereu de Charly Lamm. Ca sportiv, mi-ar fi plăcut să mai fiu în competiţie pentru câţiva ani. Aş vrea să le mulţumesc mecanicilor şi inginerilor care au lucrat cu mine în toţi aceşti ani şi cu care am sărbătorit multe succese. Chiar dacă a fost o surpriză pentru mine că nu voi mai concura sezonul 16 în DTM, privesc cu încredere spre viitor. Mă simt ca acasă în familia BMW, voi avea parte de o nouă provocare şi sunt gata să scriu un nou capitol în cariera mea. Ştiu BMW M8 GTE, BMW Team RLL şi unele circuite din America de Nord. Prin urmare, cred că mă voi adapta rapid. Pentru mine, canadian fiind, va fi cu siguranţă un punct de atracţie să particip în premieră la o cursă de casă reală, în etapa din vară de pe Mosport. Voi simţi lipsa fanilor DTM. Aştept cu nerăbdare să le spun «adio» în 2020.”
Iniţial, Spengler a pilotat pentru Mercedes în DTM între 2005 şi 2011, perioadă în care de două ori a fost vicecampion al piloţilor. Când BMW a revenit în campionat în 2012, el a schimbat constructorul şi a câştigat titlul de la prima încercare după un sezon dramatic. În cariera sa în DTM, Spengler a câştigat 16 curse, a obţinut 18 pole position şi a urcat de 51 de ori pe podium. În total, el a obţinut 1.024 de puncte.