Cu o piata de peste o jumatate de miliard de euro in 2005, disputata de sase companii majore de profil, retelele de magazine de bricolaj se indreapta spre o noua etapa de dezvoltare. Noi jucatori isi anunta intrarea pe piata pentru finele acestui an si inceputul anului urmator: bauMax, Mr. Bricolage si Hornbach se vor alatura internationalelor Praktiker si Bricostore si localelor Ambient, Dedeman, Stelcati si Tiger Amira.
In citiva ani de la intrarea in Romania, magazinele de tip Do It Yourself (DIY) s-au impus in peisajul local, astfel incit in 2005 piata de bricolaj a ajuns sa totalizeze peste 500 de milioane de euro. In acest moment pe piata locala sint doi mari jucatori internationali: Praktiker Romania, care conduce detasat la capitolul numar de unitati deschise si, implicit, acoperire teritoriala, cu 12 unitati deschise, si Bricostore Romania, campionul profitului in 2005, cu aproape 10 milioane de euro (fata de 4,2 milioane Praktiker).
Se pregatesc sa isi faca intrarea: compania austriaca bauMax, care va deschide in acest an cite un magazin la Brasov, Sibiu si Cluj-Napoca, francezii de la Mr. Bricolage, care si-au programat pentru urmatorii ani deschiderea a peste 30 de unitati in toata tara, si retailerul german Hornbach, care va incepe in aceasta toamna constructia unui mare magazin in Bucuresti.
Informatii pe larg despre piata magazinelor de bricolaj, despre specificul fiecarei companii si al magazinelor lor, precum si despre cine nu vrea sa intre piata din Romania, gasiti in coverstory-ul acestui numar din revista BusinessWeek Romania.
Acelasi numar va permite sa aruncati o privire in lumea secreta a companiei Apple: fascinanta poveste a designerului Johnathan Ive, cel care a transformat produsele firmei in adevarate obiecte de cult. Aflati, de asemenea, povestea completa a complicatului drum spre privatizare (sau, in cel mai negru scenariu, spre faliment) al uzinei Tractorul Brasov.
{mosloadposition user10}