Brico Depôt România, parte a Kingfisher plc, companie internațională de îmbunătățire a locuinței, continuă planul de integrare și consolidare a activității operaționale pe piața din România și începe procesul de rebranding al portofoliului de magazine Praktiker în Brico Depôt.
Achiziția Praktiker consolidează poziția grupului Kingfisher pe piața locală de îmbunătățire a locuinței, devenind în prezent numărul doi în România, cu o rețea de 38 de magazine și cu oportunități de creștere pe piața locală.
Procesul de rebranding al rețelei Praktiker va fi implementat în mai multe etape și continuă demersul grupului Kingfisher de a contribui la dezvoltarea pieței de îmbunătățire a locuinței din România. Concentrate în jurul strategiei operaționale ONE Kingfisher, lansate în 2016, direcțiile de dezvoltare includ transformarea gamelor actuale de produse prin integrarea unor game de produse inovatoare, disponibile în toate magazinele din Europa, în care nevoile clienților sunt puse întotdeauna pe primul loc. În prezent, 7.500 de produse din oferta unificată se găsesc în rețeaua Brico Depôt, iar peste 5.000 dintre acestea sunt disponibile deja și în magazinele Praktiker.
Astfel, toate magazinele din rețea vor oferi clienților soluții unice pentru proiectele de renovare și reamenajare a locuinței, o experiență de cumpărare îmbunătățită și produse noi, inovatoare, de calitate bună, la prețuri corecte
Procesul de rebranding va fi finalizat până la începutul sezonului de primăvară, astfel încât în prima parte a anului 2019 Kingfisher va opera întreaga rețea din România sub brandul Brico Depôt.
Adela Smeu, CEO Brico Depôt România, a declarat: „Continuăm strategia de consolidare a operațiunilor după achiziţia Praktiker, de la sfârșitul anului trecut, prin inițierea procesului de rebranding. Vom finaliza astfel o etapă importantă a procesului de integrare și vom lansa o alta, orientată către o acoperire națională mult mai bună și axată și mai mult pe nevoile clienților noștri. Credem că fiecare dintre noi trebuie să aibă o casă în care să se simtă bine, iar obiectivul nostru este ca reamenajarea locuinţei sa fie accesibilă tuturor. Ambiția grupului din care facem parte este să devenim lider pe piața de îmbunătățire a locuinței, un obiectiv care va prinde din ce în ce mai mult contur în urma strategiei noastre pe termen mediu și lung.”
Pe lângă procesul de rebranding, planul de optimizare a rețelei comerciale și eficientizare a activității operaționale include și închiderea a trei magazine Praktiker respectiv Arad, Brașov și Pitești.
Brico Depôt a prevăzut deja un plan de suport și integrare a cât mai multor angajați în rețeaua de magazine existentă.
Adela Smeu a adăugat: „Nu a fost deloc o decizie ușoară. Înțelegem impactul pe care această decizie îl are asupra colegilor noștri și am construit un plan prin care să le oferim posibilitatea de a lucra în alte magazine Brico Depôt sau sprijin în găsirea altor oportunități de angajare pe piața locală.”
În 2016, grupul Kingfisher a lansat o nouă strategie operațională, ONE Kingfisher, în care accentul este pus pe crearea unei oferte unificate de produse pentru îmbunătăţirea locuinţei, pe valorificarea mediului digital şi pe optimizarea eficienței operaționale, în toate țările în care funcționează brandurile Kingfisher.
Brico Depôt România va continua să investească în toate magazinele pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare a clienților. Pentru clienții din România, beneficiile strategiei Kingfisher vor însemna, în primul rând, game de produse inovatoare, la prețuri corecte, în magazine mai bine organizate.