Membrii asociatiei au decis inceperea demersurilor in vederea recunoasterii statutului de ONG de utilitate publica a BRAT. Decizia a fost luata ca urmare a dezvoltarii continue a asociatiei din ultimii ani, a rolului esential pe care aceasta il are in cadrul industriei de media si publicitate. Efortul depus in standardizarea modului de evaluare a produselor media si crearea de instrumente profesioniste pentru evaluarea performantelor produselor media si tranzactionarea spatiului publicitar, a contribuit la cresterea gradului de profesionalizare si transparenta a industiei de media si publicitate, atat in sprijinul mediului privat, cat si al domeniului public.
Rezultatele oferite de asociatie sunt indispensabile companiilor implicate in tranzactionarea spatiului publicitar: editori de presa scrisa sau online, agentii de publicitate, companii ce achizitioneaza spatiu publicitar. In acelasi timp, aceste informatii sunt utile institutiilor de invatamant si cercetare, institutiilor guvernamentale, precum si opiniei publice in general in vederea evaluarii corecte a produselor media si studierea comportamentului de consum media, in special pentru cel de presa scrisa sau online.
BRAT a inceput demersurile in vederea obtinerii statutului de ONG de utilitate publica prin intocmirea si depunerea documentatiei necesare. In luna mai a anului curent BRAT a obtinut confirmarea Secretariatului General al Guvernului ca documentatia depusa corespunde criteriilor legale si ca aceasta a fost trimisa spre aprobare Ministerului Culturii, sub jurisdictia caruia intra activitatea asociatiei.
BRAT, asociatie nonprofit care reuneste peste 200 de membri reprezentativi ai industriei de media si publicitate, indeplineste toate criteriile prevazute de lege pentru obtinerea statutul de ONG de utilitate publica din partea autoritatilor romane. Recunoasterea acestui statut va crea premisele necesare implicarii active a BRAT in procesul de profesionalizarea si transparentizare a industriei de media si publicitate. BRAT va deveni un partener de dialog pentru autoritati in vederea identificarii celor mai bune solutii pentru legiferarea domeniului publicitatii, asa cum s-a intamplat si cu alte ocazii in istoria recenta.
Biroul Roman de Audit Transmedia este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. Dupa cei 15 ani de existenta BRAT a devenit reperul pietei de publicitate in ceea ce priveste rezultatele de audienta ale presei scrise si mediului online, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web. In ultimii ani BRAT a lansat cu succes monitorizarea investitiilor in publicitate pentru patru medii: presa scrisa, radio, OOH si online, utilizand definitii si standarde comune in masurarea si raportarea rezultatelor privind campaniile publicitare.