Au fost livrate primele rezultate ale studiului, aferente publicatiilor aparute pentru luna ianuarie 2011
Joi, 10 Februarie 2011, BRAT a lansat MIPPS – Monitorizarea Investitiilor in Publicitate – Presa Scrisa, primul serviciu de acest tip din portofoliul studiilor BRAT. Studiul completeaza informatiile puse la dispozitia industriei de publicitate de catre BRAT, oferind un instrument util in analiza investitiilor in publicitate.
Produs al unei stranse colaborari intre editorii publicatiilor si agentiile de media, MIPPS a debutat ca urmare a deciziei BRAT din luna iunie 2010 si beneficiaza de o echipa si un departament dedicate in cadrul asociatiei. Noul serviciu este disponibil membrilor BRAT sau oricaror terti interesati de rezultatele monitorizarii.
MIPPS ofera rezultatul monitorizarii a 159 de publicatii, obiectivul fiind ca pana la finalul anului 2011 sa fie monitorizate aproximativ 200 de publicatii, precum si suplimentele sau editiile speciale aferente acestor titluri. Datele furnizate contin informatii relevante in realizarea oricarui tip de analiza a investitiilor in publicitate: informatii cu privire la produsul sau serviciul comunicat, marca acestuia, tipul mesajului, informatii cu privire la publicatia in care a aparut mesajul, formatul de publicitate utilizat, o imagine a machetei publicitare si suma aferenta aparitiei mesajului, utilizand tarifele de lista ale publicatiilor. Exploatarea rezultatelor se va face prin intermediul unei aplicatii online, dezvoltata de BRAT special pentru acest proiect, si care ofera posibilitatea realizarii facile a oricarui tip de analiza a acestor date. Primele rezultate prezinta investitiile de publicitate din publicatiile aparute pentru luna ianuarie 2011, urmatoarea livrare a rezultatelor continand datele aferente lunii februarie.
In viitor, BRAT isi propune extinderea monitorizarii si pentru alte medii de interes, urmatorul proiect de acest tip fiind monitorizarea investitiilor de publicitatea in mediul online, serviciu ce va furniza primele rezultate in luna Martie 2011.
Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. In cei 12 ani de existenta BRAT a devenit recunoscut ca reperul pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web.