din cadrul Studiului de Audienta OOH
Biroul Roman de Audit Transmedia pregateste ultima etapa a licitatiei pentru desemnarea furnizorilor studiului de mobilitate din cadrul Studiului de Audienta OOH.
Prezentarea ofertelor de catre companiile de cercetare ramase in cursa finala a acestei licitatii va avea loc joi, 14 mai 2015. Cei trei finalisti sunt: GfK Romania, Ipsos Research Romania si Metro Media Transilvania.
Lansarea Studiului de Audienta OOH reprezinta cel mai ambitios proiect al Biroului Roman de Audit Transmedia pentru anul 2015. Acest demers are o importanta majora pentru industria de specialitate, aducand in prim-plan transparentizarea pietei de publicitate outdoor, profesionalizarea tranzactionarii spatiului publicitar, precum si obtinerea unei monede de tranzactionare unanim acceptata de piata.
Demararea actiunilor specifice lansarii Studiului de Audienta OOH (SAO) a presupus o serie de actiuni unitare din partea industriei reunita in cadrul BRAT. Industria outdoor face astfel un pas important catre lansarea unui studiu sindicalizat de audienta, urmand astfel tendintele internationale, dar si a celorlalte medii de publicitate din Romania.
Pe langa beneficiile aduse industriei de outdoor, SAO prezinta o importanta deosebita si pentru autoritatile locale sau centrale, urmand sa furnizeze informatii relevante pentru acestea si sa contribuie cu date certe la adoptarea unor decizii privind industria panotajului.
Etapele parcurse pana in acest moment in procedura de lansare a SAO au presupus numeroase intalniri si dezbateri ale membrilor Departamentului OOH din cadrul BRAT, avand ca scop analiza solutiilor utilizate in domeniu de catre alte tari, cercetarea standardelor internationale utilizate in domeniul masurarii panotajului, adaptarea acestora la situatia din Romania si stabilirea metodologiei studiului, redactarea briefului de cercetare, primirea si evaluarea ofertelor companiilor de cercetare.
Ulterior finalizarii demersului de desemnare a cercetatorilor ce vor realiza studiul de mobilitat din cadrul SAO, BRAT va continua procedura de selectie a furnizorilor si pentru celelalte etape ale studiului, respectiv studiul de vizibilitate, prelucrarea rezultatelor si integrarea acestora in cadrul unui soft specializat de exploatare a rezultatelor si planificare media.
„Lansarea SAO va duce la o schimbare de paradigma in intreaga industrie a panotajului, aceasta aliniindu-se astfel la nivelul de transparentizare si profesionalism uzuale deja pentru celelalte medii (presa scrisa, online, radio, tv). Din consultarile avute inainte de demararea acestui proiect a reiesit ca atat cei care investesc in panotaj, cat si furnizorii din aceasta industrie, doresc sa masoarea intr-un mod profesionist si adecvat performantele panotajului si sa repozitioneze tranzactiile din acest domeniu pe criterii profesioniste, credibile. Tranzactionarea spatiului publicitar pe baza de rezultate de audienta obtinute printr-o metodologie acceptata de intreaga industrie si adaptata la standardele internationale in domeniu, va duce pe termen lung la o predictibilitate si stabilitate a investitiilor in publicitatea OOH, aceasta devenind un mediu mai atractiv pentru investitiile in publicitate”, a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.
Tinand cont de maniera in care au decurs etapele parcurse pana in prezent, precum si de interesul acordat de industria panotajului pentru acest proiect, BRAT isi propune sa finalizeze lansarea Studiului de Audienta OOH pana in toamna acestui an.