Brandurile se plâng că în ultima perioadă expunerea lor pe Facebook a scăzut substanţial. Este adevărat? fbMonitor a măsurat şi avem rezultatul.
Am luat primele 1000 de pagini din România după numărul de fani şi am analizat:
a. Engagement rate mediu: raportul între numărul de fani activi (duplicaţi) ai celor 1000 de pagini şi numărul total de fani
b. Like rate: raportul între numărul de like-uri pe cele 1000 de pagini şi numărul total de fani duplicaţi
c) Comment rate: idem b), dar pentru comentarii
d) Share rate: idem b), dar pentru share-uri
Iar raspunsul este categoric da! Vizibilitatea brandurilor a scăzut, iar acest lucru se poate observa în toţi indicatorii (enagagement rate, like rate, share rate, comment rate). Iar, în ultima saptamană (2-8 decembrie 2013), se vede încă o cădere abruptă.
Engagement rate-ul a scăzut de la aproape 5% la începutul anului la 1.7% în ultima săptămână.
Like rate-ul a scăzut de la peste 10% la 3.48% în ultima săptămână.
Comment rate-ul a scăzut de la 1.1% la 0.20%.
Share rate-ul a scăzut de la 1.5% la sub 0.60%.
{mosloadposition user9}