Vodafone, Samsung si Coca-Cola ocupa primele pozitii in editia de anul acesta in Top Social Brands, clasamentul realizat de revista Biz, care reflecta gradul de implicare si vizibilitatea brandurilor prezente in social media din Romania. Ele sunt urmate de Telekom, Lidl, KFC, Avon, McDonald’s, L’Oreal si Pepsi.
Rezultatele studiului au fost anuntate in cadrul conferintei Top Social Brands, eveniment care a avut loc astazi la Hotel Howard Johnson din Bucuresti.
Topul reuneste 75 de branduri active in social media, din peste 100 de companii inscrise. Campionii social media din Romania au avut cele mai bune campanii si cel mai coerent mix de comunicare, pentru clientii lor. Pe parcursul anului trecut, acestea au integrat cele mai de impact strategii si mijloace de comunicare ale momentului. Creativitatea, constanta si retelele sociale cu mesaje relevante si de impact, au facut diferenta intre brandurile selectate si concurenta.
"Anul acesta am avut cel mai mare numar de inregistrari pentru studiul Top Social Brands. Se constata o puternica dorinta de afirmare a brandurilor cu activitate in social media. De asemnea, pentru prima data in opt ani, avem si companii mari, consacrate, care au iesit din top, dar si un numar mare de new entry, branduri care, desi au intrat mai tarziu in universul social media, vin cu entuziasm si reusesc sa se impuna prin originalitate si strategii coerente.” a declarat Marta Usurelu, redactor sef si actionar majoritar al revistei Biz.
Studiul Top Social Brands 2015 este rezultatul unei analize complexe a activitatilor desfasurate de brandurile active in social media, in intervalul 1 ianuarie 2014 – 31 ianuarie 2015.
In analizarea brandurilor au fost luate in calcul toate tipurile de activitati care pot fi desfasurate pentru promovarea in social media: blog de companie / blog de brand; campanii pe bloguri; pagina de Facebook, campanii pe Facebook; Facebook Ads; aplicatii pe Facebook; cont de Twitter; campanii pe Twitter; profil actualizat pe Wikipedia; cont Flickr; cont YouTube; cont Google+, cont Instagram; cont Pinterest, spoturi virale; site-uri de user-generated content; initiere sau sponsorizare a unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale; activitati de customer care si de recrutare prin intermediul canalelor de social media; actiuni de endorsare a campaniilor din social media pe TV sau alte medii traditionale.
Prezentarea rezultatelor, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe site-ul www.revistabiz.ro. Studiului poate fi citit integral si in Revista Biz, disponibila la vanzare in reteaua Inmedio.