Vodafone, Samsung si Avon ocupa primele pozitii in editia de anul acesta a Top Social Brands, clasamentul realizat de revista Biz, care reflecta gradul de implicare si vizibilitatea brandurilor prezente in social media din Romania. Ele sunt urmate de Lidl, Pepsi, Petrom, Coca-Cola, Heineken, Danone si Rom.
Rezultatele studiului au fost anuntate in cadrul conferintei Top Social Brands, eveniment care a avut loc astazi la Hotel Howard Johnson din Bucuresti.
Campionii social media din Romania combina creativitatea, constanta si retelele sociale cu mesaje relevante si de impact, pentru clientii lor. Topul reuneste 50 de branduri active in social media care, pe parcursul anului trecut, au integrat cele mai de impact strategii si mijloace de comunicare ale momentului.
Studiul Top Social Brands 2014 este rezultatul unei analize complexe a activitatilor desfasurate de brandurile active in social media, in intervalul februarie 2013 – februarie 2014. Inscrierile in Top Social Brands au fost deschise timp de aproximativ doua luni iar brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse in mod automat in competitia din 2013.
In analizarea brandurilor au fost luate in calcul toate tipurile de activitati care pot fi desfasurate pentru promovarea in social media: blog de companie / blog de brand; campanii pe bloguri; pagina de Facebook, campanii pe Facebook; Facebook Ads; aplicatii pe Facebook; cont de Twitter; campanii pe Twitter; profil actualizat pe Wikipedia; cont Flickr; cont YouTube; cont Google+, cont Instagram; cont Pinterest, spoturi virale; site-uri de user-generated content; initiere sau sponsorizare a unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale; activitati de customer care si de recrutare prin intermediul canalelor de social media; actiuni de endorsare a campaniilor din social media pe TV sau alte medii traditionale.
"Editia Top Social Brands din acest an arata clar ce companii au reusit sa se impuna avand o strategie coerenta. Arata canalele care au functionat si cine sunt adevaratii campioni in comunicarea digitala!.” a declarat Marta Usurelu, redactor sef si actionar majoritar al revistei Biz.
Prezentarea rezultatelor, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro. Studiului poate fi citit integral si in revista Biz nr 265, disponibila la vanzare in reteaua Inmedio.