a categoriei de snack-uri sărate prin rebranding-ul Star!
Compania de consultanţă de brand BrandTailors a finalizat de curând, alături şi pentru compania Star Foods – PepsiCo, programul de re-branding Star.
Astfel, în luna iunie, Star Foods – PepsiCo a lansat pe piaţă unul dintre cele mai ample proiecte de acest tip dezvoltate în categoria de snack-uri sărate.
După cum declară chiar oficialii BrandTailors, susţinerea venită din partea companiei Star Foods – PepsiCo a permis ca acest proiect să dărâme clişeele din această categorie de produse:
“A fost nevoie de curaj pentru a lansa pe piaţă o soluţie grafică de ambalaj care este cu totul ieşită din tipare şi care ridică practic ştacheta în cadrul pieţei de snack-uri sărate. Abordarea consultanţilor BrandTailors în ceea ce priveşte programul de re-branding Star este de natură să schimbe percepţia conform căreia simpla reprezentare a produsului afişată într-o manieră apetisantă pe ambalaj este suficientă pentru a convinge consumatorul la raft. ”, a declarat Beatrice Daniş, Managing Partner BrandTailors.
Decizia de a transforma Star într-un brand unitar şi puternic în toate subcategoriile de snack-uri sărate în care activează a venit din partea echipei de marketing Star Foods – PepsiCo la sfârşitul anului 2009. “Cu o istorie de peste 15 ani pe piaţa românească, brandul Star deţine poziţia de lider de piaţă pentru snacks-uri cu arome, floricele de porumb pre-ambalate şi creşte cota de piata în categorii precum alune, seminţe, pufuleţi. O imagine unitară, construită relevant pentru români, era pasul firesc în evoluţia Star. Soluţia propusă de BrandTailors a adus coerenţă şi relevanţă în arhitectura brandului şi a creat un nou univers vizual în categoria snacksurilor sărate.”, a declarat Laura Barbu, Marketing Manager Star.
În urma constatării inconsistenţei existente la nivel de identitate vizuală şi design de ambalaj, cauzată de dezvoltarea succesivă a extensiilor brand-ului Star, managementul Star Foods – PepsiCo a comisionat consultanţii BrandTailors pentru demararea unui proces de redefinire a brand-ului Star.
Punctul de plecare al consultanţilor BrandTailors în soluţionarea provocării înaintate de către Star Foods – PepsiCo a fost faptul că subcategoriile în care activează Star, respectiv popcorn, pufuleţi cu arome, seminţe şi alune, sunt fundamental diferite una faţă de cealaltă din punct de vedere motivaţie de consum. Ca dovadă, niciun producător de pe piaţa de snack-uri sărate nu este prezent în toate subcategoriile prin intermediul aceluiaşi brand. „Ne-am dat seama încă de la început că păstrarea unui echilibru între coerenţa brand-ului „umbrelă” Star şi relevanţa fiecărei extensii de linie de produs avea să fie cheia dezvoltării unei soluţii eficiente de rebranding pentru Star.” – Andreea Florea, Brand Consultant.
Întregul program de rejuvenare a brand-ului Star dezvoltat de către consultanţii BrandTailors, împreună cu echipa Star Foods – PepsiCo, reprezintă o premieră pentru piaţa de snack-uri sarate: “Dintotdeauna, categoria de gustări sărate a adoptat aceeaşi paradigmă vizuală, în care imaginea produsului este centrul de greutate al întregului ambalaj. Prin acest proiect am adus multă emoţionalitate în brand-ul Star, creând premisele dezvoltării unor asociatori puternici de brand pe fiecare linie de produs în parte. Mai mult decât atât, o noutate absolută din perspectiva design-ului de ambalaj în această categorie este sensul pe care îl capată imaginea produsului – o masă fără formă devine, în cazul Star, un univers de asociatori de brand.”, a declarat Janos Kurko.
Diferenţele foarte mari dintre caracateristicile, adresabilitatea şi asociatorii celor trei subcategorii de snack-uri sărate au constituit elementul cheie în dezvoltarea soluţiei de arhitectură de brand, declinată în design-ul de ambalaj. În viziunea consultanţilor BrandTailors, cele trei subcategorii în care activează brand-ul Star au format un „univers” alcătuit din lumi complet distincte. Astfel, au fost create cele trei “planete” Star: Lumea Filmului (popcorn), Lumea Distracţiei (pufuleţi cu arome) şi Lumea Naturii (seminţe şi alune).
Ulterior procesului de re-branding Star, echipa BrandTailors a avut oportunitatea să demonstreze versatilitatea şi eficienţa strategiei de brand propuse prin dezvoltarea unei noi linii de produse Star. Astfel, prin lansarea de către Star Foods – PepsiCo a celor două Ronţănele de cartofi (cu sare şi cu pui) a luat naştere Lumea Bucuriei Star, al cărui denominator şi design de ambalaj indică originea tradiţională autentică a produselor.
{mosloadposition user9}