in categoria de lactate
După rebranding-ul Zuzu din 2010 care a avut drept rezultate consistenţa grafică şi poziţionarea brand-ului drept un jucător relevant în categoria de iaurt, Brandtailors rămâne alături de Albalact în demersul continuu de dezvoltare a brand-ului Zuzu.
Procesul de rebranding dezvoltat într-o perioadă de aproximativ 6 luni şi finalizat în prima parte a anului acestuia setează premisele dezvoltării portofoliului de produse Zuzu în orice direcţie strategică în cadrul subcategoriilor pieţei de lactate.
Noutatea absolută a proiectului de rebranding Zuzu pregătit de Brandtailors o reprezintă soluţia de arhitectură de portofoliu creată conform beneficiilor aduse de produse în viaţa consumatorului, spre deosebire de soluţia mult prea des întâlnită pe piaţa de lactate din România – organizarea portofoliului unui brand în funcţie de tipul de produs.
„Rebranding-ul Zuzu la care am lucrat împreună cu echipa Albalact este un „update” pe care multe dintre brand-urile consacrate şi valoroase ar trebui să le facă o dată la câţiva ani ca să îşi păstreze leadership-ul de imagine şi să se menţină în rigorile unui consumator tot mai rafinat ca educaţie vizuală. Rebranding-ul Zuzu este o evoluţie profilactică menită să valideze încă o dată faptul că un proces de rebranding eficient este acela care are în centrul preocupărilor sale demersul de a construi şi nu tendinţa de a face «tabula rasa».” – Andreea Florea, Managing Partner Brandtailors
Zuzu se identifică în acest moment cu patru game de produse, fiecare având elemente specifice de design:
– gama „origins” cu un design aerisit pe fundal alb, cuprinde produsele proaspete pe care consumatorii le cunosc şi le apreciază pentru simplitatea şi calitatea lor constantă (lapte, lapte cu arome şi specialităţi din lapte – sana, kefir, lapte bătut);
– gama „refresh”, cu un design pe fundal albastru, include iaurturile de băut şi de mâncat cu linguriţa, atât natur, cât şi cu fructe, produse consumate după o masă principală, ca parte integrantă a unei mese principale sau ca gustare între mese, pentru un efect nutritiv rapid şi răcoritor;
– gama „slim&healthy”, cu design pe fundal verde, a fost destinată să reprezinte produsele cu un puternic fundament raţional de consum, produse apreciate de consumatorii atenţi la sănătatea lor şi la principiile nutritive (conţinut redus de grăsimi, incluzii de cereale, goji, fructe uscate);
– gama „creamy” cu un design pe un fundal vişiniu, cuprinde produse cu textură fină şi consistenţă cremoasă, adresate unui consumator care apreciază intensitatea unui gust rafinat şi mătăsos.
„În urma rebranding-ului, design-ul de ambalaj şi-a păstrat elementele grafice care şi-au dovedit validitatea în procesul de fundamentarea a brand-ului dezvoltat în 2010, elemente de natură să îi asigure recognoscibilitate în relaţia cu consumatorii loiali şi, în acelaşi timp, design-ul marchează raportarea brand-ului Zuzu la categoria de lactate în funcţie de relevanţa atributelor de produs.” -Melania Moisi, Creative Director Brandtailors
Manifestarea grafică a brand-ului Zuzu a devenit plurivalentă astfel încât să poată performa în egală măsură în mai multe sub-categorii de lactate, însă a rămas consistent ca „look & feel”. De asemenea, echipa Brandtailors a îmbogăţit sistemul grafic al design-ului de ambalaj Zuzu, păstrând însă un nivel superior de diferenţiere între produsele din portofoliu.