BrandTailors – companie de strategie şi design de brand – a definitivat procesul de reconfigurare a platformei de brand pentru Antena 1, prima televiziune privată din România.
În urma unei activităţi marcate de etape complexe, desfăşurate pe durata a aproape opt luni, echipa BrandTailors a finalizat strategia de repoziţionare a brand-ului Antena 1 pe piaţa televiziunilor generaliste din România.
Premisele colaborării dintre Antena 1 şi BrandTailors pentru acest proiect au avut la bază două coordonate esenţiale: expertiza echipei BrandTailors, dovedită în cazul altor brand-uri de pe piaţa media (UTV, Europa FM, Radio 21, Vibe FM) şi eficienţa demonstrată a repoziţionării unor brand-uri consacrate. Astfel, echipa BrandTailors a fost aleasă pentru evaluarea situaţiei brand-ului Antena 1 şi pentru dezvoltarea unei soluţii care să surprindă maniera în care Antena 1 se raportează la telespectatorul român, dar şi la categoria în care activează.
În urma unei cercetări extinse de piaţă, consultanţii BrandTailors au concluzionat că, deşi brand-ul Antena 1 avea o poziţionare conformă cu starea socio-culturală a românilor, aşa cum se manifestă ea în prezent şi cu valorile acestora, avea nevoie să se conecteze la personalitatea, la efervescenţa şi veselia manifestărilor lor, pentru a răspunde anticipat evoluţiei permanente a românilor ca grup social.
În acest context, cristalizarea rolului activ al brand-ului în viaţa telespectatorului său (cu cele 5 coordonate: de a-l ghida, a-l binedispune, a-l înţelege, a-l sprijini şi a-l apropia de familie) a condus la enunţarea poziţionării Antena 1 drept “televiziunea care face dintr-un spaţiu de locuit o adevărată casă a familiei”.
”Întregul proiect de rebranding a fost dezvoltat de echipa BrandTailors nu pentru a schimba brand-ul Antena 1, ci pentru a-l ajuta să devină ceea ce este cu adevărat. Astfel se justifică și faptul că am reintrodus în platforma brand-ului sloganul deja celebru – «Mereu aproape»” – Beatrice Daniş, Brand Strategist.
În acelaşi fel, şi valorile brand-ului au fost desprinse din ceea ce este fundamental Antena 1 şi enunţate intern pentru a inspira dezvoltarea brand-ului şi comportamentul echipei care participă la dezvoltarea lui.
Platforma strategică trasată de echipa BrandTailors a fost adusă la viaţă de către compania Red Bee Media, selectată în urma unei licitaţii internaţionale.
Din echipa BrandTailors care a realizat acest proiect au făcut parte: Andreea Florea (strategie de brand, audit de brand, management de proiect), Beatrice Daniş (strategie de brand, audit de brand) şi Ionuţ Militaru (management de proiect).