de consultanta de brand
Provocarea lansată de către managementul producătorului român de mobilă Larix echipei BrandTailors a fost de a găsi soluţia care să transforme magazinele deţinute de către companie într-un brand propriu, cu misiunea de a inspira consumatorului soluţii de mobilare şi decorare a spaţiului său cel mai intim, căminul.
În urma unui amplu proces care a cuprins un audit al brand-ului şi al categoriei, plus o serie de workshop-uri strategice, consultanţii BrandTailors au identificat avantajele competitive ale acestui tip de afacere, precum şi anumite caracteristici ale consumatorilor.
„Am încercat să generăm o soluţie de brand ţinând cont de importanţa egală a celor trei coordonate ale unui brand de retail – calitatea şi diversitatea produselor pe care trebuie să le ofere, disponibilitatea şi eficienţa serviciilor care merg înspre consumator şi experienţa plăcută de cumpărare pe care acesta trebuie să o aibă. Ideea noului brand s-a născut din confluenţa acestor trei tipologii de elemente şi se rezumă la eliminarea cuvântului ”nu” din conversaţiile cu clienţii.” – Anca Tăzlăoanu, Brand Consultant
Astfel, noul brand de retail se poziţionează ca ”magazinul nemţesc cu suflet românesc”, sintagmă care redă armonia dintre calitatea şi organizarea în stil ”nemţesc” a produselor şi serviciilor, respectiv disponibilitatea şi profesionalismul consultanţilor din magazin. ”Nu” a fost înlocuit de ”da” şi, în acest context, soluţiile pentru numele, respectiv sloganul brand-ului, au decurs firesc.
Naturlich – pentru românescul ”desigur, bineînţeles” – este un brand care raspunde afirmativ unei întregi serii de probleme care apar odată cu nevoia de mobilare şi decorare a casei, nevoie din care s-a dezvoltat şi sloganul brand-ului, ”mobilier und decoraţiuni”.
„A crea un brand de retail de mobilă şi decoraţiuni care să capete importanţă pe piaţa românească este într-adevar dificil. Aşa că noi am spus “da!”, am îndrăznit şi avem încrederea că, în timp, Naturlich va deveni un brand puternic şi valoros, pentru că, aşa cum a făcut-o şi clientul nostru, echipa BrandTailors şi-a pus toată expertiza în slujba acestui proiect, dăruindu-se cu toata pasiunea.” – Beatrice Daniş, Brand Strategist
În asentimentul identităţii verbale a brand-ului, identitatea vizuală îmbină iniţiala numelui cu semnul exclamării într-o construcţie compactă, cu o cromatică ce aduce în atenţie galbenul – pentru a susţine fonetica exclamativă a numelui brand-ului.
„Am ales culoarea galben deoarece, în contrast cu griul sau cu universul cromatic al mobilei, are cel mai înalt grad de vizibilitate într-un spatiu de retail, dublat de avantajul de a induce consumatorului sentimentul de căldură şi familiaritate, într-un spaţiu de unde să poată alege obiecte pentru acasă.” – Ovidiu Pop, Senior Brand Designer
Echipa BrandTailors care a participat la dezvoltarea proiectului este alcătuită din: Anca Tăzlăoanu, Andreea Florea – audit de brand, Beatrice Daniş, Anca Tăzlăoanu, Andreea Florea – strategie de brand, Beatrice Daniş – identitate verbală şi retorică, Ovidiu Pop, Beatrice Danis – identitate vizuală, Andreea Florea, Ionuţ Militaru – project management.