BrandTailors – companie de strategie şi design de brand – defineşte identitatea Bione Medicale, un brand de şosete şi dresuri medicale.
Consultanţii şi designerii BrandTailors au concretizat iniţiativa Irinei Cucueteanu, un tânăr antreprenor român, de a introduce pe piaţă un brand de şosete şi dresuri încadrate în categoria produselor medicale. Întrucât dezvoltarea acestui brand distribuit exclusiv în farmacii şi-a propus pe termen mediu extinderea gamei, brand-ul Bione a fost construit special pentru a putea fi asociat cu mai multe categorii de produse.
În prezent, portofoliul brand-ului cuprinde şosete şi dresuri antimicrobiene şi de compresie, recomandate în următoarele situaţii: ca tratament pentru persoanele care au o circulaţie deficitară a sângelui ori o sensibilitate extremă la bacterii şi praf; profilactic, pentru persoanele sănătoase active, care utilizând regulat produsele Bione, folosesc o metodă eficientă, neinvazivă şi fără riscuri pentru reducerea apariţiei unor boli circulatorii.
Echipa BrandTailors a creat identitatea vizuală şi designul de ambalaj al Bione Medicale având în vedere beneficiul principal al produsului, îngrijirea şi tratamentul picioarelor. Pentru a nu fi perceput ca un brand destinat exclusiv femeilor, elementul grafic cheie al ambalajului, piciorul, a fost în aşa fel reprezentat încât să permită identificarea cu toate categoriile publicului ţintă, atât femeile, cât şi bărbaţii sau copiii.
“Cerinţele clientului au constat în realizarea unui brand cu adresabilitate către un target generos, cu un ambalaj al cărui sistem grafic să permită evidenţierea produsului la raft, în funcţie de tipurile de nevoi, atât de prevenţie, cât şi curative”, spune Cristina Ionescu, Account Executive al BrandTailors.
Varietatea produselor din gama Bione Medicale (dresuri antimicrobiene pentru copii, şosete cu grad mediu de compresie şi ciorapi cu grad maxim de compresie) este reprezentată vizual prin culori din aceeaşi paletă cromatică, bazată pe albastru (nuanţă asociată medicinei şi domeniilor conexe datorită faptului că induce privitorului o senzaţie de calm şi siguranţă), suficient de puternice pentru a asigura coerenţă grafică, dar şi pentru a ieşi în evidenţă la raft, în farmacii.
“Cromatica aleasă ajută la poziţionarea acestor produse în categoria de tratament, inclusiv pentru probleme medicale grave, cum ar fi recuperarea post-operatorie, un exemplu de caz în care produsele Bione sunt indicate”, spune Melania Nemeş, Senior Graphic Designer al BrandTailors.
Membrii echipei care au contribuit la proiectul Bione Medicale sunt Andreea Florea – arhitectură de portofoliu, Cristina Ionescu – management de proiect, arhitectură de portofoliu, Melania Nemeş – identitate vizuală şi design de ambalaj, Adela Anghel – design de ambalaj şi Mihai Părpălea – pregătire de tipar.