Compania de strategie si design de brand, BrandTailors a dezvoltat un nou concept de ambalaj pentru Tomi, liderul categoriei ketchup pe piata romaneasca. Pentru aceasta schimbare, echipa BrandTailors a raspuns unei noi provocari din partea Orkla Foods Romania, dupa ce in anul 2005 a avut loc procesul de improspatare a ambalajului Tomi, realizat de aceeasi echipa.
In 2005, in urma procesului de improspatare a ambalajului, Tomi a ajutat Orkla Foods Romania sa-si mentina suprematia pe piata romaneasca de ketchup, datorata acoperirii a 40% din piata cu cele doua brand-uri, Tomi si La Minut. Dupa 3 ani de mentinere a pozitiei de lider de piata, Orkla Foods Romania, a decis sa pastreze acest statut prin introducerea unei tehnologii inovative de ambalare a produselor Tomi. Odata cu introducerea noii tehnologii de ambalare a devenit oportuna regandirea intregului concept de ambalaj, pentru a atrage atentia consumatorului asupra schimbarii Tomi.
In acest context, Orkla Foods Romania a desemnat compania BrandTailors, in urma unei licitatii, sa dezvolte o noua grafica de ambalaj, care sa ramana fidela personalitatii brand-ului Tomi, dar in acelasi timp sa pastreze suprematia vizuala la nivelul raftului. Pentru BrandTailors modificarea conceptului de ambalaj a reprezentat o provocare in contextul in care aceeasi echipa a dezvoltat in trecut pentru Tomi doua solutii de packaging cu impact puternic asupra pietei de ketchup.
„Brand-ul Tomi este de multi ani parte a portofoliului BrandTailors si avand in vedere ca executiile anterioare erau atat de creative, am luat acest proiect ca pe o mare provocare personala. Astfel, asa cum pasiunea pentru rosii este definitorie pentru Tomi, la fel si pasiunea pentru mancare este definitorie pentru echipa noastra, fapt care ne-a ajutat sa privim cu relaxare acest proiect si sa generam o idee creativa foarte puternica, asa cum ne-am obisnuit clientii”, a declarat Alina Cranga, Account Manager BrandTailors.
Conceptul de ambalaj a fost dezvoltat pornind de la un adevar din produs formulat intr-o maniera hazlie: ca sa faci ketchup trebuie sa omori rosiile. Insa in cazul de fata, pentru ca si rosiile apreciaza calitatea ketchup-ului Tomi, rosiile se sacrifica voluntar pentru a ajunge in ambalajele Tomi.
Pornind de la aceasta premisa s-a nascut conceptul „sa mori din dragoste de ketchup” si au luat nastere cele 4 povesti de sacrificiu ale rosiei pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de ketchup: dulce, picant, x-tra iute si pizza. Pentru fiecare dintre scenariile de sacrificiu, BrandTailors a creat o poveste de „jertfire” a rosiei care a fost transpusa pe spatele ambalajului sub forma de mini-poezie cu titlul „Aventurile Tomatei”.
Membrii echipei BrandTailors care au lucrat la crearea conceptului, dezvoltarea grafica si retorica de brand sunt: Alina Cranga – project management, Melania Nemes – dezvoltare grafica, Mihai Parpalea – retusare imagine si pregatire de tipar, Beatrice Danis – strategie de brand si Adrian Stanculet (fost membru al echipei BrandTailors) – concept grafic. Acest proiect a fost dezvoltat cu sprijinul echipei de marketing al Orkla Foods Romania reprezentata prin Andreea Toloaca – Marketing Manager si Adriana Dragomir – Senior Brand Manager.
{mosloadposition user10}