in portofoliul Azuga Waters
BrandTailors – companie de strategie şi design de brand – a finalizat procesul de creare a brand-ului Covasna Tărâmul Apelor, deţinut de către Azuga Waters.
În urma succesului înregistrat de brand-ul Azuga Apă de Izvor, lansat la începutul anului 2010, managementul companiei Azuga Waters a ales să îşi extindă portofoliul de brand-uri de apă minerală şi, în acest scop, a decis să colaboreze din nou cu echipa BrandTailors.
Principala provocare întâmpinată de către consultanţii şi designerii BrandTailors pe parcursul acestui proiect a fost aceea de a crea un brand care să se poată adresa unui consumator sensibil la preţ şi mai puţin receptiv la beneficiile emoţionale de brand, într-o categorie în care diferenţa între produsele disponibile la raft este greu perceptibilă.
„Insecuritatea resimţită de consumatorul care bea apă de la robinet determină o creştere a nivelului de achiziţie a apei îmbuteliate şi, astfel, este favorizată selecţia produselor bazată pe nivelul preţului. Din aceste considerente, Covasna Tărâmul Apelor a fost conceput ca un brand care se poziţionează în segmentul de preţ economic.” – Andreea Florea, Brand Consultant
Cum produsul provine dintr-un izvor aflat în Covasna, o zonă supranumită “staţiunea celor 1000 de izvoare”, numele brand-ului a fost creat astfel încât să sugereze sursa de provenienţă a apei şi să transpună, în acelaşi timp, această regiune geografică într-un spaţiu feeric, un “tărâm al apelor”.
În asentimentul dimensiunii mitice, identitatea vizuală a brand-ului combină, la nivelul logotipului, fontul românesc arhaic reinterpretat grafic într-o manieră contemporană, cu floarea specifică decorării porţilor din Covasna, laleaua, stilizată astfel încât să capete forţă vizuală.
„Elementul central al design-ului de ambalaj şi al teritoriului vizual al brand-ului este reprezentat de simbolul porţilor, care are două paliere de semnificaţie – primul şi cel mai la îndemână este acela de decodificare a Covasnei ca zonă de provenienţă a apei, prin forma şi decoraţiunile porţilor tradiţionale covăsnene. Un al doilea nivel, mai profund, este acela de decodificare a acestor porţi ca un prag de trecere către tărâmul binecuvântat cu izvoare minerale, un tărâm care este, în acelaşi timp, spaţiul de manifestare al brand-ului.” – Melania Nemeş, Senior Brand Designer
Odată cu finalizarea acestui proiect, BrandTailors îşi adaugă în portofoliu cel de-al patrulea brand de apă minerală, dupa ce în 2006 a revitalizat Bankia şi, în 2009 Perla Covasnei şi a creat brand-ul Azuga Apă de Izvor la începutul anului 2010. Pentru proiectul Bankia, brand din portofoliul The Coca-Cola Company Bulgaria, BrandTailors a fost premiată în cadrul ediţiei din 2008 a prestigioasei competiţii ReBrand 100.
Membrii echipei BrandTailors care au contribuit la dezvoltarea acestui proiect sunt: Andreea Florea şi Beatrice Daniş – strategie de brand, Melania Nemeş – concept creativ, design grafic de etichete, Anca Andronescu şi Cristina Ionescu – management de proiect, Mihai Părpălea – retuşare imagine şi pregătire de tipar.