BrandTailors – companie de strategie şi design de brand – a finalizat procesul de repoziţionare şi reîmprospătare a exprimării vizuale a Smartree, una dintre cele mai importante companii româneşti de resurse umane.
Echipa managerială a Smartree a apelat la serviciile consultanţilor şi designerilor BrandTailors din necesitatea de a revigora imaginea, respectiv poziţionarea brand-ului corporatist. Această nevoie a apărut în momentul în care Smartree a dorit să renunţe la imaginea de până atunci – aceea de business de resurse umane care oferă servicii companiilor mari – în favoarea unei poziţii orientate şi în direcţia companiilor medii şi mici. Smartree este una dintre cele mai importante companii de resurse umane, lider pe piaţa românească de servicii de salarizare şi administrare de personal, cu o vechime de peste zece ani.
Întrucât logotipul a fost unul dintre principalele elemente neschimbate datorită valorii sale, soluţia de repoziţionare venită din partea echipei BrandTailors a fost implementarea unei noi idei de brand pe un portofoliu largit de materiale de comunicare adresate clienţilor Smartree. Rolul lor avea să fie acela de a oferi, încă de la primul contact vizual cu brand-ul, o idee despre filosofia şi comportamentul reprezentanţilor acestuia în ceea ce priveşte relaţia cu clienţii.
Această soluţie strategică porneşte din însăşi natura colaborării consultanţilor Smartree cu clienţii şi din convingerea lor că managementul resurselor umane ar trebui să aibă importanţă strategică pentru companii – aceea de a dezvolta, evalua şi motiva cea mai imporantă resursă a unei organizaţii, oamenii. Drept urmare, Smartree devine companionul perfect al departamentelor de HR.
„Interviurile desfăşurate cu o serie de manageri de HR au scos la lumină o reţinere pe care aceştia o au în privinţa externalizării proceselor de HR. Pentru a înlătura această rezervă am introdus ideea de ,,companion”.” – Anca Tăzlăoanu, Brand Consultant
Poziţionarea Smartree în categoria de servicii externalizate de HR îşi are originea în convingerea că departamentul intern de resurse umane trebuie eliberat de sarcinile administrative repetitive care ocupă cel mai mult timp. Astfel, viziunea despre împrospătarea imaginii companiei de resurse umane a derivat din ideea „tu şi Smartree” , care s-a concretizat în semnificaţia oferită de simbolul „&” (ampersand), care aduce valoare atât la nivelul comunicării externe, cât şi în programele de comunicare internă.
„Poziţia elementului central de identitate de brand pe materialele de comunicare Smartree anticipează beneficiile serviciilor oferite de companie şi asigură unicitatea brand-ului. Din punct de vedere grafic, am avut în vedere crearea unei complementarităţi vizuale care să pună în valoare logotipul brand-ului şi să faciliteze crearea unui stil fotografic distinctiv.” – Janos Kurko, Creative Director
Dezvoltarea proiectului a durat 4 luni iar membrii echipei BrandTailors care au adus o mare contributie sunt: Anca Tazlaoanu si Janos Kurko – audit de brand, Anca Tazlaoanu si Beatrice Danis – strategie de brand, Beatrice Daniş şi Janos Kurko – concept creativ, Anca Tăzlăoanu si Andreea Florea – retorica, Janos Kurko – brand design, Andreea Florea si Ionuţ Militaru– management de proiect, Mihai Părpălea – retuşare imagini si pregătire de tipar.