În octombrie 2009, echipa de management a companiei de consultanţă a hotărât iniţierea unui proces de evaluare a performanţelor profesionale ale fiecărui angajat la nivel individual, dublat de evaluarea eficacităţii proceselor interne de lucru.
Scopul acestui demers a fost acela de perfectare a unui model de business sustenabil: “În ultimii doi ani, am constatat un decalaj între sezonalitatea industriei de consultanţă de brand şi sezonalitatea încărcării din punct de vedere volum de ore de lucru în cadrul companiei. Ca o consecinţă a acestui decalaj, devenise practic imposibil dezvoltarea unei strategii de management pe termen mediu şi lung.”, a declarat Beatrice Daniş, Managing Partner BrandTailors.
Stadiul de dezvoltare al industriei de branding a facilitat companiei BrandTailors adoptarea unei structuri organizaţionale specifice acestui domeniu la nivel global:
“Dacă până la începutul lui 2009 companiile de consultanţă de brand erau nevoite să angajeze forţă de muncă fără o pregătire adecvată acestui domeniu şi în consecinţă să adapteze structura organizaţională şi procesele de lucru în funcţie de competenţele lor, situaţia actuală permite o recrutare bazată pe nevoile companiei şi nu vice versa.”, a continuat Beatrice Daniş.
Ca rezultat al acestui demers, structura fiecărui departament a fost regândită şi aproximativ 40% din echipă a fost şi urmează să fie înlocuită cu profesionişti potriviţi noilor job description-uri.
Astfel, managementul companiei a decis încheierea colaborării chiar şi cu unii dintre cei mai vechi membri ai echipei: “Ca dovadă a faptului că am abordat acest demers cu seriozitate am decis să renunţăm în data de 15 aprilie 2010 chiar şi la unul dintre oamenii pe care i-am crescut aproape de la debutul activităţii profesionale şi în care am investit efort şi resurse financiare timp de 3 ani şi jumătate, Monica Ileana Chermenschi (fostă Dumitriu). Decizia a fost cu atât mai greu de luat cu cât Monica şi-a început cariera în branding chiar în cadrul BrandTailors, de pe poziţia de Account Manager, evoluând pe poziţia de Brand Consultant, ca o consecinţă firească a urmării cursurilor Chartered Institute of Marketing. “, a adăugat Beatrice Daniş.
În ciuda demersului iniţiat de către echipa de management a BrandTailors, compania îşi păstrează strategia de retenţie a personalului prin intermediul practicării unei politici salariale motivante. Aşa cum bugetul salarial din 2009 a crescut cu 47% faţă de 2008, pentru anul acesta, oficialii companiei anunţă o creştere medie de 15% faţă de 2009.
{mosloadposition user10}