BrandTailors, compania de strategie şi design de brand, a dus la bun sfârşit provocarea lansată în luna iunie 2009 de către Albalact: repoziţionarea brand-ului Rarăul, fundamentată pe coordonate moderne şi axată, în acelaşi timp, pe cei doi asociatori de imagine – florea-de-colţ şi Pietrele Doamnei, simbolul de legătură cu Muntele Rarău.
Acest lucru s-a întâmplat în contextul achiziţionării pachetului majoritar de acţiuni al producătorului Rarăul SA de către compania Albalact, care a luat decizia de a transforma Rarăul într-un brand de brânzeturi cu distribuţie naţională.
După o analiză a categoriei de brânzeturi, consultanţii BrandTailors au bazat oportunitatea de redefinire a brand-ului Raraul pe un fundament rational caracteristic categoriei de branzeturi: “În demersul nostru de a identifica atributul laptelui care determină calitatea brânzei, am descoperit că prospeţimea şi naturaleţea constituie fundamentul calităţii şi al gustului brânzeturilor.” – Andreea Florea, Brand Consultant. Însăşi provenienţa din zona Muntelui Rarău, perceput ca un loc în care omul a conservat valorile naturale şi sprituale, devine beneficiul pentru laptele din care se fac brânzeturile.
"Stele în lapte”, conceptul de design de ambalaj, îşi are originea în sintagma care se foloseşte pentru a face referire la picurii aurii care se adună la suprafaţa laptelui.
“Pornind la drum cu valori asociate precum naturaleţe şi seninătate, brand-ul Rarăul a fost reconstruit de o asemenea maniera incat sa-si poata asuma rolul de ambasador a autenticitatii brânzeturilor. Astfel, Rarăul readuce în atenţia consumatorilor un adevăr fundamental al categoriei de brânzeturi în raport cu alte tipuri de lactate – şi anume brânzeturile adevarate se fac din lapte proaspat si natural.” – Andreea Florea, Brand Consultant.
Pentru crearea sloganul brand-ului, “Rarăul într-o felie de brânză”, consultantii BrandTailors au apelat la o exprimare colocvială. inducand astfel gradul de familiaritate pe care o are consumatorul cu aceasta categorie de produse,
Designerii BrandTailors au desenat logotipul brand-ului folosind un font cu caracter arhaic interpretat ulterior într-o manieră modernă. Design-ul logo-ului formează un tot unitar cu sloganul şi grafica de ambalaj, axându-se pe cerinţele înaintate de către compania Albalact: integrarea imaginii iconice a Pietrelor Doamnei in semnatura vizuala a brand-ului Raraul.
Prin finalizarea procesului de re-branding Raraul, echipa BrandTailors este la al doilea proiect de anvergura dezvoltat pentru compania Albalact, dupa relansarea gamei de iaurturi Fulga. “In realitate, Raraul este proiectul cu care am castigat increderea echipei de management Albalact ulterior fiindu-ne atribuita si sarcina de revitalizare a design-ului de ambalaj Fulga. Am privit oportunitatea de a dezvolta un brand de branzeturi, in primul rand, ca pe o sansa de a confirma cunostintele noastre in ceea ce priveste categoria de lactate.”, a precizat Beatrice Danis, Managing Partner BrandTailors.
Membrii echipei care au contribuit la dezvoltarea acestui proiect sunt: Andreea Florea, Monica Dumitriu, Beatrice Daniş – audit de brand, Andreea Florea, Beatrice Daniş – strategie de brand, Melania Nemes – concept creativ, Melania Nemeş, Janos Kurko – design de ambalaj, Melania Nemes – design materiale de trade Cornelia Paşcalin – desen, Mihai Parpalea – retuşare imagine şi pregătire de tipar, Andreea Florea, Janos Kurko – management de proiect.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}