Biz, prima revistă de business a României, a prezentat, miercuri, noua ediție BrandRO, topul celor mai puternice branduri românești.
De 15 ani, jurnaliștii de la Biz împreuna cu Unlock Market Research analizează brandurile românești și lansează, în fiecare toamnă, topul celor mai puternice branduri românești. BrandRO s-a impus drept un reper pentru toate companiile care activează pe plan național, dar și în afara granițelor.
Înainte de prezentarea clasamentului din acest an și premierea ocupanților primelor locuri din fiecare categorie analizată, conferința BrandRO a adus o sesiune aplicată cu ce contează acum în branding, ce fac companiile de succes și ce-și doresc consumatorii. Speakerii acestei sesiuni au fost Radu Bozocea, Partner Weizmann Ariana & Partners, Radu Savopol, Co-Founder 5 to go & Cereal Crunch, Eliza Calciu-Șerban, Marketing Director FrieslandCampina România, Ayako Funatsu, Fondatoare Origami & Paper Flowers Natsuko, Alison Mutler, Director Universul.net și Luca Militello, CEO Spitalul Monza & fondatorul Asociației VERA.
Topul BrandRO 2024 a fost precedat de dezvăluirea studiului Noul val BrandRO, dedicat brandurile românești “tinere”, care în ultimii ani și-au demonstrat potențialul de a se impune în fața consumatorilor.
„Mărcile românești demonstrează o reziliență extraordinară dar și o capacitate mare de inovație, trăsături care au caracterizat și revista Biz, care împlinește anul acesta 25 de ani. BrandRO oferă un tablou complet al unor businessuri responsabile care pun România în mișcare și care oferă lecții utile tuturor celor care vor să aibă succes pe o piață cu o concurență tot mai intensă și provocări la tot pasul”, consideră Marta Ușurelu, owner Biz.
Primul loc în Topul BrandRO 2024 este ocupat de două branduri românești puternice: Borsec și eMag.
Trofeul BrandRO a fost primit de compania Borsec, prin Mihaela Drăghici, PR Director Romaqua, fiind înmânat de Elena Filip, Owner EF Words.
eMag a primit trofeul prin intermediul lui Mircea Tomescu, Chief Marketing Officer, fiind înmânat de Alina Minu, Brand & Marketing Communication Director SAMEDAY Group.
Categoria BrandRO Fresh a fost adjudecată de Lăptăria cu Caimac, premiul fiind înmânat Alin Copîndeanu, Confondatorul Tudor Tailor, către Cornel Dănilă, General Manager Lăptăria cu Caimac.
Trofeul Legacy of the Year a mers la Farmec, fiind primit pe scenă de Dragoș Plopeanu, Manager național vânzări IKA la Farmec, de la Cornelia Pleșoianu, Coordonator Marketing BCR.
FAN Courier a primit trofeul BrandRO Innovation Leader Award, fiind reprezentant la Gala BrandRO 2024 de Adriana Manu, Marketing & Communication Director FAN Courier. Premiul i-a fost înmânat de Mihai Bonca, Senior Consultant la Brand Architects.
Cris-Tim a fost, la rândul său, recompensat cu BrandRO Innovation Leader Award, Ligia Smadu, Marketing Director Cris-Tim primind premiul de la Simona Dobrescu, SPA Manager THAIco SPA.
În categoria BrandRO Market Influence Award, trofeul a fost adjudecat de Napolact, reprezentat la gala de Eliza Calciu-Șerban, Marketing Director, FrieslandCampina România. Premiul a fost înmânat de Adriana Ilioiu, Marketing Director Sarantis Group.
În categoria BrandRO Digital Transformation Award, campionul acestei ediții este Banca Transilvania, după cum a anunțat de pe scena galei chiar Marta Ușurelu, owner Biz.
Arctic a primit titlul BrandRO Sustainability Champion Award. Premiul a fost înmânat lui Gabriel Eremia, Marketing and Product Management Director Arctic de Andrei Stoica, Senior Brand Manager Nespresso.
Regina Maria a primit BrandRO Community Impact Award. Alina Vintilă, PR & Internal Communication Coordinator Regina Maria a primit trofeul, pe scena Galei BrandRO 2024, de la Alex Lăpușan, CEO & Founding Partner Zitec.
AQUA Carpatica a primit BrandRO Design and Aesthetics Award. Trofeul a fost primit de Valentina Vesler, Director de Comunicare & PR Valvis Holding, de la Liliana Bock, Marketing Director Maresi.
BrandRO Heritage Award a mers la Mărgăritar. Premiul i-a fost înmânat lui Sorin Soroceanu, Director Marketing și Vânzări AGRANA România, de Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director, OSCAR Downstream.
Titlul BrandRO Visionary Brand Award a fost înmânat de Andra Novițchi, campioană mondială la karate, brandului Edenia, trofeul fiind ridicat de Camelia Manoil, Senior Brand Manager Edenia.
Dero a primit BrandRO Excellence Award. Carmen Gheorghe, Brand Manager Dero, a primit premiul de la Felix Tătaru, Președinte-fondator GMP Group.
BrandRO Game Changer Award a ajuns la Salt Bank. Viorel Ruse, Director Marketing si Comunicare, a primit trofeul de la Mădălina Uceanu, Managing Partner CareerAdvisor.
BrandRO Rising Star Award a mers către Heidi. Suzana Popescu, Brand Manager Heidi Chocolat, a primit trofeul de la Alina Donici, Founder Artesana.
5 to go a primit BrandRO Visionary Brand Award. Radu Savopol, Owner 5 to Go a primit trofeul pe scena Galei BrandRO 2024, de la Marinela Neacșu, Marketing Director Agrii Romania.
Topul BrandRO 2024 poate fi găsit integral pe revistabiz.ro dar și în numărul din septembrie al revistei Biz.
Trofeele BrandRO 2024 au fost realizate de Alexandru Simion Boeriu, un artist plastic complex, care îmbină designul, pictura şi sculptura.
Gala BrandRO 2024 este susținută de AQUA Carpatica, Carrefour, 5 to go, Napolact, Farmec, Deschidem Vinul Românesc și Maidan.
Metolodogia BrandRO 2024
Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.
Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.
Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Topul BrandRO 2024 poate fi găsit integral pe revistabiz.ro dar și în numărul din septembrie al revistei Biz.