Educatia interna presupune anuntarea publica si explicarea rezultatelor analizelor interne si externe, precum si discutarea masurilor ce vor fi luate pornind de la aceste rezultate. Se pot organiza ateliere sau seminarii pentru a prezenta companiilor locale avantajele pe care le vor avea cu totii daca vor folosi corect si coerent elementele de identificare si daca fiecare dintre ele le va promova in propriile materiale de comunicare.
Pasul urmator este sa comunici si in afara felul in care doresti sa fie perceput orasul, si exista o multime de modalitati de a face asta: de la organizarea unor evenimente cu impact national (festivaluri, targuri, expozitii, competitii sportive) la folosirea influentei personalitatilor locale asupra unor factori de decizie importanti.
In fine, ultima etapa a acestui proces este publicitatea.
Abia dupa ce ai mesaje clare de transmis si o identitate bine articulata poti sa te gandesti la o campanie publicitara eficienta. Si la toate materialele care te ajuta sa sustii brandul orasului – de la sistemul de semnalizare al strazilor, institutiilor publice, intrarilor si iesirilor din oras la ghiduri turistice, web site, bannere, window stickere plasate in restaurante si magazine, chiar linii de haine – lista poate fi continuata de fiecare dintre noi.
Ingrediente obligatorii
Pentru ca un oras sa ajunga sa aiba un brand puternic, trebuie sa aiba niste locuitori care sa-si doreasca acest lucru. |n general, in spatele construirii brandurilor de oras a stat ori un primar ambitios si vizionar, ori un consiliu local care a vazut in branding o necesitate economica strategica.
Poti promova un oras in multe feluri: ca destinatie turistica, ca centru comercial sau de afaceri, ca un loc linistit si sigur pentru tine si familie. Atunci cand vrei sa promovezi un oras, trebuie sa-i identifici atributele-cheie, punctele forte, iar acestea pot fi foarte diferite – calitatea vietii, natura nealterata, spiritul tolerant si deschis al locuitorilor.
O capcana in care pot cadea cei care fac branding de oras este sa promita mai mult decat poate oferi orasul. Pentru a avea un brand de succes, trebuie sa oferi intotdeauna cel putin atat cat ai promis.
Orase cu potential
|n Romania sunt orase care au toate atuurile pentru a dezvolta brand-uri functionale, dar nu fac nimic in acest sens. |n general, orasele de la noi inteleg sa se promoveze organizand anual un mare eveniment care, pentru cateva zile, le scoate din letargie. Este cazul Clujului, a carui imagine are foarte mult de castigat datorita Festivalului International de Film Transilvania, cazul Brasovului, care isi traieste momentele de glorie in timpul Cerbului de Aur, al Sighisoarei, in timpul Festivalului de Arta Medievala, si chiar al Mangaliei, care organizeaza festivitati impresionante cu ocazia Zilelor Mangaliei si Festivalului Callatis.
Nici unul dintre ele, insa, nu are un program clar de construire a unui brand.
|n ultima vreme, localitati de la care nu te-ai fi asteptat – Vama Veche, Sfantu Gheorghe, Bran, Viscri – reusesc sa fie mai vizibile decat orase despre al caror potential se tot vorbeste – Sighisoara, Targu Jiu, Constanta.
Cea mai mare dezamagire este Bucurestiul, pentru care brandingul este o necesitate in acest moment – sa nu uitam ca el concureaza cu orasele de talia lui din Europa pe mize foarte mari. Lipsa unui brand puternic pentru Bucuresti ne face sa pierdem milioane de euro, sa pierdem credibilitate, sa pierdem sanse. Construirea unui brand pentru capitala ar aduce beneficii imense pentru economia locala si pentru locuitorii orasului. Daca vrem sa facem din Bucuresti un oras prosper, trebuie sa invatam sa ne vindem cat mai bine orasul si, in acelasi timp, sa imbunatim ceea ce oferim spre vanzare.
Diana Capatina este copywriter si a lucrat in publicitate, presa si marketing communication, in companii precum Connex, Grafitti/BBDO, ProTV, Elle. In anul 2002 fondeaza, impreuna cu Iulian Puiu si Maureen Lloyd, compania Re:ply, specializata in consultanta de publishing si in marketing communication.
Re:ply a dezvoltat proiecte de publishing complexe: creare de concepte grafice (Supercar, Tabu, Idei in dialog, Cotidianul), reviste interne pentru companii (pentru Michelin, Aviva si UPC) si customer magazines (Blu pentru Sensiblu, Volkswagen Spirit pentru Volkswagen si Resurse pentru Intersource).
Printre clientii Re:ply se numara Connex, UPC, Sensiblu, Academia Catavencu, Baneasa Investments, Michelin, CB Richard Ellis si Mandragora Movies.{/viewonly} {mosloadposition user10}
Branding de oras
Ce produce coachingul?
Interviu Sphera Group - Digital Client of the Year la Internetics 2024
Magic happens when we meet: Saatchi & Saatchi, Agency of the Year la Internetics 2024
Interviu Silvia Sticlea, Country Manager, Nestle Romania: Cele mai frumoase experiențe sunt cele în ...
Viitorul în digital: Despre tehnologie, autenticitate și evoluția strategiilor în marketingul digita...
Viitorul în digital: Despre curaj și relevanță
Viitorul în digital: Despre creativitate și esența umană
Recunoașterea nevoii de coaching
Pages: 1 2