al celor mai valoroase 50 de branduri romanesti
Brandient a realizat pentru revista BusinessWeek, pentru prima oara in Romania, topul celor mai valoroase 50 de branduri romanesti, un clasament bazat pe calculul valorii financiare a brandurilor.
Modelul folosit de Brandient masoara valoarea adusa de brand proprietarului curent si aplica principii si metode larg acceptate si folosite in evaluarea activelor intangibile. In acest model, rezultatele financiare sunt coroborate cu un index de brand equity, obtinut prin prelucrarea si indexarea rezultatelor unei ample cercetari nationale de piata efectuate de firma D&D Research in 22 de categorii distincte, acoperind peste 200 de branduri romanesti.
Pentru acest top s-au luat in consideratie doar brandurile locale lansate si dezvoltate in Romania inainte de 1 ianuarie 2005, indiferent de cetatenia proprietarului, in 22 de categorii adresate direct consumatorului (Business to Consumer). Pentru brandurile cu acoperire mixta (corporate/retail) s-a considerat doar segmentul de retail (ex. banci, asigurari, petrol).
Tabloul rezultat in urma acestui proces de calcul si analiza plaseaza brandurile intr-un teritoriu dincolo de “frumos si urat”, in care consumatorii au validat prin actul de cumparare eforturile creatorilor de brand.
“Este un top care incearca sa faca dreptate acestui minunat instrument al managementului modern care este brandingul.” Aneta Bogdan, Managing Partner, Brandient.
Brandient este compania romaneasca dedicata consultantei in strategie si design de brand si se ocupa, prin excelenta, de crearea si cultivarea brandurilor sub semnul valorii™. Avand reputatia unei echipe unice de specialisti cu experienta remarcabila in management, marketing, design si comunicare, Brandient este afiliata agentiei globala de branding Enterprise IG Londra, parte a grupului WPP, pentru a pune la dispozitia clientilor sai un plus de competente, capacitate si experienta. Proiectele de notorietate ale Brandient includ rebrandingul lantului de retail Domo, al companiei Astral, al grupului farmaceutic Europharm, al TVR, al Societatii Nationale de Radiocomunicatii Radiocom, al lantului de retail Flanco, al companiilor Novensys, Smartree etc, precum si crearea brandurilor Fulga, Credisson, Domenia, Tuca si Asociatii, Qualians, Zuzu etc.
{mosloadposition user10}