Imaginile simbol, „icoanele”, sunt acele imagini de referinţă cărora li se asociază semnificaţii mai profunde locale sau chiar naţionale, istorice, ideologice, politice şi emoţionale. Aceste „icoane” sunt construite, dezvoltate pe structura unei imagini de referinţă. Printre cele mai celebre icoane urbane menţionăm „Sagrada Familia” din Barcelona, „Grand Central” din New York, „Golden Gate Bridge” din San Francisco sau „Opera House” din Sydney. Exemple mai aproape de noi ar fi „Podul cu lanţuri” din Budapesta sau „Piaţa Roşie” din Moscova.
Unele dintre aceste icoane sunt construite şi promovate în mod voluntar, altele s-au impus oarecum independent, datorită filmelor, muzicii şi altor elemente de natură politică sau cultură urbană. Ele sunt extrem de importante deoarece sintetizează şi transformă experienţele celor care vizitează oraşele respective, dau un sens vizitei şi conturează amintirile cu privire la respectiva destinaţie.
Prin intermediul acestor icoane urbane se comunică. Ele dau identitate, transmit mesaje şi sugestii, fac promisiuni. De asemenea ele certifică calitatea şi stilul unei vizite la respectiva destinaţie. Ele sunt un brand al oraşului.
Revenind la Bucureşti, oraşul pe care analizele la nivel naţional îl identifică ca fiind cel mai important centru economic şi cultural al ţării, credeţi că ar avea nevoie de un brand?
Ce „icoană” urbană propuneţi? Sunt Ateneul, Palatul Regal, Casa Poporului, Biserica Creţulescu, Clădirea CEC-ului sau Hanul lui Manuc posibilităţi reale?
Dezbatem aceasta chestiune la Know-how exchange
Alexandra Zbuchea a absolvit ASE-ul si Universitatea Bucuresti, a urmat programul de Masterat ASE si Catedra Unesco, Academia de Arta si a facut un Doctorat in politici de marketing in domeniul culturii.
In prezent este Lector Facultatea de Comunicare, SNSPA si Consultant marketing si PR – Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa", precum şi expert consultant marketing la Centrul de Pregătire Profesionala în Cultură.{/viewonly}
{mosloadposition user10}