- Brand Management a investit în ultimul an peste 500 de mii de lei în modernizarea și sustenabilitatea infrastructurii de panotaj.
- Compania a gestionat anul trecut peste 160 de campanii publicitare de interior, într-o creștere record, de aproape 90 de procente față de portofoliul anului precedent.
- Cu o experiență de peste 2700 de campanii în aproape 20 de ani de activitate, experții Brand Management estimează o creștere de 20% a pieței de comunicare indoor în 2022.
- Centrele comerciale și hypermarket-urile rămân cele mai populare spații-gazdă, facilitând expunerea mesajului publicitar în momentul în care consumatorul ia decizia de cumpărare.
- Marketerii continuă să prefere suporturile publicitare clasice celor digitale – prezente în proporție de doar 10%. România se situează la acest capitol sub media europeană, însă tendința este de creștere.
Brand Management, liderul pieței românești de comunicare indoor și prima companie de profil cu acoperire națională, a investit anul trecut peste 500 de mii de lei în modernizarea și sustenabilitatea infrastructurii publicitare. Compania a înregistrat și o creștere semnificativă a portofoliului de campanii în 2021 (87%).
Creșterea are la bază atât depășirea restricțiilor asociate pandemiei, cât și maturizarea obiceiurilor de promovare a brandurilor. Clienții din telecomunicații, modă și bijuterii sunt pionierii publicității indoor, se bucură de beneficiile acesteia și îi rămân fideli. Mai recent, companii mari din domeniile financiar-bancar sau FMCG devin, la rândul lor, active pe acest segment, cu 2-3 campanii trimestrial.
„Brandurile sunt atrase de traficul mare și recurent din locațiile indoor, beneficiind de avantajele expunerii mesajului publicitar lângă potențialul client, aflat în momentul deciziei de consum. Consumatorul a revenit în mall-uri, hypermarket-uri și în sălile de sport, iar bugetele de publicitate ale brandurilor revin la nivelul celor anterioare pandemiei, ceea ce ne diversifică posibilitățile. Lucrăm la a atrage advertiserii cu soluții de expunere inovatoare, adaptate fiecărei campanii și fiecăreia dintre locațiile din București și din țară cu care colaborăm”, declară Laurențiu Jiga, fondator și CEE Managing Director Brand Management.
Grija față de mediu și sustenabilitatea au devenit cauze practice pentru majoritatea industriilor și, mizând pe continuarea creșterii cifrei de afaceri și a diversificării active a portofoliului de clienți și campanii, Brand Management investește masiv în aceste direcții: „Am depășit pandemia, dar nu trăim vremuri ușoare. Sesizăm schimbările, le înțelegem și lucrăm la a le anticipa efectele. Am început cu înlocuirea sistemelor de iluminare, ceea ce a condus imediat la o reducere cu 40% a consumului de energie electrică. De altfel, începând cu acest an, sediile noastre sunt alimentate cu electricitate verde, de la panouri fotovoltaice. În plus, am prospectat atent piața și am ales furnizori de materiale sustenabile, cu ajutorul cărora construim noile suporturi publicitare. În prezent, facem chiar și printul în procent de 30% pe materiale reciclate și încercăm să atragem cât mai mulți clienți în acest sens” – a mai arătat Laurențiu Jiga.
Centrele comerciale și hypermarket-urile găzduiesc în continuare majoritatea campaniilor (peste 92%), însă afișajul indoor recâștigă vizibilitate și în clădirile de birouri, sălile de sport sau centrele medicale. Sunt în continuare preferate suporturile publicitare clasice (panouri, prisme, hangere ș.a.), care oferă expunere permanentă (24/7), în timp ce panourile digitale, cu afișaj secvențial (looping), câștigă anual popularitate, dar rămân în jurul a 10% din totalul suporturilor, sub media europeană (30-40%).