Nestle este cel mai valoros brand alimentar, portofoliul Unilever valoreaza dublu fata de KraftHeinz, iar Yili (China) este cel mai puternic brand de lactate al lumii
In fecare an, firma de evaluare si strategie Brand Finance evalueaza peste 4.000 de branduri globale. Cele mai valoroase branduri ale sectorului alimentar sunt incluse in raportul Brand Finance Food 50. Astfel, in acest an:
• Portofoliul de branduri Unilever este evaluat la $42,9 miliarde USD, mai mult decat dublul valorii portofoliului KraftHeinz (cei care au avut recent o tentativa nereusita de preluare a gigantului anglo-olandez);
• Brandul chinezesc Yili, desi putin cunoscut in Occident, este cel mai puternic brand de lactate al lumii si al doilea ca valoare (dupa Danone);
• Brandul australian Devondale este brandul cu cea mai rapida crestere, de 35% in ultimul an;
• Brandurile alimentare in general au traversat un an dificil, cu primele patru branduri in scadere de valoare fata de anul precedent;
Intregul clasament si detalii privind cele mai mari portofiolii de branduri alimentare ale lumii, precum si metodologia Brand Finance pot fi accesate in raportul Brand Finance Food & Beverage 2017.
Brand Finance este cea mai mare firma globala independenta de evaluare si strategie de brand, cu prezenta pe toate continentele. Cuantificarea valorii financiare a brandurilor furnizeaza rigoare si claritate echipelor de marketing, proprietarilor de brand si investitorilor. Cumuland competente in strategie, branding, cercetare de piata, finante, taxe si proprietate intelectuala, Brand Finance ajuta clientii sa ia deciziile corecte pentru maximizarea valorii bandului si a businessului, si construieste o punte intre marketing si finante.
Full list – the world’s most valuable food brands