Cu un secol în urmă, în martie 1914, Bosch a prezentat primul său demaror pentru automobile. Acest eveniment a însemnat un pas uriaş înainte în domeniul electrificării automobilelor, un pas care avea să crească gradul de siguranță și confort al șofatului. Demaroarele au reprezentat un mare avantaj pentru șoferii acelor vremuri. Pe atunci, era nevoie de un efort susținut pentru pornirea unui motor greu, cu un volum mare. Noua invenție a permis șoferilor să nu mai depună eforturi deosebite pentru pornirea motorului. Mai mult, în cazul pornirii manuale, exista mereu riscul ca manivela de pornire să alunece sau să dea brusc înapoi – ceea ce putea cauza accidentarea conducătorului auto.
Energia electrică pentru noul motor de pornire venea de la bateria autovehiculului, care făcea parte din sistemul de aprindere Bosch al automobilelor. Bosch lansase acest sistem independent de alimentare cu energie cu doar un an înainte. În timp ce primele demaroare cântăreau aproape zece kilograme și ofereau doar 0,6 kilowatt energie, demaroarele actuale cântăresc între 1,9 și 17 kilograme și oferă între 0,8 și 9,2 kilowatt, demonstrând cât de mult a evoluat tehnologia în domeniu.
Începutul unei noi linii de afaceri
“Demarorul este tipic pentru produsele pe care Bosch le-a lansat în perioada de început a motorizării. Toate aveau ca obiectiv eliminarea deficiențelor legate de funcții, operare și siguranță”, a declarat Ulrich Kirschner, președintele departamentului Bosch Starter Motors and Generators. Gottlob Honold, inginerul șef al grupului Bosch, a fost cel care a avut ideea de a folosi un motor electric pentru pornirea motorului mașinii. Alți producători încercaseră deja să facă același lucru; dar deşi rezultatele eforturilor lor erau relativ bune, încă nu se potriveau folosirii zilnice și producției în serie. Așadar, dacă Bosch acționa rapid, putea crea un demaror mai bun.
Nu mai este necesară pornirea motorului cu ajutorul manivelei
Nu era un lucru neobișnuit ca șoferii să se rănească grav atunci când, în loc să pornească, motorul dădea brusc înapoi și îi lovea cu mânerul manivelei. Într-o perioadă în care mulți oameni erau încă suspicioși în legătură cu automobilele recent introduse, acest risc putea să păteze cu ușurință imaginea publică a automobilelor. Proprietarii – în mod predominant persoane înstărite care preferau să își conducă ei înșiși automobilele decât să aibă șoferi – au solicitat o alternativă mai convenabilă. Noul demaror putea fi operat în condiții de siguranță și fiabilitate, mai întâi prin intermediul unei pedale de picior și la scurt timp prin simpla atingere a unui buton.
O inovație de viitor
Inițial, cea mai mare parte a cererilor pentru demaroare venea din America de Nord. Acesta a fost un motiv suficient pentru ca Robert Bosch să crească producția de demaroare la fabrica firmei din Plainfield, New Jersey, în 1914. La început, vânzările acestui nou dispozitiv au fost modeste; până în anul 1927 Bosch vânduse aproximativ 11.000 de unități. Apoi, demarorul a fost acceptat treptat la scară mai largă și aproape 550.000 de astfel de dispozitive au fost vândute până în 1933. Însă a fost nevoie de zeci de ani pentru ca manivelele de pornire să dispară complet de la mașinile din întreaga lume.
Pregătit pentru pornire în orice moment
În prezent, Bosch oferă o gamă largă de demaroare robuste, fiabile pentru motoarele pe benzină și motorină – pentru automobile și vehicule comerciale, care suportă sisteme electrice de 12 și 24 V ale vehiculelor. Pe lângă facilitarea integrării, demaroarele Bosch sunt ușoare, compacte și puternice, reducând consumul de combustibil și emisiile. Bosch produce peste douăsprezece milioane de demaroare în fiecare an, iar acestea sunt instalate pe cel puțin unul din fiecare cinci autovehicule nou fabricate din întreaga lume.