Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bosch – partener in domeniul ingineriei sistemelor pentru autovehiculele hibride si electrice

Bosch Engineering GmbH îşi va pune cunoştinţele sale tehnice la dispoziţia producătorilor auto pentru a le oferi sprijin în vederea dezvoltării autovehiculelor hibride şi electrice. Serviciile oferite de Bosch se concentrează asupra ingineriei sistemelor, funcţiilor şi software-urilor pentru conceptele de trenuri de rulare şi asupra soluţiilor referitoare la dinamica autovehiculelor, precum şi asupra integrării componentelor electrice şi electronice. Aceste servicii de inginerie sunt disponibile în special pentru prototipuri şi autovehicule produse în serie, însă la scară redusă.

De peste 12 ani, Bosch Engineering este un partener cu experienţă în materie de inginerie pentru autovehiculele echipate cu motoare cu ardere internă şi sisteme de propulsie alternativă. „În mare parte, utilizăm produse ale Grupului Bosch, pe care le modificăm” a afirmat Bernhard Bihr, preşedintele diviziei Bosch Engineering. Aceste produse includ motoarele electrice şi electronica de alimentare pe care Bosch le produce deja în serie. La solicitarea clientului, Bosch Engineering integrează şi acumulatorii litiu-ion, produşi de societatea mixtă SB LiMotive. Mai mult, componente de la alţi furnizori pot fi integrate în sistemul general.

Servicii cuprinzătoare oferite pentru sisteme complete

Dezvoltarea unui sistem de ansamblu pentru arhitectura trenului de rulare şi gestionarea dinamicii autovehiculelor începe cu o analiză detaliată. În funcţie de designul şi simularea sistemului, experţii din cadrul diviziei Bosch Engineering selectează componentele necesare şi le adaptează sistemului. Procedurile de lucru încep apoi prin proiectarea sistemului electric şi electronic. Bernhard Bihr, preşedintele diviziei Bosch Engineering, prezintă astfel activitatea diviziei sale: „Gama noastră de servicii se extinde de la proiectarea sau optimizarea arhitecturilor sistemului, proiectarea conceptuală a reţelei electrice de la bordul autovehiculului până la integrarea sistemului. Serviciile noastre includ, de asemenea, proiectarea reţelelor de comunicare de la bordul autovehiculului. În prezent, oferim şi servicii de transformare a sistemelor de propulsie în modele hibrid, precum şi de dezvoltare a unor sisteme de propulsie exclusiv electrice”. Specialiştii diviziei Bosch Engineering dezvoltă, de asemenea, software şi funcţii pentru încărcare, motor şi gestionarea energiei, stabilind şi proiectarea optimă pentru gestionarea termică. Sunt depuse eforturi în vederea modificării sistemelor de frânare pentru a coordona performanţa decelerării dintre frânele convenţionale cu discuri şi frânele cu recuperare de energie. După implementarea tuturor acestor funcţii în cadrul reţelei, este efectuată o verificare a sistemului. Pentru aceasta, divizia Bosch Engineering dispune de propriile facilităţi de testare care includ standuri de testare a performanţei şi a motoarelor, precum şi un stand de testare pentru sistemele autovehiculelor electrice şi pentru generatoare.

Alături de compania „erphi electronic GmbH”, divizia Bosch Engineering poate furniza întregul tren de rulare în funcţie de indicaţiile clientului. Erphi electronic, o companie subordonată deţinută în întregime de Bosch Engineering, reprezintă un partener recunoscut în materie de inginerie în cadrul industriei auto, având drept specializări designul şi proiectarea prototipurilor.

Dinamică de conducere îmbunătăţită – un factor important de diferenţiere

Pe lângă trenurile de rulare, divizia Bosch Engineering dezvoltă funcţii inovatoare pentru îmbunătăţirea dinamicii de conducere a autovehiculelor electrice, permiţându-le producătorilor auto să îşi diferenţieze produsele proprii de cele ale concurenţei. Una dintre aceste funcţii este „torque vectoring”, funcţie care distribuie în viraje cuplul motor optim pe fiecare roată, sporind astfel dinamica de conducere. Această abordare, în special în ceea ce priveşte prototipurile echipate cu mai multe motoare, facilitează stabilirea individualizată a caracteristicilor de conducere. Astfel, caracteristicile de conducere dorite pot fi definite cu o precizie mai mare. Pot fi implementate, de asemenea, funcţii suplimentare de confort, precum sistemul de asistare la menţinerea benzii de rulare.

Bucuresti, 19.09.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.