Conducerea autovehiculului cu un consum minim de carburant: acesta este obiectivul sistemului de selectare a traseelor oferit de Bosch. Sistemul de navigare Bosch oferă clienţilor opţiunea de a alege între cel mai rapid, cel mai scurt sau „cel mai ecologic” traseu. Bosch furnizează deja mai multor modele din gama Nissan un sistem de calcul al traseelor, care ia în considerare aspectele ecologice şi economice. Pe baza acestui sistem, în viitor, se vor putea stabili profiluri de trasee care iau în considerare stilul de conducere al şoferului şi caracteristicile autovehiculului, obţinându-se astfel trasee mai economice din punct de vedere al consumului de carburant. Cercetările proprii făcute de Bosch au demonstrat faptul că în acest fel se poate ajunge la o reducere a consumului de carburant de aproximativ 7%. Mai mult, traseul ecologic selectat va ajuta şi la reducerea emisiilor de CO2.
Calcularea celui mai avantajos traseu şi al timpului celui mai scurt
Sistemele de navigaţie oferă şoferilor posibilitatea de a alege între diferite trasee. Faptul că, la stabilirea unui traseu, este luată în considerare o singură caracteristică de optimizare are ca efect, de cele mai multe ori, calcularea unui traseu extrem. De exemplu, un traseu scurt poate cuprinde drumuri naţionale şi judeţene, drumuri prin localităţi, care nu permit atingerea unor viteze mari de deplasare. Astfel de trasee implică de multe ori porniri şi opriri dese ce duc la pierderi de energie şi consum ridicat de carburant. Un traseu rapid presupune secţiuni de şosea fără intersecţii cum ar fi autostrăzi, drumuri expres şi centuri, în schimb, acesta poate fi mai lung. Sistemele furnizate de Bosch iau în considerare toate aceste aspecte, evaluând distanţa şi durata până la destinaţie, dar şi analizând diferitele particularităţi ale şoselelor, cum ar fi localităţile sau intersecţiile ce trebuie străbătute şi calculând în mod ecologic şi economic traseele cele mai bune.
Trasee ce contribuie la reducerea consumului de carburant
Următoarea etapă de dezvoltare implementată de inginerii din cadrul departamentului Car Multimedia Bosch, prevede o îmbunătăţire continuă a acestui procedeu prin inserarea unor profiluri diverse, specifice autovehiculului, dar şi a unora care definesc comportamentul şoferului din timpul călătoriei. În acest sens, pe lângă consumul efectiv de carburant se ia în considerare şi consumul necesar pentru manevrele de accelerare. Este vorba despre o serie de parametrii ce ţin de tipul autovehiculului – dimensiuni, greutate, consum de carburant şi sistem de transmisie, precum şi de stilul de conducere al şoferului. Un stil mai sportiv, cu accelerări dese sau unul adaptat la limitele de viteză impuse şi automat la fluenţa traficului – astfel de date sunt prelucrate şi contribuie la optimizarea traseului ecologic.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}