Bosch a dezvoltat un nou amplificator al forţei de frânare din aluminiu, cu o greutate de două ori mai mică decât cea a amplificatoarelor tradiţionale fabricate din oţel. Cu cât un autovehicul este mai uşor, cu atât consumă mai puţin carburant şi poate fi condus într-un stil mai dinamic. În demersul lor de a reduce greutatea autovehiculelor, producătorii auto şi furnizorii acestora înlocuiesc din ce în ce mai mult oţelul convenţional cu materiale mai uşoare.
Un exemplu în acest sens este amplificatorul forţei de frânare pe bază de vid Tie Rod 4 Bosch, pe care furnizorul de tehnologie îl oferă în prezent sub forma diverselor modele din aluminiu. „Noile versiuni din aluminiu ale amplificatorului nostru pentru forţa de frânare cântăresc doar jumătate din greutatea celor convenţionale, din oţel”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele Diviziei Sisteme de Control al Şasiului din cadrul Bosch. „În funcţie de dimensiune, acest lucru înseamnă o reducere a greutăţii cu până la 1,5 kilograme comparativ cu modelele anterioare.” Versiunile cu greutate redusă ale amplificatorului forţei de frânare Bosch vor fi incluse în dotarea a trei modele de autovehicule produse în serie până la sfârşitul acestui an.
Atunci când inginerii Bosch au lansat versiunea din oţel a modelului Tie Rod 4, în 2011, aceasta reprezenta deja un succes semnificativ în reducerea greutăţii, comparativ cu modelele precedente. Noul amplificator al forţei de frânare Bosch din aluminiu este acum şi mai uşor. Acesta este disponibil ca model de sine stătător, cu un diametru de 10 sau de 11 inch, sau sub forma versiunii tandem cu un diametru de 8+8 sau 8+9 inch. Alte versiuni sunt disponibile la cerere. Deşi grosimea pereţilor a fost redusă în cazul modelele din aluminiu, rigiditatea este asigurată prin tijele de tensionare integrate. Această rigiditate este esenţială pentru un răspuns bun al pedalei, precum şi pentru menţinerea la o valoare minimă a jocului pedalei.
Este disponibilă, de asemenea, o versiune cu „bolţ de trecere”, ceea ce înseamnă că orice lucrare de montaj poate fi efectuată exclusiv din compartimentul motorului. La fel ca în cazul tuturor amplificatoarelor pentru forţa de frânare de la Bosch, sistemul este completat perfect de cilindrul principal de frână Bosch TMC 8e. Acesta este mai uşor cu 20 la sută şi mai scurt cu 30 la sută faţă de modelul anterior.
Toate versiunile modelului Tie Rod 4 pot fi fabricate la nivel mondial. Aceasta înseamnă că Bosch poate oferi producătorilor auto soluţii standardizate, în special pentru platformele auto globale.