Bosch plănuieşte să preia toate acţiunile companiei ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS). Robert Bosch GmbH şi ZF Friedrichshafen AG au semnat un contract în acest sens. Până acum, ZFLS, cu sediul în Schwäbisch Gmünd, Germania, era o societate mixtă deţinută în proporţii egale de Bosch şi ZF. Cu peste 13.000 de angajaţi în opt ţări, ZFLS dezvoltă, produce şi vinde sisteme de direcţie pentru autoturisme şi autovehicule comerciale la nivel mondial. În 2013, compania a înregistrat vânzări de aproximativ 4,1 miliarde de euro. Cu 20 de sedii la nivel mondial, compania este activă pe cele mai importante pieţe auto. Pe lângă centrele sale din Europa, S.U.A. şi China, ZFLS are unităţi de producţie în India, Brazilia şi Malaezia. În prezent, tranzacţia aşteaptă aprobarea din partea autorităţilor antitrust. S-a hotărât că preţul de achiziţie nu va fi făcut public.
„Prin preluarea completă a ZFLS, Bosch îşi întăreşte capacitatea de a contribui în mod activ la modelarea viitorului mobilităţii. Compania este lider tehnologic în domeniul sistemelor de servodirecţie electrică aflat în continuă ascensiune, tehnologie de bază pentru o conducere automată, autovehicule mai eficiente şi autoturisme electrice”, a declarat Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.
Circa 60 la sută din veniturile totale ale companiei ZFLS sunt generate deja de sistemele moderne de servodirecţie electrică, ce reduc consumul de carburant. Unul dintre motivele pentru care sistemele de direcţie eficiente se bucură de un real succes este capacitatea acestora de a reduce consumul: de exemplu, un autovehicul de dimensiuni medii, echipat cu un motor de 2 litri, poate avea un consum mai mic cu până la 0,8 l/100 km, ceea ce înseamnă o reducere a emisiilor de CO2 cu până la 14 g/km. În plus, servodirecţia electrică din dotarea autoturismelor este o componentă esenţială pentru numeroase sisteme de asistenţă. De exemplu, sistemele de asistenţă pentru menţinerea benzii de rulare se bazează pe aceasta pentru a menţine traiectoria autovehiculului. În timpul rulării la viteză de croazieră în trafic aglomerat, care presupune oprirea motorului în acest mod, asistarea electrică asigură o direcţie constantă.
Creştere constantă
„Începând cu 1999, ZFLS a cunoscut o creştere puternică şi o dezvoltare pe măsură datorită colaborării excelente dintre ZF şi Bosch. Aş dori să mulţumesc din suflet tuturor angajaţilor ZFLS pentru munca depusă şi angajamentul de care au dat dovadă în toţi aceşti ani”, a declarat dr. Stefan Sommer, directorul executiv al ZF Friedrichshafen AG. „Pentru a continua să îndeplinească cerinţele unui mediu de afaceri tot mai dinamic, Bosch şi ZF au decis să modifice structura acţionariatului companiei ZFLS”, a continuat acesta.
Succesul de care se bucură ZFLS nu depinde numai de numărul de inovaţii lansate pe piaţă, ci şi „de angajaţii companiei – atenţia pe care aceştia o acordă unui nivel înalt de calitate, angajamentul lor consecvent şi identificarea acestora cu produsele dezvoltate stau la baza succesului companiei ZF Lenksysteme”, a afirmat Wolf-Henning Scheider, membru în consiliul de administraţie al Robert Bosch GmbH. „În calitate de companie-mamă, Bosch este un partener de încredere, alături de care putem continua să obţinem inovaţii tehnologice şi creştere economică”, a declarat Marcus Parche, vicepreşedintele consiliului de administraţie al ZFLS.
Companie axată pe inovaţii
Circa 1.400 de angajaţi ZFLS, peste o zecime din numărul global, lucrează în proiectare. În 2013, compania a investit aproximativ 238 de milioane de euro în activităţi de cercetare şi dezvoltare. De la înfiinţarea sa şi până în prezent, ZFLS a depus cereri de obţinere a circa 750 de patente. Unul dintre principalele obiective urmărite în cadrul activităţilor de cercetare şi dezvoltare este interconectarea componentelor în sisteme complete prin programe software specifice. De exemplu, utilizând componentele produse de cele două companii-mamă, ZFLS a dezvoltat o soluţie care va intra în producţia de serie şi care permite manevrarea din exterior, prin intermediul unui smartphone, a unui autovehicul cuplat la o remorcă.
Sistemul compact de servodirecţie electrică, dezvoltat local cu costuri reduse pentru pieţele din Asia este o dovadă a faptului că Bosch nu oferă soluţii numai pentru segmentul premium. Astfel, chiar şi şoferii autovehiculelor compacte, cu preţuri mai accesibile, pot beneficia de eficienţa sporită oferită de produsele ZFLS.
În măsură să îndeplinească o gamă variată de cerinţe ale pieţei
„Forţa inovatoare şi prezenţa internaţională – în special în Asia şi America de Nord – îi permit companiei ZFLS să beneficieze de creşterea care se manifestă în economiile puternice”, a declarat Scheider. „Principala calitate a ZFLS este apropierea sa faţă de clienţi. În calitate de furnizor de componente individuale, dar şi de sisteme complete, ZFLS este un partener de încredere pentru producătorii auto, având operaţiuni aproape de locul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea pe glob”. Ca parte a strategiei sale de globalizare, ZFLS şi-a îndreptat recent investiţiile către America de Nord şi Asia.
Despre ZF
ZF este lider global în tehnologia de transmisie şi şasiu, cu 122 de unităţi de producţie în 26 de ţări. Compania a realizat în 2013 o cifră de vânzări de 16,8 miliarde de euro şi are aproximativ 72.600 de angajați. Pentru a dezvolta permanent produse inovatoare, ZF investeşte anual circa 5 la sută din veniturile obţinute din vânzări (în anul 2013: 836 milioane de euro) în activităţi de cercetare şi dezvoltare. ZF este în primele 10 companii din clasamentul celor mai mari furnizori auto din lume.
Pentru mai multe informaţii, puteți accesa pagina de internet www.zf.com.