Cu dimensiunile sale compacte şi diametrul exterior de numai 60 de milimetri, modelul C60 Bosch este cel mai mic demaror pentru autoturisme din lume. Demarorul este disponibil în trei versiuni, cu o putere cuprinsă între 0,8 şi 1,2 kW, fiind destinat în special motoarelor cu aprindere prin scânteie cu o cilindree de până la doi litri, dar poate fi utilizat şi la motoarele diesel mici, cu un cuplu de frânare redus. Cu o greutate de numai două kilograme, demarorul C60 este mai uşor cu aproximativ 25 la sută faţă de produsele disponibile în prezent, devenind astfel un punct de referinţă global. Gama C60, care poate fi utilizată şi împreună cu sistemele start-stop, asigură o pornire confortabilă şi silenţioasă a autovehiculelor. Începerea producţiei este programată pentru luna septembrie 2013 în China, unde Bosch va furniza modelul C60 unui client local important. La puţin timp după aceasta, demarorul va fi produs şi în Germania, Brazilia şi India.
Cota de piaţă globală este în creştere pentru motoarele cu aprindere prin scânteie cu cilindree redusă
Demarorul C60 este destinat în special motoarelor cu aprindere prin scânteie de mici dimensiuni, cu o cilindree de până la doi litri. Acest segment reprezintă în momentul de faţă aproximativ 70 la sută din piaţa globală şi este în continuă creştere. Datorită greutăţii reduse şi designului compact, demarorul C60 este adecvat pentru acest segment.
Mai puţin înseamnă mai mult
Prin combinarea angrenajului planetar cu mecanismul cu roată liberă, au fost reduse cerinţele de putere, iar releul a fost redimensionat în mod corespunzător. Prin urmare, căderea de tensiune necesară pornirii autovehiculului a fost redusă la minim. În plus, datorită designului electric îmbunătăţit al armăturii, conţinutul de cupru a fost redus cu o treime, iar dimensiunile compacte ale demarorului au făcut posibilă, de asemenea, o reducere similară a cantităţii de aluminiu şi oţel. Datorită designului său, demarorul C60 este adecvat pentru aplicaţiile convenţionale şi start-stop din cadrul unei game largi de platforme de motoare la nivel mondial. Datorită acestui fapt, producătorii auto nu mai trebuie să efectueze lucrări de calibrare, favorizând de asemenea producţia standardizată în cadrul reţelei globale de producţie Bosch.