pentru autovehiculele comerciale
Bosch creşte la 2.500 bar valoarea presiunii maxime de injecţie a sistemelor sale common-rail pentru autovehiculele comerciale. Presiunile de injecţie mai ridicate ajută la reducerea consumului de carburant şi a emisiilor. Chiar şi o reducere cu un singur procent a consumului de carburant al autovehiculelor comerciale de mare tonaj echivalează cu o scădere anuală cu peste o tonă a emisiilor de CO2 per autovehicul. Astfel, Bosch contribuie în mod semnificativ la respectarea normei de poluare Euro VI, care va intra în vigoare în 2013, cât şi a altor norme stricte comparabile, cum ar fi US 10 în Statele Unite.
CRSN3-25: tehnologie de injecţie common-rail cu presiuni de până la 2.500 bar
În ultima sa variantă, sistemul de injecţie CRSN3-25 destinat autovehiculelor comerciale de tonaj mediu şi mare asigură o presiune maximă de injecţie de 2.500 bar. Cu presiunea interioară bine echilibrată, conceptul inovator al injectorului oferă un nivel deosebit de ridicat de eficienţă hidraulică. Dat fiind faptul că geometria sa exterioară rămâne neschimbată, tipul de injector folosit în cadrul sistemului CRSN3-25 este compatibil cu sistemul precedent. Un alt avantaj al noului sistem este capacitatea îmbunătăţită de diagnoză. Datorită unui limitator de presiune integrat, atunci când autovehiculul este supus lucrărilor de service poate fi efectuată o verificare mult mai amplă a sistemului.
Sistemele de injecţie Bosch de înaltă presiune, combinate cu sistemul de recirculare a gazelor arse (EGR) şi cu sistemul SCR, au o contribuţie semnificativă la reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de oxizi de azot. Cu toate acestea, procesul de ardere necesită presiuni de injecţie mari, pentru a preveni o creştere a emisiilor de particule netratate. Sistemele common-rail asigură deja valori înalte ale presiunii de injecţie la sarcină parţială, întrucât presiunea sistemului este de fapt generată independent de turaţia motorului. Drept urmare, motoarele diesel common-rail generează un cuplu mare chiar şi la turaţii mici.
În cazul CRSN3-25, sunt posibile până la şapte injecţii pe ciclu motor. Acest lucru favorizează flexibilitatea în ceea ce priveşte proiectarea motorului, ajută la reducerea nivelului emisiilor şi al consumului de carburant şi are drept rezultat un nivel de zgomot mai redus. Datorită unei funcţii de învăţare a software-ului, cantitatea injectată de carburant poate fi reglată. Acest lucru face posibilă respectarea normelor stricte de poluare pe durata întregului ciclu de viaţă al autovehiculului, chiar la kilometraj mare. Drept urmare, Bosch contribuie în mod semnificativ la respectarea normei de poluare Euro VI, care va intra în vigoare în 2013, cât şi a altor norme stricte comparabile, cum ar fi US 10 în Statele Unite. Sistemul de injecţie modular CRSN3 este proiectat pentru funcţionarea cu diferite pompe de injecţie, în funcţie de specificaţiile şi nevoile clientului. Acesta poate fi integrat atât în motoarele diesel cu până la 16 cilindri, cât şi în autovehiculele obişnuite sau utilaje precum autovehiculele de transport pe distanţe scurte şi lungi sau utilajele pentru construcţii, tractoarele şi ambarcaţiunile. Pentru autovehiculele de mare tonaj, poate fi utilizată o nouă generaţie a pompei de înaltă presiune, CPN5. Pe lângă faptul că generează presiuni de până la 2.500 bar, pompa CPN5 este compactă, robustă şi uşoară, având o durată de viaţă de 1,6 milioane de kilometri şi 15.000 de ore de funcţionare în cazul utilajelor. Aşadar, durata sa de viaţă este mai mare decât cea a unui autovehicul obişnuit.
Pe viitor, Bosch intenţionează să crească şi mai mult valorile presiunii de injecţie şi să dezvolte noi sisteme
Sistemele de injecţie Bosch cu presiuni de injecţie şi mai mari sunt în prezent în curs de pregătire. Compania lucrează, de asemenea, la dezvoltarea de sisteme suplimentare de reducere a consumului de carburant şi a emisiilor. De exemplu, Bosch a dezvoltat sistemele de injecţie CNG pentru autovehiculele comerciale, precum şi sistemele de tratare a gazelor de eşapament Denoxtronic şi Departronic. În plus, compania este activă în domenii precum hibridizarea trenului de rulare şi sisteme de recuperare a căldurii din deşeuri, ce permit recuperarea energiei din circuitul gazelor de eşapament.