Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bosch a dezvoltat un sistem care asista soferii blocati in trafic

Sistemele auto de asistare de înaltă performanţă ajută deja şoferii să ajungă la destinaţie în siguranţă şi cu un nivel ridicat de confort. Aceste sisteme controlează viteza şi distanţa dintre autovehicule, avertizează şoferii cu privire la blocajele din trafic şi îi ajută la efectuarea diverselor manevre, chiar şi a celor de parcare în cele mai înguste locuri. Bosch lucrează la sistemul de asistare la blocajele din trafic, urmând ca acest sistem să fie lansat în producţia de serie în anul 2014. În cele din urmă, asistentul la blocajele din trafic va avea rolul de pilot pe autostradă, conducerea complet automată devenind astfel o realitate.

În calitate de furnizor global de tehnologii şi servicii auto, Bosch şi-a propus ca în următorii ani să-şi extindă gama de sisteme auto de asistare pentru şoferi. În viitor, aceste sisteme vor avea un rol din ce în ce mai important în ghidarea autovehiculelor în blocajele din trafic. Mai exact, viitoarele sisteme de asistare din trafic vor frâna, accelera şi vira în mod complet automat. Asistentul la blocajele în trafic va interveni atunci când autovehiculul se deplasează cu viteză mică, între 0 şi 50 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă că va funcţiona în majoritatea situaţiilor de trafic intens, cu opriri şi porniri dese.

Sistemul Bosch Start-Stop reduce cu peste 8% consumul de carburant

Sistemele Start-Stop opresc motorul autovehiculului în momentul în care acesta staţionează – de exemplu, în blocajele din trafic sau la culoarea roşie a semaforului – economisind astfel carburant şi diminuând emisiile de CO2. Sistemele Start-Stop reduc cu până la 5 procente consumul de carburant şi, în consecinţă, emisiile de CO2. În ciclul urban, această reducere poate ajunge până la 8 procente. În traficul urban aglomerat, în special în timpul orelor de vârf, potenţialul de economisire este chiar mai ridicat.

Conform Clubului auto german ADAC, numai în Germania suprafaţa totală pe care s-au întins ambuteiajele într-un an a însumat 405.000 de kilometri. „Asistentul la blocajele din trafic ajută şoferii să ajungă la destinaţie mai relaxaţi, chiar şi în condiţii de trafic intens”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele diviziei de Sisteme de control al şasiului Bosch. În următorii ani, această funcţie va fi îmbunătăţită astfel încât să acopere viteze din ce în ce mai mari şi situaţii de conducere din ce în ce mai complexe.

Bucuresti, 07.11.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.