Borsec, Dacia, Pro TV, Dorna, Poiana, Timisoreana, Izvorul Minunilor, Cotnari, Ursus si BCR sunt marcile care conduc in clasamentul celor mai puternice 50 branduri romanesti, conform studiului lansat azi de care revista Biz si Unlock Market Research in cadrul evenimentului BrandRo.
Studiul este o premiera si se inscrie in traditia evenimentelor si proiectelor pe care Biz le-a creat pentru sustinerea industriei de brnding din Romania. ”Am realizat acest studiu pentru ca brandurile romanesti merita mai multa atentie si pentru ca exista un potential extraordinar, neexploatat inca” spune Marta Usurelu, redactor sef Biz.
Studiul Unlock Market Research a avut ca scop masurarea “puterii” marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori.
„Marcile romanesti au nevoie de o confirmare a valorii lor pentru a fi motivate sa continue. Noi toti avem de invatat din povestile lor. ” ne spune Adina Vlad, Managing Partner Unlock.
Avand in vedere dificultatea subiectului (cum definim succes romanesc? Exista oare marci romanesti puternice?), Unlock Market Research a considerat ca necesara o abordare complexa pentru acest studiu, structurata in doua etape:
Etapa 1: studiu calitativ, desfasurat prin intermediul a 20 interviuri in profunzime cu persoane cu vasta intre 18-45 ani, femei si barbati, studii si venituri cel putin de nivel mediu.
Etapa 2: studiu cantitativ desfasurat prin intermediul unui numar de 1314 interviuri telefonice. Studiul este reprezentativ urban la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartirea pe sex si varsta a populatiei de 18+.
Prezentarea rezultatelor, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc aici. Rezultatele studiului pot fi citite integral in cartea “Top 50 cele mai puternice branduri” editata de Biz.
{mosloadposition user9}