Pornind de la evoluţia pozitivă din 2013, evidenţiată de lansarea de produse inovatoare, crearea de experienţe de brand interesante, consolidarea parteneriatelor de afaceri şi valoarea adăugată oferită de serviciile After-Sales, CEO-ul Mercedes-Benz România, Boris Billich, împărtăşeşte viziunea şi aşteptările sale pentru noul an.
Începând cu luna iunie 2013, domnul Boris Billich a preluat poziţia de CEO şi Preşedinte al Mercedes-Benz România.
Previziunile pentru 2014: o uşoară creştere în industria auto
Ca prognoză pentru noul an, domnul Billich şi-a exprimat aşteptările în timpul unei sesiuni de informare a presei. Astfel, el prevede o uşoară creştere a cotei de piaţă, atât în segmentul premium, cât şi pe piaţa auto, în general. Prin strategii dedicate, Mercedes-Benz România îşi propune să atingă cele mai bune rezultate şi să consolideze poziţia companiei în toate segmentele.
“În 2014 ne aşteptăm ca tot mai mulţi clienţi să opteze pentru achiziţionarea unui autovehicul nou sau a unuia rulat. În acest sens, ne-am propus să facem din 2014 un an chiar mai bun la nivel de vânzări şi servicii post-vânzare. Suntem încrezători că strategia noastră va conduce la o creştere a satisfacţiei şi a fidelizării clienţilor şi, în consecinţă, la creşterea cotelor noastre de piaţă. În plus, am întâlnit în România o echipă puternică şi dedicată, iar împreună suntem determinaţi să depunem toate eforturile pentru ca şi în 2014 să furnizăm servicii de înaltă calitate şi produse de clasă mondială”, a declarat domnul Boris Billich, CEO al Mercedes-Benz România.
Menţinerea standardelor înalte rămâne un obiectiv clar pentru 2014
Unul dintre principalele obiective ale Mercedes-Benz România continuă să fie obţinerea unui nivel înalt de satisfacţie din partea fiecărui client. Mercedes-Benz România îşi propune să depăşească în mod constant aşteptările şi cerinţele clienţilor, trecând de la „clienţi satisfăcuţi” la „clienţi fericiţi” şi parteneri pe termen lung, oferindu-le în permanenţă motive pentru a se bucura de statutul de proprietar al unui autovehicul Mercedes-Benz.
Şi în 2014, Mercedes-Benz România va menţine cel mai ridicat nivel al standardelor de calitate. Compania va continua să ofere servicii complete şi, în acelaşi timp, să le personalizeze pentru toţi clienţii, indiferent dacă aceştia sunt proprietari de autoturisme, autovehicule comerciale uşoare sau camioane.
2013 a însemnat un an bun în vânzări pentru Mercedes-Benz România
În comparaţie cu 2012, vânzările de anul trecut au crescut semnificativ, la nivel general, luând în considerare toate unităţile de business Mercedes-Benz România. Evoluţia de ansamblu a companiei indică o tendinţă pozitivă şi o creştere continuă, atât în ceea ce priveşte volumul, cât şi calitatea, setând standarde mai înalte pentru obiectivele din anul 2014.
În ceea ce priveşte autoturismele, cu o creştere de 15% a înmatriculărilor (faţă de 2012) şi o cotă de piaţă de 36% în segmentul premium, Mercedes-Benz România a reuşit să se poziţioneze în 2013 ca lider în segmentul său comparativ, pentru prima dată din 2004.
Acest rezultat a fost, de asemenea, generat de lansarea noului model – CLA, care extinde şi mai mult gama Noii Generaţii de Modele Compacte – şi a binecunoscutelor modele Mercedes-Benz Clasa E şi Clasa S. În acest an, Mercedes-Benz România va continua să îşi extindă portofoliul de produse cu noi modele de automobile (Clasa C, GLA, Clasa V, Clasa S-Coupé, CLS Facelift, Clasa B Facelift), urmărind astfel să îşi menţină poziţia de lider şi continuând trendul ascendent.
Mercedes-Benz România continuă să fie lider în segmentul de Autovehicule Comerciale Uşoare de dimensiuni medii şi mari. Cu o cotă de piaţă de 21,2%, activitatea diviziei de Autovehicule Comerciale Uşoare este axată pe oferirea de soluţii personalizate pentru toate tipurile de afaceri şi pe susţinerea clienţilor, în nevoile acestora de transport, cu produse care pot fi considerate parteneri de încredere pentru activităţile lor de zi cu zi. Principalul eveniment al anului 2013 a fost lansarea noului Sprinter care a influenţat în mod semnificativ volumul de vânzări, în timp ce 2014 va fi dedicat lansării noului Vito.
În cazul comercializării camioanelor, Mercedes-Benz România a crescut cu succes cota de piaţă cu până la 20%, îmbunătăţindu-şi poziţia în clasamentul pieţei de pe locul 4 până pe locul 2. Volumul ridicat de vânzări ale noilor modele Actros şi, în special, ale camioanelor Euro VI, reprezintă doar unul dintre indicatorii evoluţiei pozitive. Mercedes-Benz România este pregătită să menţină aceleaşi rezultate bune şi în acest an, cu o gamă complet nouă de camioane din toate segmentele: Antos, Arocs şi Atego.
Produsele şi serviciile post-vânzare oferite de Mercedes-Benz joacă un rol-cheie în activitatea companiei pentru că performanţa în acest sens determină în mod direct satisfacţia clientului. Prin serviciile personalizate şi vânzările pieselor de schimb de origine Mercedes-Benz, se asigură ciclul de viaţă al autovehiculelor. În general, veniturile acestor activităţi în 2013 sunt mai puţin supuse fluctuaţiei în comparaţie cu activitatea vânzării de autovehicule. Acest lucru este valabil atât în cazul Centrelor Autorizate de Service, precum şi în cazul companiei Mercedes-Benz România. Având în vedere această relativă stabilitate, contribuţiile serviciilor post-vânzare sunt semnificative, nu doar în termeni de volum, dar şi în ceea ce priveşte sustenabilitatea. În plus, contribuţia acestora este în continuă creştere, în fiecare an, prin intermediul ofertelor inovatoare de produse şi promovarea beneficiilor oferite de serviciile de calitate, în rândul clienţilor.
Mai mult decât atât, atunci când vine vorba de autovehicule noi, cum ar fi Clasa C, GLA sau Clasa V şi sprijinul de specialitate pentru clienţii companiei, serviciile post-vânzare pot consolida poziţia Mercedes-Benz pe piaţă.
În ceea ce priveşte obiectivele atinse în 2013, după sosirea în România în a doua jumătate a anului, CEO-ul confirmă că multe dintre acestea vor continua să fie urmărite în 2014, cu perseverenţă.
Informaţii biografice despre Boris Billich
Cunoştinţele domnului Boris Billich despre România, ca ţară şi ca piaţă, s-au format într-o lungă perioadă de timp. Primul său contact cu România a avut loc în 1996, când a fost numit Market Manager pe segmentul de Autoturisme şi Autovehicule Comerciale Uşoare în Europa Centrală şi de Est, în cadrul sediului central Mercedes-Benz. În perioada precedentă anului 2004, domnul Billich a condus şi coordonat activităţile de formare şi consolidare a business-ului de Autovehicule Comerciale Uşoare şi Camioane Mercedes-Benz în România.
Noul CEO Mercedes-Benz România dispune de o vastă experienţă în cadrul departamentului de vânzări, acumulată atât la sediul central din Germania, cât şi în cadrul sucursalelor din Emiratele Arabe Unite, Republica Cehă şi Rusia, unde a ocupat poziţia de CEO Mercedes-Benz Trucks Vostok, înainte de sosirea sa la conducerea Mercedes-Benz România.
În ceea ce priveşte relaţia domnului Billich cu echipa Mercedes-Benz România, CEO-ul declară că a întâlnit aici un grup bine structurat, format din profesionişti care împărtăşesc pasiune pentru munca lor şi pentru marca pe care o reprezintă. Echipa întruchipează principiile susţinute de Mercedes-Benz: onestitate, integritate şi respect, dublate de viziune şi determinare. Despre profesioniştii români, în general, domnul Boris Billich afirmă că aceştia sunt determinaţi, muncitori şi de încredere, o observaţie pe care a făcut-o încă din străinătate, unde a aflat despre multe poveşti de succes şi proiecte remarcabile dezvoltate de români. În ceea ce priveşte echipa Mercedes-Benz România, el consideră că managerii fiecărei unităţi de business sunt inspiraţi şi dedicaţi, reprezentând adevărate modele de urmat pentru echipele lor. De asemenea, domnul Billich are încredere că Mercedes-Benz România se va bucura de un parcurs de succes, sub coordonarea lor, în 2014 şi în viitor.
Mai multe detalii vă rugăm să accesaţi la adresele www.mercedes-benz.ro şi www.media.mercedes-benz.ro.