Inovaţia – motorul pieţei foto în 2011
Datele GfK Retail and Technology arată că vânzările de camera digitale au crescut semnificativ în primele trei trimestre ale lui 2010, ţările emergente detaşându-se în plutonul fruntaş. GfK Retail and Technology a prezentat principalele rezultate la Conferinţa International CES 2011 din Las Vegas.
Europa de Est a crescut cu 19%, ţările din Orientul Mijlociu şi Africa cu 20%, iar ţările din zona Asia-Pacific au cunoscut de asemenea o creştere de 20%, cu principalele motoare în China şi India. Aşteptările privind rezultatele sfârşitului de an 2010 sunt şi ele ridicate, cu o continuare a ritmului de creştere. Prin contrast, potrivit US Retail Tracking Service aparţinând NPD Group, vânzările totale de camere digitale au scăzut în Statele Unite cu 2% de-a lungul ultimului an, posibil ca urmare a efectelor crizei financiare.
În alte segmente foto, camerele multimedia (MMC), folosite adesea în comunităţile online (YouTube, Facebook etc.), au crescut spectaculos în volum, în special datorită statelor din Europa de Vest, unde reprezintă peste 70% dintre camerele video cu mediu de stocare card memorie.
De asemenea, se remarcă şi o altă tendinţă – o cerere din ce în ce mai mare pentru camerele foto care includ şi funcţiunea de înregistrare video. Aproape fiecare nouă cameră compactă vândută are şi video incorporat şi aproximativ jumătate dintre camerele cu obiective interschimbabile au opţiuni video, cu o tendinţă pronunţată spre funcţiuni HD. În sectorul obiectivelor interschimbabile, opţiunea full HD reprezintă mai mult de o treime din vânzări, în vreme ce în Asia acest segment a atins 40%, dublându-se în decurs de un an.
Ultimele inovaţii în piaţa digitală obligă consumatorii să-şi înnoiască, să-şi înlocuiască bunurile de folosinţă îndelungată pe care le deţin. Opţiunile care ţin de conectivitate sau GPS-ul sunt unele dintre cele mai interesante funcţiuni, iar cele legate de fotografie sunt un avantaj important. Caracteristica 3D reprezintă de asemenea focusul principal al pieţei foto, dar este nevoie de mai mult timp pentru maturizare, astfel încât să se ajungă la consum de masă. Continua îmbunătăţire a calităţilor tehnice se traduce în creşterea preţurilor medii, graţie dorinţei consumatorilor de a plăti în plus pentru beneficii suplimentare ale produselor lor foto.
{mosloadposition user9}