TRAXX Diesel Multi-Engine (cu 4 motoare) de ultima generatie
Cea mai nou produs al platformei BOMBARDIER TRAXX seteaza un nou standard in grija fata de mediul ambiant si reduce semnificativ costurile in transportul bazat pe locomotive
Bombardier Transportation si DB Regio AG au semnat un contract cadru cu o durata de noua ani – evaluat la aproximativ 600 de milioane de Euro (867 de milioane USD) – pentru 200 de locomotive diesel BOMBARDIER TRAXX cu propulsie tip multi-motor – patru motoare in loc de unul singur.
In acelasi timp, DB Regio a plasat o comanda oficiala pentru primele 20 de locomotive destinate transportului de pasageri. Prima livrare este planificata pentru mijlocul anului 2013. Comanda se ridica la aproximativ 62 de milioane de Euro (90 de milioane de dolari americani).
Cel mai nou membru al familiei de locomotive TRAXX, cu propulsia sa diesel inovatoare, este proiectat atat pentru tractarea de vagoane de pasageri precum si pentru transportul de marfuri in intreaga Europa. Utilizarea de patru motoare industriale, robuste in locul unuia singur – diesel masiv ofera operatorilor avantaje-cheie. Locomotiva deja indeplineste noile standarde stricte de emisii EU Stage IIIB datorita eficientei dovedite a motoarelor diesel. Comparativ cu locomotivele diesel cu un singur motor, se reduce semnificativ consumul de combustibil, emisiile de noxe si costurile ce apar de-a lungul ciclului de viata al produsului.
Folosind motoare diesel standard, produse in serie foarte mare, acesta noua locomotiva TRAXX DE construieste o punte de legatura spre o multitudine de alte aplicatii industriale ce se pot realiza cu acelasi motor. Noua locomotiva asigura disponibilitatea pieselor de schimb precum si suport pentru motoarele diesel datorita cantitatii mari de motoare diesel instalate de companie precum si a capacitatilor sale de servicii déjà renumite pe piata. Motoarele diesel sunt configurate in ansamble modulare ce permit modificari si imbunatatiri pe toata durata de viata a locomotivei. Locomotivele TRAXX pot fi modernizate pentru a raspunde posibilelor noi standarde cu privire la emisiile de gaze precum si cerintelor viitoare.
Modulele diesel interschimbabile contribuie semnificativ la scaderea costurilor cu mentenanta, costurilor datorate unor imunatatiri viitoare sau restaurarii lor (a locomotivelor TRAXX). Acest lucru se datoreaza componentelor mai mici si mult mai usor de schimbat, a disponibilitatii crescute a pieselor de schimb, usurinta reparatiilor ceea ce rezulta in reducerea tipilor neproductivi ai locomotivei. In plus, disponibilitatea este substantial crescuta datorita configuratiei cu patru motoare diesel. Datorita acestui concept multi-motor, locomotiva mentine efortul de tractiune integrala chiar daca numarul motoarelor diesel aflate in functiune este redus. Prin oprirea motoarelor in timpul stationarii si la o cerere de energie redusa, aceasta caracteristica esentiala reduce consumul de combustibil si de ulei lubrifiant.
“Locomotivele pot fi operate cu unul pana la patru motoare dupa cum este necesar, oferind puterea optima pentru situatii specifice. Utilizarea acestor 200 de locomotive diesel multi-motor TRAXX va conduce la o reducere considerabila a emisiilor de dioxid de carbon pe intreaga durata de viata a noii flote,” a subliniat Åke Wennberg, presedinte al diviziei de Locomotive si Echipamante, Bombardier Transportation. "Prin indeplinirea cerintelor exigente ale standardelor de emisii IIIB, utilizand combustibili sustenabili, intr-un mod cat mai eficient, locomotivele multi-motor TRAXX DE sunt unele dintre locomotivele cele mai prietenoase cu mediul inconjurator existente in acest moment pe piata."
Datorita conceptului de platforma a locomotivelor TRAXX, operatorii vor benficia de compatibilitatea noilor locomotive cu cele déjà existente in flota lor de locomotive ; acest lucru este valabil atat pentru pentru operarea / exploatarea parcului de material rulant cat si pentru, intretinerea acestuia, asigurarea disponibiltatii necesarului de piese de schimb, precum si valoare reziduala mare (valuarea la care poate fi vanduta) de-a lungul intregii durate de viata a locomotivelor. DB AG si sucursalele sale detin si opereaza deja o flota de peste 680 de locomotive TRAXX.
“Suntem foarte multumiti de semnarea contractului cadru cu DG Regio AG. Aceste locomotive vor avea o contributie semnificativa la protejarea mediului ambient atat in transportul european de pasageri cat si cel de marfa", a declarat Dr. Klaus Baur, presedintele consiliului de administratie, Bombardier Transportation in Germania.
Asamblarea finala a locomotivelor noi va avea loc in Kassel, Germania. Caroseriile vor fi produse la fabrica Bombardier din Wroclaw, Polonia, si boghiurile vor fi furnizate de catre fabrica Bombardier din Siegen, Germania. Fabricile Bombardier din Mannheim si Kassel – Germania precum si cea din Zürich, Elvetia sunt responsabile pentru dezvoltarea produsului. Echipamentele de propulsie si de control vor fi furnizate de catre fabricile Bombardier din Mannheim si Hennigsdorf, Germania.
Parte din familia de locomotive TRAXX, locomotiva TRAXX diesel multi-motor se poate adapta sau poate fi dotata cu aceleasi sisteme ca si locomotivele electrice TRAXX déjà existente in tara respectiva. Aici includem sistemele conventionale de protectie automata a trenului sau ETCS (Sistem European de Semnalizare, Control si Protectie a Trenului). Platforma este proiectata pentru transportul de marfuri sau pasageri pe rute nationale sau internationale si este adecvata pentru toate retelele feroviare. De la introducerea pe piata, au fost vandute peste 1.500 de locomotive TRAXX, acestea fiind aprobate in 18 tari din Europa. Platforma TRAXX include trei variante electrice (multi-sistem, curent alternativ si curent continuu) precum si o noua varianta diesel-electrica. Toate locomotivele TRAXX sunt caracterizate de proiectarea lor modulara, precum si de dotarea lor cu sistemul inovator Bombardier de propulsie si control MITRAC. Peste 3200 de astfel de locomotive sunt deja in folosinta in intreaga lume. Locomotivele TRAXX sunt reciclabile in proportie de peste 90% si poarta sigiliul de mediu al EMAS ( instrument de eco – management si eco – audit al UE) ce garanteaza grija fata de mediu si eficienta energetica.