Yourail-design.bombardier.com a avut peste 4300 de propuneri de design si 2500 de membri inregistrati. Pe locul 4 s-a clasat si Julian Caraulani din Romania, participantul roman intrand in „top ten”
In cadrul targului feroviar international Innotrans 2010 care a avut loc in Berlin, Bombardier Transportation a anuntat castigatorii concursului de design “YouRail – Viziuni asupra transportului modern”. Oficialii companiei au anuntat faptul ca designul castigator urmeaza sa fie implementat in viitoarele concepte Bombardier Transportation.
Premiul I a fost acordat lui Svyatoslav Saakyan, din Rusia, al carui proiect s-a concentrat pe sectorul de interioare de vehicule ca parte a muncii sale zilnice in studioul sau de design din Moscova. Propunerea sa pentru un interior de tren regional (de mediu si lung parcurs) a impresionat juriul.
Conceptul prevede un design flexibil cu scaune si mese mobile, completat de lumina naturala ce intra prin ferestrele largi. „Multumesc Bombardier pentru organizarea unui concurs atat de interesant si pentru sustinerea oamenilor creativi”, a spus Svyatoslav Saakyan. „Imi place foarte mult faptul ca pot interactiona cu alti designeri tineri din toate colturile lumii si ca pot schimba idei in ce priveste platforma online”. Norocosul castigator si-a primit premiul ce a inclus un cec de 2000 de euro de la Andre Navarri, Presedinte si COO al Bombardier Transportation.
Cel de-al doilea premiu a fost acordat lui Stefano Ivan Scarascia din Italia, care a castigat doua premii pentru propunerea sa de design: alegerea presedintelui si premiul oferit de comunitatea YouRail de pe Internet. Conceptul sau se numeste „Sawtooth” si cu acesta, absolventul de design a avut in vedere posibilitatea pasagerilor de a sta in picioare in trenuri subterane fara sa se tina de bare. „Aceasta idee m-a impresionat. Este inovativa si perfecta pentru economisirea de spatiu, facandu-l perfect pentru trenurile subterane care trebuie sa cuprinda cat mai multi oameni la o ora de varf”, a remarcat Andre Navarri. „Suntem incantati de numarul foarte mare de idei creative ce au venit de la persoanele inscrise in concurs, dar si de calitate dosebita a designului ”, a adaugat Presedintele Bombardier Transportation.
Concursul a fost ideea lui Martin Erl, Chief Innovation Officer, Bombardier Transportation. Lansat in noiembrie 2009, acesta a fost indreptat catre tineri designeri si catre pasionatii de design, invitandu-i sa isi prezinte ideile pentru interioare de tren pe o platforma online interactiva. Bombardier este prima companie din industria feroviara care a implicat utilizatorii de internet in designul viitor al trenurilor, cu acest proiect. „Platforma va ramane disponibila ca retea si planificam deja noi campanii”, a spus Martin Ertl. „Toate proiectele inscrise reprezinta o baza creativa valoroasa. Vom folosi aceasta baza pentru viitoarele noastre produse”.
Prezenta complementara in canalele social media precum Facebook si Twitter au ajutat la generarea unui interes urias asupra competitiei in intreaga lume, intr-un timp relativ scurt. Un numar de 4300 de concepte de design au fost inscrise pentru concurs la diverse categorii sub deviza „open innovation”. Comunitatea a inclus mai mult de 2500 de membri inregistrati la ultima numaratoare.
„Succesul competitiei ne-a convins de valoarea canalelor de comunicare interactive si al social media in ceea ce facem”, a comentat Sharon Christians, Vice President Communications and Public Affairs, Bombardier Transportation si membru al juriului YouRail. ”Platformele online inovative fac posibil un schimb de informatii direct intre producatori si pasageri, schimb ce este foarte important in crearea unei notorietati cat mai mari a rolului pe care transportul feroviar il joaca intr-un viitor sustenabil”, a concluzionat doamna Christians.
Juriul YouRail a fost compus din reprezentanti ai echipei executive a companiei Bombardier Transportation, dar si din experti din industria feroviara. Valoarea totala a premiilor s-a ridicat la 10.000 euro.