de la proiectare la livrare în 700 de zile: livrarea primei locomotive opEraţionale traxx p160 din lume
Prima locomotivă din lume TRAXX P160 diesel-electrică fabricată de BOMBARDIER* a fost livrată către Autoritatea Locală de Transport a Saxoniei Inferioare, ,Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG), spre exploatarea companiei de transport feroviar Metronom. Bombardier Transportation a dezvoltat, a proiectat ºi a construit în timp record noua variantã diesel-electricã (DE) a reputatei familii TRAXX, adicã în 700 de zile de la atribuirea contractului de cãtre LNGV în septembrie 2005 la recepþia finalã din Bremervörde, Germania. Noua locomotivă va fi folosită pentru circulaţia cu călători pe ruta de la Bremervörde la Hamburg si Neugraben de către EVB GmbH (Compania Feroviară şi de Transport Elbe-Weser S.R.L.) pentru o perioadã de trei luni, începând cu 3 septembrie 2007. Ruta va di deservitã de rame de tren prevãzute cu vagoane supraetajate livrate de Bombardier. Din decembrie, trenurile vor începe operaþiuni de scurt parcurs pentru metronom pe ruta regionala de transport rapid ce leagã oraºul Hamburg de Stade ºi Cuxahven.
“Sunt foarte mandru de faptul că am realizat o adevărata premieră mondială într-un timp atât de scurt şi vreau să mulţumesc tuturor celor care au contribuit” a subliniat Peter Ammann, Director de Vânzări, Divizia de Locomotive, Bombardier Transportation. “Acum putem oferi o familie de produse – respectiv locomotive completă şi integrată ce este unică pe piaţa internaţională.”
Dr. Carsten Hein, Director Tehnic la metronom a declarat: “Suntem încântaţi de vehiculele Bombardier; clienţii noştri apreciază cu adevărat confortul şi fiabilitatea trenurilor. Noile locomotive diesel-electrice vor avea o contribuţie vitală în îmbunătăţirea continuă a serviciilor noastre”.
Construcţia modulară a fost un factor important în obţinerea termenului scurt de livrare şi a contribuit de asemenea la înalta disponibilitate şi fiabilitate a locomotivelor TRAXX. Peste 70% din componentele TRAXX în varianta pe curent alternativ sunt folosite de asemenea la noua locomotivă TRAXX diesel-electrică. Pentru variantele TRAXX DC (curent continuu) şi MS (multisistem), această pondere este chiar mai mare. Pentru operator, aceasta deschide posibilitatea obţinerii de reduceri semnificative de cost, de exemplu costuri scăzute de exploatare şi întreţinere, dar şi achiziţia la costuri avantajoase a pieselor de schimb. Peste 800 de locomotive din familia TRAXX, produse în fabrica Bombardier din Kassel deservesc zilnic atât rute naţionale cât şi internaţionale.
{mosloadposition user10}