sistemelor de semnalizare si control feroviar, in Madrid, Spania
Investiţiile făcute permit filialei Bombardier din Spania să se consolideze ca şi un punct internaţional de referinţă tehnologică
În prezenţa preşedintelui regiunii Madrid, Esperanza Aguirre, Bombardier Transportation a inaugurat noul său Centru de Excelenţă în Inginerie de Semnalizare Feroviară. Peste 200 de ingineri vor lucra în acest centru, realizând proiecte pentru Spania, Portugalia, America Latină, precum şi pentru alte contracte speciale internaţionale. Noul Centru de Excelenţă, situat în San Sebastián de los Reyes, Madrid, este rezultatul unei investiţii de aproximativ 3 milioane de euro.
Echipa Centrului de Excelenţă din Madrid lucrează deja la proiecte majore, incluzând instalarea echipamentelor Bombardier pentru protecţie avansată a trenurilor, precum şi a soluţiilor de comunicare și control al trenurilor (CBTC) – BOMBARDIER* CITYFLO*650 pentru liniile 1 şi 6 ale metroului din Madrid şi pentru alte 4 linii ale metroului londonez. De asemenea, acest centru dezvoltă sistemul CITYFLO 350 pentru metroul din Sevilia (Spania), cel din Lima (Peru) şi Salvador (Brazilia); furnizează tehnologie CITYFLO 250 pentru metroul din Porto (Portugalia) şi livrează soluţii ERTMS pentru SuperVia, reţeaua de servicii feroviare suburbane, Rio de Janeiro (Brazilia).
Noul Centru de Excelenţă va gestiona şi alte servicii şi tehnologii de semnalizare Bombardier, cum ar fi cele instalate pe liniile de metrou din Barcelona şi Bilbao, cele aflate în custodia Administraţiei Infrastucturii Feroviare Spaniole (ADIF), a Regiei Feroviare Naţionale Portugheze (REFER) şi a Companiei Metropolitane Feroviare (CPTM) din Brazilia. În plus, participarea Bombardier la noi proiecte de semnalizare în pieţele feroviare din Peninsula Iberică şi America Latină, cum ar fi licitaţiile în curs de desfăşurare pentru furnizarea de sisteme de control al traficului ERTMS pentru liniile de mare viteză Albacete-Alicante şi Olmedo-Orense din Spania, va fi gestionată în cadrul acestui centru. Acest lucru va maximiza, de asemenea, poziţia Bombardier ca lider mondial în dezvoltarea şi livrarea sistemelor ERTMS.
Anders Lindberg, preşedinte al departamentului de Semnalizare și Soluţii de Control Feroviar, Bombardier Transportation, a declarat : "Există două motive principale care ne fac foarte mândri de această nou centru. Este un proiect major pentru Madrid, un client cu care noi am colaborat foarte bine, ceea ce ne-a permis să consolidăm dezvoltarea sistemului nostru avansat CBTC. În plus, acest lucru ne-a susţinut creşterea în America Latină, regiune ce se dezvoltă rapid. "
Álvaro Rengifo, Director General, Bombardier Transportation Spania, a adăugat: "Prezenţa noastră în Spania devine tot mai puternică pe zi ce trece şi acest nou Centru de Excelenţă confirmă operaţiunea noastră locală din peninsula iberică ca şi punct de referinţă tehnologică la nivel internaţional. Într-o perioadă în care activitatea economică s-a redus, filiala Bombardier în Spania reuşeşte să deschidă o nouă cale către noi pieţe, prin creşterea investiţiilor în cercetare, dezvoltare şi inovare (RDI) şi concentrându-se pe echipa sa de ingineri şi alţi experţi cu experienţă deosebită în domeniu.”
Portofoliul de soluţii de semnalizare şi control – CITYFLO – al Bombardier Transportation acoperă întreaga gamă de soluţii destinate transportului în comun, de călători, de la transportul manual (ce presupune un manipulator) la cel complet automat, precum şi toate sistemele bazate pe comunicare. De asemenea, compania furnizează soluţii de cale ferată BOMBARDIER INTERFLO, de la sisteme convenţionale până la sisteme avansate – ERTMS de nivel 2. Bombardier oferă o paletă completă de sisteme de semnalizare şi control, precum şi produse de cale şi produse ce se instalează la bordul vehiculelor feroviare.
Sisteme CBTC
CBTC (Communication-based train control) este un sistem inovativ de protecţie şi control al trenului ce funcţionează automat, destinat să asigure funcţionarea în siguranţă a vehiculelor feroviare prin folosirea datelor comunicate între entităţi de control diferite. Sistemul CBTC permite o reducere a intervalului între vehiculele feroviare, optimizând, astfel, funcţionarea trenului. De exemplu, sistemul Bombardier CITYFLO 650 instalat în Madrid a redus intervalul de timp dinamic dintre trenuri cu maxim 40 de secunde, ceea ce înseamnă că mai multe unităţi pot fi utilizate pe aceeaşi linie, crescând astfel capacitatea de transport. Creşterea capacităţii de transport pe liniile 1 şi 6 din metroul din Madrid ar putea ajunge în viitor la +30%, astfel anticipând necesităţile viitoare de transport, menţinând calitatea serviciul în acelaşi timp. Sistemul CBTC asigură, de asemenea, o siguranţă sporită a pasagerilor şi o experienţă de călătorie plăcută, deoarece frecvenţa mai mare a trenurilor şi regularitatea serviciului rezultă în reducerea timpilor de aşteptare în staţii.
Sisteme ERTMS
Bombardier este un lider mondial în sectorul tehnologiei ERTMS (European Rail Traffic Management System). În prezent, sistemele Bombardier sunt instalate în mai mult de 2.500 de trenuri şi pe mai mult de 16.000 de kilometri de cale ferată din întreaga lume, reprezentând o cotă de piaţă de 28% din piaţa mondială a sistemelor ERTMS. În ultimii ani, Bombardier a obţinut succese majore în sistemul de livrare ERTMS, consolidându-şi astfel poziţia de lider în acest sector. Traficul de pe liniile de mare viteză din China, Italia, Elveţia, Suedia şi Olanda, printre alte locuri, este gestionat cu ajutorul tehnologiei Bombardier ERTMS.
O atenţie specială trebuie acordată implicării Bombardier în reţeaua de foarte mare viteză, aflată în curs de dezvoltare în China, unde a fost deja comandată tehnologia INTERFLO 450 ERTMS de nivel 2 pentru 2.800 de kilometri de linie de cale ferată. În numai 28 de luni, au fost deja livraţi 1000 de kilometri de linie cu tehnologia ERTMS de nivel 2 ce leagă oraşele Wuhan şi Guangzhou, cu un sistem proiectat pentru o viteză maximă de 350 km/h şi care poate suporta până la 160 de curse zilnice. Se estimează că noua linie în pregătire, ce leagă capitala Beijing de Shanghai, va transporta peste 80 de milioane de pasageri anual.
Bombardier Transportation în Spania
Bombardier Transportation este o companie cheie din sectorul feroviar spaniol, ce angajează peste 700 de persoane în birourile şi fabricile sale din Trápaga (Biscay), San Sebastián de los Reyes şi Alcobendas (Madrid), Madrid şi Barcelona, şi ia parte la unele dintre proiectele feroviare majore din ţară. Trenurile de foarte mare viteză AVE S102 şi S112, trenul de mare viteză AVE S130 şi locomotivele de marfă TRAXX fabricate pentru RENFE (regia naţională de cale ferată din Spania), sistemul avansat CITYFLO 650 pentru reţeaua de metrou din Madrid, şi noile tramvaie pentru Valencia şi Alicante, trenul automat fără şofer destinat transportului de pasageri pentru aeroportul din Madrid (terminalul 4), sunt exemplele activităţii Bombardier în Spania. Bombardier ia parte, de asemenea, la proiecte importante de oferire de servicii de întreţinere a flotei de trenuri în Spania.
Fabrica ce furnizează sistemele de propulsie Bombardier, situată în oraşul Trápaga (Biscay), este, în prezent, una dintre cele mai avansate centre din lume din punct de vedere tehnologic, primind toate cererile pentru sisteme de propulsie Bombardier pentru Spania, Portugalia, Italia şi America Latină. Exporturile reprezintă deja mai mult de 50% din activitatea sa, inclusiv conducerea şi managementul de proiecte naţionale şi internaţionale, ingineria de sistem şi de aplicare, producerea de echipamente-cheie şi punerea în funcţiune a acestora.