South Africa la Fabrica din Derby, UK
Bombardier lansează primul vehicul Electrostar din contractul de 3.3 miliarde USD (2.6 miliarde Euro) câştigat în 2006
André Navarri, Preşedintele Bombardier Transportation împreună cu Prim-Ministrul Provinciei Gauteng, Africa de Sud , Jack van der Merwe – CEO-ul Proiectului Gautrain, Jerome Govender CEO-ul Consorţiumului Bombela şi Jean-Marc Janaillac, Preşedinte şi CEO RATP Développement (operator al reţelelor feroviare locale din multe state), au prezidat ieri lansarea inaugurală a primului vehicul BOMBARDIER ELECTROSTAR pentru linia feroviară rapidă Gautrain. Alţi participanţi la eveniment inlcud oficiali şi demnitari ai guvernului Sud-African şi al celui din Marea Britanie Contractul pentru partea de proiectare-construcţie este evaluat la aproximativ 3.3 miliarde USD (2.6 miliarde euro) din care partea Bombardier este de aproximativ 950 milioane USD(750 milioane euro). Cotractul separat de mentenanţă şi servicii pe 15 ani încheiat cu Bombardier are o valoare de aproximativ 700 milioane USD (550 milioane euro).
Fabrica Derby a Bombardier Transportation este responsabilă cu proiectarea şi producţia a celor 96 de vehicule ELECTROSTAR, din care majoritatea vor fi asamblate local în Africa de Sud. Trenurile sunt realizate pentru conexiunea Gautrain de 80 km
Flota ELECTROSTAR este parte a unui contract de concesiune acordad Consorţiului Bombela în anul 2006 pentru finanţarea, proiectarea, construcţia, operarea şi mentenanţa sistemului Gautrain ce facilitează şi eliberează coridorul dintre Johannesburg-Pretoria. Membrii Consorţiului Bombela includ Compania Bombardier Transportation, contractorul civil francez Bouygues, contractorul civil Sud African Murray şi Roberts & Strategic Partners Group. Bombardier, în cooperare cu partenerii săi din Broad Based Black Economic Empowerment va asigura memntenanţa flotei pe 15 ani iar RATP Développement va fi responsabil pentru operarea sistemului.
André Navarri comenta: “Fabrica Derby, coloana vertebrală facilităţilor noastre de proiectare şi producţie din Regatul Marii Britanii, simbolizează mulţi ani de success în livrarea unor vehicule de înaltă performanţă pentru pasageri. Astăzi, această fabrică, sărbătoreşte un eveniment istoric – lansarea primului tren ELECTROSTAR pentru Africa de Sud. Suntem mândrii, “a adăugat Navarri, “ să susţinem angajamentul guvernului Sud African de a construi o reţea feroviară modernă şi eficientă şi suntem încrezători că noua flotă va facilita transportul fără probleme al persoanelor şi mărfurilor de-a lungul regiunii.”
Vehiculul ELECTROSTAR, câştigător al premiului “cea mai modernă ramă electrică din UK” pentru 3 ani la rând începând cu 2005 este un produs cu abilităţi demonstrate, cu peste 1600 vagoane în funcţiune la 3 operatori din Marea Britanie – c2c, Southeastern şi Southern. Trenurile au fost denumite cele mai fiabile rame electrice din Marea Britanie de-a lungul ultimilor 6 ani, atingând cele mai înalte cote de fiabilitate din ţară. Trenurile sunt echipate cu echipamentul de propulsie şi control, efficient din punct de vedere al consumului de energie BOMBARDIER MITRAC. Trenurile ELECTROSTAR au fost comandate în 2006 şi de “Transport for London » pentru serviciile “London Overground” pentru linia londoneză de est şi cea de nord.
Fiecare ramă electrică va avea 321 de locuri şi o capacitate totală de aproximativ 533 de ăpasageri incluzându-I pe cei în picioare. Vor exista de asemenea locuri pentru scaunele cu rotile şi pentru bagaje.Fiecare vagon va avea pe fiecare parte două seturi de de uşi glisante cu deschidere automată şi două unităţi de aer condiţionat, ventilaţie şi căldură montate în tavan. Trenurile o să aibă capete avangardiste realizate pentru a creea o imagine impresionantă dar şi eficienta menită a îmbunătăţi prestigiul noii căi ferate. Sistemul de propulsie va fi îmbunătăţit faţă de trenurile din Anglia cu 50% mai multe axe motorizate pentru a putea face faţă potenţialului crescut al încărcării cu pasageri, condiţiilor de mediu relativ dificile de operare şi unei înclinări de 4%. Carcasele uşoare din aluminiu precum şi frânarea regenerativă vor asigura un tren efficient din punct de vedere al consumului de energie. Securitatea este de asemenea una dintre precupările de maximă importanţă şi de aceea trenurile vor fi echipate cu sistemul Bombardier’s Sekurflo cu două CCTV camere pe vagon conectate la un DVD recorder aflat la bord.
{mosloadposition user10}