● În prim-plan: noul BMW Seria 4 Coupé şi modele BMW X5, X6 şi X7. O experienţă de iarnă într-unele dintre cele mai friguroase regiuni din România: Harghita şi Covasna, sute fotografii spectaculoase ● Proiectul va fi continuat cu o expoziţie de fotografie în toate showroomurile BMW din România ● Artistul Adrian Mitu a fost invitat special la proiect pentru un schimb de experienţă între fotografie şi pictură ●
Designul BMW modern, cu forme complexe, jocuri de concav-convex, de umbre şi lumini, a invitat mereu la descoperire. Continuând tradiţia unor serii de evenimente organizate în ultimii ani, BMW România a invitat şapte dintre cei mai buni fotografi auto din România la o experienţă de explorare a designului a două categorii de modele emblematice pentru marcă: BMW Seria 4 Coupé şi gama X superioară – BMW X5, X6 şi X7.
Fotografiile realizate în cadrul proiectului sunt oferite spre publicare în scopuri editoriale, dar vor fi organizate şi sub forma unei expoziţii găzduită la nivel naţional în întreaga reţea de dealeri. Continuând iarăşi o serie de iniţiative locale, este posibil ca o serie din imaginile realizate să fie folosite în campaniile publicitare BMW România, aşa cum de curând a fost colaborarea semnată cu Ciprian Mihai în jurul proiectului BMW Seria 4 „Who Am I”.
Mai multe detalii aici: https://press.bmwgroup.com/5z400.
Au răspuns invitaţiei şapte profesionişti care aduc împreună peste 100 de ani de experienţă cumulată în domeniu. De altfel, România are o tradiţie bogată a fotografiei auto, cu un prim nucleu format la finalul anilor ’90 cu proiectul Freelancer, aparţinând unuia dintre pionierii în domeniu, Dan Beşliu. Cei şapte fotografi au colaborat de-a lungul timpului cu toate publicaţiile auto importante din România, de la AutoPro, auto motor şi sport, AutoBild, Autoexpert sau 4x4Adventure, până la TopGear, Supercar sau WhatCar. De asemenea, au în portofoliu şi alte proiecte, aşa cum sunt fotografia în domeniul modei, reportaj sportiv, streetphotography şi au semnat colaborări cu mărci importante de automobile la nivel internaţional, precum Porsche şi Mercedes.
Cei şapte fotografi implicaţi în proiect sunt: Radu Chindriş, Adrian Cobzaşu, Mihai Dăscălescu, Ciprian Mihai, Bogdan Paraschiv, Dragoş Savu, Andrei Toboşaru.
Experienţa #BMWPhotoCamp a fost organizată în jurul Grand Hotel Balvanyos şi a beneficiat de peisajele acoperite de zăpadă din Harghita şi Covasna, de locaţii precum Barajul Frumoasa sau zonele împădurite din jurul Lacului Sfânta Ana, de drumuri pitoreşti, asfaltate sau de ţară, în jurul localităţilor Baraolt, Miercurea Ciuc şi Sfântul Gheorghe. Ninsoarea abundentă din perioada fotografiilor a oferit peisaje spectaculoase, pline de poveste.
“Acest #BMWPhotoCamp a pornit din dorinţa de a aduce în prim-plan şi de a onora eforturile celor care, prin fotografiile pe care le realizează, dau multă valoare poveştilor cu automobile, proiectelor de motorsport sau evenimentelor pe care le organizăm. De multe ori, aceştia rămân necunoscuţi. Valoarea muncii lor, una foarte importantă, este confirmată şi de faptul că în ultimii ani, tot mai des, au primit contracte internaţionale sau lucrările lor au fost prezentate în publicaţii din întreaga lume.
În aceeaşi măsură, proiectul este un exerciţiu de explorare a designului BMW. Cu stiluri şi viziuni distincte, cu exerciţiul căutării formelor şi detaliilor, invitaţii noştri sunt alegerea perfectă în a ne ajuta să descoperim designul complex BMW. Am avut plăcerea să colaborez cu şapte fotografi, fiecare cu o abordare distinctă, foarte personală, inclusiv modul în care prelucrează fotografiile postproducţie. Aşa că, în final, avem şapte perspective diferite ale aceluiaşi subiect.
Prezenţa lui Adrian Mitu, un artist care are deja recunoaştere internaţională, a adus valoare experienţei noastre printr-o perspectivă complet diferită, cea a unui artist plastic. Am dorit să construim un dialog şi să încurajăm explorarea de noi abordări şi perspective”, a explicat Alex Şeremet, Coporate Communication Manager BMW Group România.
8 perspective #BMWPhotoCamp
7 fotografi, un artist plastic, 7 automobile, 4 modele
Radu Chindriş
www.raduchindris.com
www.instagram.com/radu_chindris
Radu are o lungă colaborare cu reviste auto importante, dar are în portofoliu şi multe editoriale de fashion şi proiecte comerciale. După o experienţă îndelungată cu auto motor şi sport, dar şi colaborări cu AutoExpert, TopGear, Radu lucrează acum cu 4x4Adventure şi semnează o şedinţă foto deja tradiţională cu ambrotipie cu RacingWheels, un procedeu de fotografie cu expunere pe plăci metalice sau de aluminiu pentru care foloseşte obiective din secolul XIX. Radu este unul dintre adepţii acestei tehnici de fotografie, are chiar şi o autospecială echipată pentru a putea fotografia şi developa cu acest procedeu în afara studioului. În ceea ce priveşte automobilele, pasiunea (nu foarte secretă) a lui Radu este pentru limuzine cu motoare mari. Deţine mai multe modele youngtimer cu motoare V8 (Audi şi BMW), dar îşi doreşte o limuzină cu un V12 veritabil. “Fotografia înseamnă scriere cu lumină”, explică Radu, care este mereu în căutarea luminii perfecte şi profită la maximum de acele momente ale zilei când lumina se aşază perfect pentru fiecare cadru. Căutaţi lumina în fotografia lui Radu.
“Fotografia mă defineşte, trăiesc şi respir prin obiectiv. Când totul funcţionează perfect şi astrele se aliniază, subiectul mă inspiră şi simt momentele care fac fotografia specială. Este despre simţuri, nu despre văzut. La fel şi cu maşina. Am mers cu BMW X6, dar simt că mi-ar fi plăcut BMW M440i mai mult pentru că, la fel, este vorba despre trăiri, nu despre raţiune. Un motor pe benzină geme, nu urlă. Deschizi geamul şi scoţi mâna să atingi asfaltul. Poate că nimic din toate astea nu e posibil sau real, dar eu aşa îmi imaginez, aşa visez.
E fain să poţi da la fiecare proiect ce ai mai bun. E fain să ai o echipă cu care să rezonezi. Sunt într-o continuă învăţare, o continuă evoluţie, o continuă căutare. Caut inspiraţia, caut aparatele cu care să pot transmite mai departe emoţia, caut maşina care să mă ducă mai departe. Caut revista care să mă facă să visez mai departe, fie că ea e Christophorus sau alta. Poate fi şi doar o poveste frumoasă.”
Adrian Cobzaşu
www.facebook.com/cobzasu
www.instagram.com/adriancobzasu
www.adriancobzasu.com
Adrian este un profesionist cu multe valenţe – are colaborări cu mai multe publicaţii de auto şi moto, pentru care semnează ca redactor şi fotograf. Între colaborările sale se numără Racing Wheels, AutoExpert, 4×4 Wheels, BMW Blog, MotorXpert, ultima pe care o coordonează din poziţia de redactor-şef. Mai mult, Adrian a debutat anul trecut în campionatul de motociclism viteză pe circuit şi îşi doreşte o participare la una dintre cele mai dificile competiţii moto din lume, Romaniacs. În portofoliul de automobile exotice pe care le-a condus se poate mândri cu legende BMW precum BMW 328, BMW 507, BMW Z8, BMW M1 şi BMW 3.0 CSL, toate pentru o serie de articole făcute pentru revista RacingWheels în colaborare cu BMW Group Classic.
Adi este mereu în căutarea de a se îmbunătăţi în tot ce face şi în căutarea permanentă de noi tehnici şi abordări. Experimentează mult cu fotografia de noapte şi expuneri multiple, iar pentru #BMWPhotoCamp a încercat o tehnică dificilă de a fotografia cadre în mişcare, “car-to-car”, cu un obiectiv tele pentru un plus de dinamism.
“Sunt un fotograf care iubeşte viața şi oamenii. Am o slăbiciune pentru maşini, motociclete şi mecanisme de tot felul.
“Am început să fotografiez maşini noi pentru reviste şi maşini de curse pentru mine. Apoi m-am intersectat şi cu multe evenimente, atras de spontaneitatea specifică acestei ramuri. În ceea ce priveşte fotografiatul maşinilor şi motocicletelor, prefer de cele mai multe ori cadrele de noapte. În ciuda provocărilor mari de a găsi un fundal care să spună o poveste în întuneric, ai avantajul de a controla fin lumina care ajunge la senzor. În plus, cui nu-i place să conducă noaptea?
Coupé-ul m-a cucerit din primul moment în care m-am urcat la bord. Este ca un costum su misura care te îmbrățişează, dar pe care aproape că nici nu-l simți când îl porți. Renunț oricând la aspecte practice pentru un plus în plăcerea de a conduce. M440i în combinație cu zăpada poate suna descurajant până nu vezi că pe portbagaj e semnul tracțiunii integrale xDrive.
BMW Photo Camp este un prilej de a te antrena alături de cei mai buni din domeniul tău (fotografic) şi de a învăța lucruri noi, dincolo de distracția ce vine inerent cu o tabără în care participanții se cunosc deja. Când totul se întâmplă în aceeaşi zonă şi în aceleaşi condiții meteo, ai ocazia să observi cât de diferite sunt stilurile fiecăruia. Evident că scânteia competiției se aprinde rapid şi odată cu ea apare posibilitatea de a creşte sau cel puțin de a te analiza fără subiectivism.”
Mihai Dăscălescu
www.mihaidascalescu.com
www.instagram.com/mihaidascalescu
www.facebook.com/mihai.dascalescu.7
www.500px.com/mihaidascalescu
Mihai a intrat în lumea fotografilor profesionişti ca urmare a recomandării unui prieten, aproape neaşteptat. Trustul MediaPRO şi Publimedia International, cu un portofoliu mare de publicaţii, cu mulţi forografi de valoare în domenii diferite, ceea ce l-a deschis către multe abordări şi stiluri diferite, a fost şcoala perfectă pentru pregătirea lui Mihai.
Experienţele din street photography, vânătoarea de instantanee, dar şi deschiderea către tehnici diferite de fotografie îşi pun amprenta pe stilul lui, mereu în căutare de încadrări şi abordări noi. Poate de aceea nu este surprinzător că a ales fotografia pe film, într-un format 6 cm x 6 cm, pentru #BMWPhotoCamp pentru o notă unică şi foarte personală.
“Îmi amintesc că aveam vreo opt ani când, întorcându-mă cu ai mei dintr-o vacanţă, i-am zis tatălui meu să oprească maşina, să îmi dea aparatul foto – ceva chinezesc şi pe film – că eu trebuie neapărat să fac o poză. Era primul «ceva» văzut de mine. Decizia apropierii de fotografie s-a întâmplat prin liceu când am văzut un Zenit vechi şi rusesc. M-a fascinat maşinăria. Nu ştiam exact cum funcţionează, dar îmi doream unul pe care să îl declanşez şi să-l aud cum sună ori de câte ori vreau eu. A urmat o pauză destul de lungă, apoi am descoperit un forum de fotografie, badorgood.com. Am urmărit aproape un an de zile ce se întâmpla acolo, iar după ce am înţeles, am ieşit pe stradă şi a început joaca de-a fotografia. Lucrurile începuseră să nu mai semene cu ce ştiam eu. Căpătau sens. Imaginile spuneau poveşti şi descopeream detalii noi, puteam personaliza privirea sugerând şi senzaţia, dădeam interpretări şi profunzimi lucrurilor pe care le vedem cu toţii, dar nu le dăm atenţie. Pe scurt, fotografia a apărut când am început să îmi pierd cuvintele.
Trustul MediaPRO şi Publimedia International au însemnat primul şi cel mai fertil teren pentru cultivarea experienței profesionale. M-am trezit aruncat brusc în lumea revistelor glossy, iar printre cele 27 de titluri deținute la acea vreme de Publimedia International se număra şi revista ProMotor din a cărei redacție am făcut parte din anul 2007 până la dispariția ediției tipărite, în anul 2015.
Poate că nu este o ramură distinctă a fotografiei, ci o ramură a fotografiei de produs. Doar că ar fi prea simplu dacă aş privi lucrurile în felul ăsta. Fotografia auto, asemenea fotografiei de portret, modă, arhitectură sau fotografiei de stradă, este cu şi despre oameni, pentru oameni şi în relaţie bidirecţională cu omul privitor. Poate fi foarte uşor comparată cu fotografia de portret, doar că provocarea este atipică. Dacă omul este diferit de la o secundă la alta şi într-o continuă transformare, expresivitatea automobilului este îngheţată sub viziunea designerului. Omul se mişcă, zâmbeşte, trăieşte, iar fiecare respiraţie şi clipire interioară îl modifică înspre exterior făcându-i fotografia irepetabilă. Maşina este aceeaşi de când iese pe poarta fabricii şi până ajunge în faţa aparatului de fotografiat. Aici încep eu să mă simt provocat. Cum o fac să trăiască prin sine însăşi şi cum va deveni fotografia irepetabilă.
Cu puțin înaintea sărbătorilor de iarnă am fost invitat să mă alătur celei mai noi idei din portofoliul de idei de evenimente, proiecte şi întâmplări «zburătoare» BMW. Timp de patru zile cu patru modele BMW, în total şapte maşini, alături de şase dintre fotografii cu cea mai mare notorietate din lumea auto românească am lucrat şi am creat cot la cot. Cu siguranță a fost cea mai mare densitate de materie creativă adunată în jurul unei singure sigle.
A fost pentru prima oară când la realizarea fotografiilor cu automobile am fost nevoit să colaborez cu colegi de breaslă, cu oameni familiarizați cu aceeaşi parte a camerei foto şi nu cu jurnalişti auto sau piloți. Acest prim BMW Photo Camp mi-a confirmat că, deşi stilurile şi abordările diferă, deşi planificarea şi viziunea pot fi uneori contrare, limbajul este acelaşi şi vibrează cu aceeaşi profunzime.
Am luat cu mine, dintr-un gest pur fotografic, Bronica S2, un aparat analogic de format mediu 6×6 din anii ’60. Cerința a fost atipică, aşa că am decis ca şi felul în care mă voi plia cerinței să fie la fel. Mi-am dorit o abordare cât mai îndepărtată de sfera comercială, chiar paralelă cu fluxul de imagine cu care suntem cu toții mult prea obişnuiți zi de zi. Un aparat pe film este limitativ, iar orice limitare impune răbdare. Aşa am fotografiat la BMW Photo Camp. Cu răbdare…”
Ciprian Mihai
www.ciprianmihai.com
www.instagram.com/ciprianmihai
www.facebook.com/ciprian.mihai1
Behance: AutomotiveArt
Pasiunea pentru a fotografia maşini a început dinainte de vârsta minimă pentru a avea carnet de conducere.
Prima dată a început cu fotografii la evenimente auto underground din Bucureştii anilor 2000. A urmat colaborarea cu www.voom.ro şi www.4tuning.ro şi afirmarea ca fotograf cu un stil unic. De-a lungul timpului a denţinut numai modele BMW, începând cu BMW Seria 3 a doua generaţie (E30), urmat de un BMW Seria 3 a patra generaţie (E46) şi acum un superb Seria 7 (E38). Începuturile lui Ciprian în lumea fotografiei sunt reflectate de pasiunea pentru pregătirea şi tuningul maşinilor pe care le deţine şi pentru proiectul “Low Society”.
Acum Ciprian a trecut dincolo de fotografia editorială şi face proiecte comerciale, fotografie publicitară pentru producători şi importatori auto în întreaga lume, bucurându-se de recunoaştere şi apreciere internaţională. Arta fotografică a lui Ciprian este definită şi de munca şi calitatea de postproducţie, dar şi de armonia culorilor şi luminii din fiecare cadru.
“Fotografiile mele au ca elemente principale dinamica, lumina, dar şi locaţiile reale în compoziţii sau în cadre singulare. Toate acestea sunt detalii ce consider că mă ajută într-un procent mare pentru a evidenţia formele maşinii.
Poate să sune a reţetă simplă: adaugi lumină, controlez reflexiile, te joci cu culoare şi maşina de fum şi fotografia e gata. Este însă o tehnică pe care am format-o, am testat-o şi am învăţat-o în ultimii 10 ani, experimentând cu multe maşini spectaculoase. Reţeta este simplă, dar se referă la perseverenţă, la a investi în pasiunea ta, a fi deschis să munceşti şi să înveţi, an de an, pentru bucuria de a transmite ceva prin fotografiile tale. Sper că de această dată am reuşit să o fac într-un mod convingător.
La drum cu Seria 4 pe astfalt şi cu X5 şi X6 în afara asfaltului m-am bucurat să pot surprinde o serie de cadre pline de atmosferă cu peisajul de iarnă. O experienţă de adăugat în portofoliu alături de colegii fotografi pe drumurile frumoase din România, care merita străbătute indiferent de motiv sau mijloc. Că totul s-a întâmplat cu BMW, chiar a fost o plăcere.”
Bogdan Paraschiv
https://bogdanpara.com
https://www.instagram.com/bogdanpara
https://www.facebook.com/bogdanpara
Deşi are peste 20 de ani de experienţă ca fotograf profesionist, stilul lui Bogdan evoluează şi se transformă continuu şi este dovada efortului de a fi mereu tot mai bun. Pe pagina lui de Facebook poţi găsi mereu share-uite fotografii ale unor mari fotografi, semnul căutărilor continue.
Este renumit pentru rapiditatea cu care reuşeşte să realizeze şedinţele foto, fără să facă rabat de la calitate. Aşa au fost realizate, sub presiunea apăsătoare a timpului, proiecte legendare, aşa cum a fost şedinţa foto cu trei modele de legendă BMW – BMW 328, BMW Z8 şi BMW 507. În numai câteva ore, Bogdan avea un set complet şi valoros de fotografii, care includea cadre dinamice, exterior, interior şi detalii. Apoi, fotografiile au fost baza mai multor articole în revistele RacingWheels şi 4x4Wheels.
Stilul lui Bogdan este definit de suprafeţe puternic contruate şi de culori contrastante, de linii puternic definite. În acelaşi timp, lumina joacă un rol important, umple de culoare liniile pe care le trasează camera lui Bogdan.
“M-am apucat de fotografie la 20 ani, în 1997. Pentru prima dată am fost plătit pentru o fotografie doi ani mai târziu, lucrând în presă, pentru un cotidian. Atunci m-am putut considera fotograf profesionist. După alţi patru ani am fost cooptat într-o agenţie foto axată pe domeniul automotive, Freelancer. Au urmat câteva campionate de raliuri, saloane auto şi colaborările cu revistele de profil.
În prezent, pe lângă zona auto, fotografiez cu plăcere peisaje şi sport. Am avut şansa să mă aflu pe câteva platouri de filmare şi cred că este o experienţă fantastică să fii fotograf de set. Sper să se repete cât mai des. Intenţionez să abordez fotografia de arhitectură, care cred că, odată aprofundată, îmi poate oferi satisfacţii mari.
Photocamp-ul organizat de BMW România s-a dovedit o idee excelentă, mă bucur de invitaţie. Iniţiativa face parte, de altfel, din şirul de experienţe ieşite din tipare pe care BMW România le organizează de ani buni.
Am avut ocazia să conduc noul Seria 4, mai exact M440i xDrive, un model M. Nu ascund faptul că am o afinitate pentru marca BMW, dar nu am chimie cu orice model de la ei. Cu Seria 4 a fost dragoste la prima vedere. Recunosc că mi-a captat întreaga atenţie pe parcursul celor câtorva zile, în detrimentul modelelor X5, X6, X7. Eh, asta s-a întamplat şi pentru că SUV-urile îmi erau cunoscute. Le mai condusesem şi pozasem, X7 chiar pentru lansarea regională de presă care a avut o oprire în România.
Dincolo de experienţa din postura de şofer, camp-ul mi-a dat ocazia să fac ce-mi place cel mai mult – fotografii cu maşini. Am reuşit să mă mai vad cu colegii de breaslă, lucru rar în ultima vreme. A fost o reală plăcere.”
Dragoş Savu
https://www.instagram.com/sssdragos
https://www.facebook.com/dragos.savu.3
https://www.facebook.com/Cars-Photo-409242939183679
Dragoş trebuia să continue tradiţia familiei şi să fie profesor de matematică. A ales însă să se exprime prin imagini. Pasionat de munte şi drumeţii montane, a început cu fotografia de peisaje. De aici a venit şi prima fotografie publicată – era în 2001, pentru revista “Munţii Carpaţi”. Apoi a răspuns la un anunţ misterios în ziar: “Dacă ai ceva minte, o trusă foto şi eşti pasionat de maşini, vino să vorbim”. Aşa începea colaborarea cu Dan Beşliu şi Freelancer şi trecerea de la fotografia de piesaj la dinamica lume a motorsportului. “Aici am avut destul timp să învăț că o imagine bunicică făcută la timp e deseori mai fericită decât fotografia perfectă care a ratat publicarea.”
Dragoş construieşte fotografia “în aparat” şi lasă puţin pe seama postproducţiei. Fotografia lui se remarcă prin detalii şi încadrări surprinzătoare, foarte expresive. Una din expresiile cele mai interesante a acestei abordări este colaborarea cu Retromobil Club România pentru diferite evenimente, inclusiv renumitul “Concurs de Eleganţă de la Sinaia”, de unde Dragoş extrage fotografii pline de poveste cu arome istorice.
Cu un portofoliu mare de colaborări, Dragoş a semnat ani buni şi pentru două dintre publicaţiile auto cele mai spectaculoase vizual din România – TopGear şi Supercar. Ultima avea să îi ofere şi bucuria primei fotografii publicate pe copertă – un cadru dinamic cu legendara Honda NSX, tras pe film.
“După diplomă, sunt matematician. După suflet, sunt fotograf. Am adunat 18 ani de fotografie de maşini, de sport, de presă, de stoc, de aventură şi de plăcere. Câteva dintre peisajele şi portretele mele au călătorit şi au fost premiate în saloane de artă fotografică din Austria, Germania, Spania şi România.”
Pentru Dragoş, fotografia este la fel de surprinzătoare ca instantaneele expresive pe care el le realizează. Trebuie doar să ai deschidere să o descoperi, aşa cum povesteşte despre experienţele de la raliuri: “Pentru unii, acest domeniu poate părea plictisitor: iei maşina, o aşezi bine în cadru, îi pui sau nu lumini şi o pozezi. Pentru alţii, printre care mă număr, este creativ şi provocator. Pentru un tip comod, sunt multe dezavantaje. Trebuie să lucrezi cu uşurinţă şi la -20 grade, şi la +40, să plăteşti amenzi pentru blocarea traficului, să convingi diverşi oameni să te lase să fotografiezi în anumite locaţii. Dar de multe ori mi s-a întâmplat ca prin satele prin care treceau probele de raliu să fiu invitat de săteni la masă sau să mi se ofere produse tradiţionale.”
Andrei Toboşaru
https://www.instagram.com/andreitobosaru
Andrei s-a născut în 1981, iar debutul în fotografie avea să vină 18 ani mai târziu. A început ca fotoreporter la un ziar cotidian, la un an după ce s-a înscris la Şcoala Populară de Arte, secţia fotografie, unde l-a avut profesor pe celebrul Paul Agarici.
După jobul de la Curentul, Andrei a trecut pe la Cronica Română, Ziarul, Lumea Magazin, pentru ca apoi să ajungă în redacţia unui ziar local: Telegraful de Prahova. A fost ultima experienţă în domeniul fotojurnalismului pentru Andrei Toboşaru. Ceea ce a dus la o schimbare a fost tragedia de la Mihăileşti, când un autotren plin cu azotat de amoniu a explodat în dimineaţa zilei de 24 mai 2004, omorând 18 oameni. Andrei a fost unul dintre primii fotoreporteri ajunşi la faţa locului şi, deşi nu este un om slab de înger, priveliştea care l-a întâmpinat acolo l-a marcat profund. A decis să renunţe la fotoreportaj şi să caute noi oportunităţi. Trei luni mai târziu, în România se lansa revista MotorXtrem, care ulterior avea să devină Top Gear România. Aşa începea aventura în lumea fotografiei auto.
Pentru Top Gear a dat imagine aventurilor nebune ale redacţiei care au adus şi multe poveşti nebune care reflectă atmosfera şi spiritul echipei de atunci. De-a lungul timpului a făcut fotografie de produs, fotografie de eveniment, fotografie comercială şi, ca o expresie a dragostei lui pentru câini, a organizat un studio foto care le-a fost dedicat – DogStudio.
Andrei are capacitatea de a recunoaşte încadrările care spun o poveste, sunt puternice şi de a le pune în lumina perfectă. Calităţile fotografiei lui i-au adus o lungă colaborare cu Mercedes-Benz România, unde pune în valoare evenimentele şi modele mărcii de la Stuttgart.
“Noi, fotografii, nu suntem niciodată în prim-plan. Poate aşa este şi normal. Mă bucur însă să fac parte din photo camp. Imaginile făcute de mine îmi plac cinci minute, după care sunt nemulţumit, vreau ceva mai bun. Şi întâlnirea cu colegii a fost o şansă, altfel destul de rară în vremurile astea, să schimb idei, experienţe.
Îmi plac maşinile sport şi îmi place viteza. M-am concentrat pe BMW Seria 4. Dar a fost destul de greu de fotografiat, mă chema mereu la volan.”
Adrian Mitu
www.instagram.com/the_coffeeartist
https://www.facebook.com/aqarelieff
Adrian nu conduce maşinile, dar le pictează cu foarte mult succes. Proiectele sale au ajun să aibă recunoaştere internaţională şi să fie expuse în muzee de automobile din Statele Unite. Se mândreşte cu o colaborare de tradiţie cu Concursul de Eleganţă de la Sinaia, pentru care realizează acuarele cu toate automobilele înscrise şi imaginea afişului. Patru proiecte importante dedicate BMW şi două dedicate eroilor personali, Sir Stirling Moss şi Victor Rebengiuc, i-au definit stilul special – panouri mari pe care Adrian desfăşoară poveşti foarte consistente, pline de detalii şi nuanţe. Mai mult, proiectul dedicat celebrului pilot britanic i-a adus o invitaţie la acesta acasă şi şansa unei întâlniri cu adevărat speciale.
Un alt element distinctiv este că. pentru acuarele sale, Adrian foloseşte cafeaua ca un pigment care aduce căldură şi contrast faţă de culorile clasice, reci. Acum, Adrian primeşte comenzi din întreaga lume şi are multe lucrări care au fost comandate pentru sau de către diverse personalităţi din lumea auto şi colecţionari valoroşi de automobile de epocă.
“Conceptul se bazează pe vizunea şi experienţa proprie de călătorie. Totul a plecat de la întrebarea: «Cum am experimentat peisajul pitoresc din spaţiul şi atmosfera X7?» Fiind pasionat de călătorii cu trenul, am tratat drumul ca pe o experienţă într-un tren modern sau o capsulă confortabilă din care am privit peisajul de iarnă, totul încadrat de ramele suprafeţelor vitrate ale lui X7.
Ca tehnică am folosit cerneala neagră waterproof pentru cadrul interior al maşinii peste care am venit cu cafea, încălzind toată atmosfera interioară şi pentru a intra în contrast cu peisajul rece albăstrui de la exterior. Astfel se obţine acel mix dramatic între cald şi rece.
Cadrele geamurilor devin elemente de compoziţie în lucrări pentru că proporţionează şi împart suprafaţa picturii.”