• Premieră pentru BMW – primele modele BMW X pregătite de M GmbH
• Primele modele M cu tracţiune integrală şi motor turbo
• Un set de tehnologii innovative în premieră mondială pe un propulsor turbo asigură 555 cp şi un cuplu maxim de 680 Nm disponibil deja de la 1500 rpm
• Gamă largă de echipamente disponibile deja în dotarea de serie, precum Dynamoic Performance Control şi Adaptive Drive
Salonul Auto de la New York a fost scena unei premiere absolute atât pentru seria de modele BMW M, cât şi în segmentul modelelor BMW X: BMW X5 M şi BMW X6 M sunt primele modele cu tracţiune integrală care oferă performanţa supremă, calităţi dinamice, designul sportiv şi calitatea premium specifice unui automobil BMW M. După ce şi-au făcut debutul mondial în luna aprilie, cele două modele sunt aşteptate în România până la sfârşitul acestui an.
Ambele modele sunt propulsate de nou dezvoltatul motor V8 ce furnizează 408 kW/555 cp la o turaţie de 6.000 rpm şi o capacitate cilindrică de 4.395 cmc. Noul motor M TwinPower Turbo este primul propulsor din lume cu o galerie de evacuare comună pentru cele două rânduri de cilindri şi care dispune de tehnologia Twin Scroll Twin Turbo.
Sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive oferit de BMW este adaptat perfect la caracteristicile specifice de putere şi performanţe ale modelelor BMW X5 M şi BMW X6 M, iar Dynamic Performance Control (Controlul Dinamic al Performanţelor) este disponibil standard la ambele modele. Prin interacţiunea cu suspensia M specială a maşinilor, inclusiv Adaptive Drive şi noua servodirecţie Servotronic, acest sistem asigură un comportament atât de caracteristic pentru un model BMW M, în care se combină stabilitatea unică şi calităţile de direcţie controlată cu precizie până la cel mai înalt nivel al dinamicii.
BMW X5 M şi BMW X6 M stabilesc noi standarde în acest segment al modelelor de înaltă performanţă în ceea ce priveşte acceleraţia, dinamica, comportamentul direcţiei, puterea de frânare şi eficienţa. Ambele modele accelerează până la 100 km/h, cu start de pe loc, în 4,7 secunde şi se remarcacă prin cuplul maxim de 680 Nm disponibil pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.500 şi 5.650 rpm.
Design: caracteristici specifice unui BMW M
pentru dinamică şi exclusivitate
Potenţialul cu adevărat remarcabil al ambelor modele reiese clar prin design, prin elemente comune pentru ambele modele care denotă performanţă supremă pe şosele, cum partea frontală cu prizele de aer de mari dimensiuni.
Capota comprtimentului motor, spoilerul faţă şi grafica farurilor, transferată de la BMW, X6 sunt identice în ambele cazuri. Pe de altă parte, proporţiile celor două automobile diferă în mod clar – de la versatilitatea BMW X5 M Sports Activity Vehicle, la dinamismul BMW X6 M d Sports Activity Coupé.
Atât BMW X5 M, cât şi BMW X6 M prezintă clapete speciale de reglare a fluxului de aer în prizele din panourile lateral frontale, adaptate fiecărui model, precum şi jante de 20 de ţoli, din aliaj ultrauşor, cu design individualizat.
De asemenea, elemente distinctive, atât de specifică modelelor BMW M, sunt prezente şi în partea din spate, ceea ce confirmă în ambele cazuri dinamismul remarcabil al fiecărui model: spoilerul spate de la BMW X6 M arată o prezenţă puternică, în timp ce ţeava de eşapament dublă, încadrată în ambele cazuri de spoilerul spate, reprezintă o altă caracteristică specifică BMW M.
Comparativ cu versiunile "obişnuite" BMW X5 şi BMW X6, proporţia suprafeţelor negre, de plastic, din jurul secţiunii inferioare a caroseriei este redusă la ambele modele, ceea ce conferă o accentuare suplimentară a orientării către şosele pe care o au modelele BMW X5 M şi BMW X6 M. În mod special, elementele caroseriei, care îndeplinesc funcţiile importante în ceea ce priveşte aerodinamica şi curgerea aerului de răcire, sunt accentuate clar la ambele modele.
Pe lângă toate aceste caracteristici de design comune, fiecare dintre aceste automobile sport, superperformante şi cu tracţiune integrală, se evidenţiază categoric drept un model unic în felul său: BMW X5 M impresionează, încă de la prima întâlnire, prin puterea superioară şi prin exclusivitate, în timp ce BMW X6 M, prin designul său unic, trimite cu gândul la dinamica fascinantă şi la sportivitate.
M TwinPower Turbo: premieră tehnologiei Twin Scroll Twin Turbo,
cu galerie de evacuare comună pentru cele două rânduri de cilindri.
Puterea şi performanţa specifice unui model BMW M sunt livrate de un nou propulsor – atât la BMW X5 M, cât şi la BMW X6 M – care funcţionează după un principiu inovativ de design şi construcţie: noul M TwinPower Turbo cu tehnologie Twin Scroll Twin Turbo şi galerie de evacuare care se extinde de-a lungul ambelor rânduri de cilindri – concept patentat de BMW – oferă reacţie deosebit de rapidă şi spontaneitate, creştere lineară a puterii motorului şi o curbă de cuplu neobişnuit de constantă.
Cele două turbocompresoare sunt poziţionate împreună cu convertorii catalitici în secţiunea V dintre cele două rânduri de cilindri. În acest caz, poziţia galeriilor de admisie, respectiv de evacuare contribuie la reducerea lungimii galeriilor şi măreşte secţiunea de intersectare a acestora, reducand seminificativ pierderile de presiune la evacuare.
Cu un nivel maxim al presiunii de 1,5 bar, utilizarea tehnologiei Twin Scroll Twin Turbo cu evacuarea dispusă între rândurile de cilindri duce la o efcienţă fără precedent a turbocompresiei.
Răspunsul direct al acceleraţiei şi forţa de tracţiune cu adevărat excepţională, pe care motoul o oferă încă de la turaţii reduse şi care continuă constant până la cel mai înalt nivel de sarcină, caracterizează noul M TwinPower Turbo creat de BMW M GmbH. Reflectând puterea superioară a motorului, propulsorul V8 dispune de un sistem de răcire dezvoltat special pentru cele două modele noi.
Noul M TwinPower Turbo dezvoltă puterea şi performanţele remarcabile cu o eficienţă excepţională. Alături de High Precision Injection (injecţia directă de mare presiune), atât BMW X5 M, cât şi BMW X6 M sunt echipate cu o gamă largă de tehnologii din cadrul programului BMW EfficientDynamics. Pe lângă Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei frânelor), acestea includ control la comandă al pompei electrice de combustibil, compresor decuplabil pentru aer condiţionat, precum şi livrare controlată a volumului fluidului hidraulic de la sistemul antiruliu care poate şi el să opereze numai la comandă.
Ambele modele oferă un consum mediu de combustibil, în ciclul de testare UE, de 13,9 litri/ 100 kilometri. Nivelul emisiilor CO2 este de 325 grame per kilometru. În acelaşi timp motorul îndeplineşte toate cerinţele standardului LEV II din SUA, precum şi cele EU5 din Europa.
Transmisie automată M Sport cu levier de selectare
eletronică a vitezelor şi clapete de schimbare pe volan.
Prezentă pentru prima dată pe un model BMW M, transmisia automată cu şase trepte subliniează caracterul de înaltă performanţă al modelelor BMW X5 M şi BMW X6 M. Aceasta este caracterizată prin schimbarea spontană a vitezelor, prin conexiunea directă cu motorul şi prin standardul ridicat de confort la trecerea dintr-o treaptă într-alta. Nou transmisie automată M Sport este controlată de un levier de schimbare electronică a vitezelor, dispus pe consola centrală şi care oferă conducătorului alături de modul D şi modurile S şi M pentru o schimbare şi mai sportivă a treptelor de viteză. Clapetele de aluminiu dispuse pe volan sunt o altă carcateristică exclusivă pentru BMW M.
În modul M, treapta în angrenaj este menţinută în poziţie până la turaţia maximă a motorului cu scopul de a oferi conducătorului controlul optim asupra automobilului chiar şi în cele mai dinamice condiţii. O altă opţiune a modului M este activarea funcţiei Launch Control care permite conducătorului să accelereze, la plecarea după loc, cu performanţe maxime: prin apăsarea pedalei de acceleraţie până la podea, transmisia automată M Sport schimbă vitezele automat la momentul ideal şi cu un control optim al patinării roţilor. Un radiator de ulei, din aluminiu – o altă caracteristică exclusivă pentru BMW M -, cu o structură specială a suprafeţei, striată, garantează o răcire optimă în orice moment, chiar şi în cazul celui mai sportiv stil de condus.
BMW xDrive şi Dynamic Performance Control
cu reglaj special pentru o dinamică optimă.
Succesul remarcabil al tehnologiei BMW xDrive este bazat pe faptul că sistemul nu doar îmbunătăţeşte tracţiunea pe teren accidentat, ci îmbunătăţeşte şi dinamica pe şosea. Controlată electronic, distribuţia varibilă a puterii către axul faţă şi cel spate previne, încă din faza incipientă, chiar şi cea mai mică tendinţă de cacrater subvirator sau supravirator, înainte ca DSC (Dynamic Stability Control/ Controlul Dinamic al Stabilităţii) să fie nevoit să acţioneze.
Dynamic Performance Control (Controlul Dinamic al Performanţelor), prezent în permieră la BMW X6, ete disponibil acum şi la BMW X5 M şi BMW X6 M. Asigurând distribuţia varibilă a cuplului pe puntea spate între cele două roţi, precizia direcţiei şi stabilitatea la orice viteză sunt semnificativ îmbunătăţite, iar intervenţia DSC este minimizată.
Pentru BMW X5 M şi BMW X6 M, potenţialul celor două sisteme este din nou utilizat într-un stil caracteristic BMW M; conducătorul are posibilitatea de a activa modul M Dynamic (MDM) prin intermediul butonului DSC de pe consola centrală. Acesta creşte pragul de intervenţie DSC pentru mai multă libertate de condus şi asigură un comportament al direcţiei specific pentru BMW M prin schimbarea caracteristicilor de control ale xDrive către roţile spate şi prin interacţionarea cu Dynamic Performance Control.
În consecinţă, MDM permite viteze maxime în viraje şi pe drumurile de munte, cu o intervenţie foarte târzie a sistemului de control al stabilităţii. De aceea, chiar şi la sarcina maximă în apex, automobilul urmează direcţia cu o precizie uluitoare şi asigură o viteză ridicată la ieşirea din viraj. De asemenea modul DSC-Off poate fi activat complet la atingerea unui buton.
Suspensia specială M cu Adaptive Drive disponibilă standard.
Suspensia dezvoltată special pentru BMW X5 M şi BMW X6 M, cu ax faţă cu dublu braţ de control al ecartamentului şi ax spate Integral IV, oferă o elastocinetică specifică modelelor M graţie suportului mai rigid pentru braţul de control al ecartamentului şi a suportului pentru braţul hidraulic la trenul faţă, respectiv suportului mai rigid al axului spate.
Ambele modele dispun în dotare standard de suspensie pneumatică ce oferă reglaj automat de nivel pentru puntea spate, precum şi Adaptive Drive cu amortizoare controlate electronic (EDC) şi stabilitate activă antiruliu. Versiunea specială de Adaptive Drive, concepută pentru a îndeplini cerinţele BMW M, ccoboară garda la sol cu 10 milimetri faţă de versiunile "obişnuite" BMW X5 şi BMW X6 şi incorporează arcuri de susţinere mai rigide şi control al amortizoarelor cu conexiune ranforsată la caroserie.
Direcţa specială Servotronic, dezvoltată pentru BMW X5 M şi BMW X6 M, oferă o asistenţă individuală a direcţiei adaptată la viteza de deplasare a maşinii. Aceasta permite manevre confortabile la parcare, cu forţă redusă de operare, precum şi un răspuns exact şi un standard ridicat al preciziei de direcţie la viteze ridicate.
Gradul forţei de asistare este definit de două hărţi de control. Pe lângă configuraţia standard, conducătorul are posibilitatea, prin intermediul EDC, respectiv al butonului M Drive, să comute în modul Sport, ceea ce activează un mod de funcţionare pentru un condus mult mai dinamic.
Prin schimbarea din modul Normal în cel Sport, sistemul modifică nu numai harta de control a direcţiei Servotronic, ci şi reglajele amortizoarelor, iar conexiunea acestora la caroseriea autmobilului este ranforsată semnificativ în modul Sport. În combinaţie cu stabilitatea antiruliu, aceasta permite un standard deosebit de ridicat de dinamism in viraje.
Sistemul ultraperformant de frâne garantează o forţă deosebită de oprire şi o rezistenţă ridicată la patinare în absolut orice condiţii. Frânele vin echipate cu etriere cu patru pistoane fixe la axul faţă şi cu etriere oscilante în spate, combinate în fiecare caz cu discuri de frână ventilate la interior.
BMW X5 M şi BMW X6 M sunt singurele automobile din segmentele lor care vin echipate standard cu pneuri de dimensiuni diferite pe trenul faţă şi cel spate, folosind numai jante de 20 de ţoli, din aliaj ultrauşor. Alegerea cauciurilor 275/40 R 20 pentru faţă, respectiv 315/35 R 20 în spate este un alt rezultat al acestor caracteristici speciale de reglaj al ambelor modele, cu o accentuare a puterii pe roţile spate.
Performanţe dinamice în funcţie de opţiunea conducătorului şi
disponibile la atingerea unui buton: butonul M Drive pe volan.
Pe lângă modul DSC şi reglajul specific al amortizoarelor şi al direcţiei, conducătorul are posibilitatea de a configura şi setarea transmisiei modelelor BMW X5 M şi BMW X6 M în funcţie de cerinţele sale personale. Prin activarea modului Power, care influenţează atât controlul motorului, cât şi pe cel al transmisiei, conducătorul are posibilitatea de a opta între programele Sport şi Efficiency.
Programul Sport permite un dozaj exact al puterii motorului chiar şi în cele mai dinamice condiţii de condus, asigurând o creştere liniară a puterii livrate.
În schimb, programul Efficiency schimbă vitezele la turaţii joase nu numai pentru a reduce semnificativ consumul de combustibil în situaţia de condus practic, ci şi pentru a permite un stil relaxat de condus. De aceea, rezultatul este o combinaţie ideală a condusului eficient şi a calităţilor dinamice supreme.
În meniul M Drive, conducătorul are posibilitatea să configureze atât modul Power şi reglajul DSC şi EDC, combinaţia de setări alese oferind reglajul optim în orice situaţie. De asemenea, cel de la volan are posibilitatea de a salva setarea favorită şi ulterior să o restabilească în orice moment prin simpla apăsare a butonului M Drive aflat pe volan.
Meniul M Drive este o altă caracteristică speficifică modelelor M care completează funcţiile maşinii: infotainment, navigaţie, aer condiţionat şi comunicare, care sunt de asemenea controlate prin sistemul BMW iDrive. Atât BMW X5 M, cât şi BMW X6 M sunt echipate cu cea mai nouă generaţie iDrive şi, opţional, pot dispune de Head-Up Display, o altă caracteristică unică pentru modelele BMW M. Această funcţie permite conducătorului să varieze tipul datelor proiectate pe parbriz în conformitate cu meniul M Drive.
Cockpit specific M şi sisteme sofisticate de asistare
a conducătorului pentru o şi mai mare supremaţie la volan.
Filozofia specifică BMW M se regăseşte şi în designul şi în configurarea spaţiului interior: ambele automobile superperformante, cu tracţiune integrală, vin echipate cu un cockpit M special, cu panoul de instrumente ce dispune de o zonă roşie variabilă la turometru, afişaj specific al funcţiilor şi iluminare albă. Atât BMW X5 M, cât şi BMW X6 M sunt dotate cu scaune M şi cu volan M îmbrăcat în piele.
Sistemele inovatoare de asistenţă se regăsesc în echiparea standard, de exemplu tempomat cu funcţie de frânare. Gama largă de opţionale include sisteme precum faruri adaptive şi asistenţă pentru fază lungă.
Prin suplimentarea BMW Park Distance Control disponibil standard, aşa cum era firesc, există şi o cameră opţională amplasată în spate, care include şi propria ei funcţie specială Top View.
Gama largă de echipamente standard include reglaj electric al scaunelor – completat de funcţia de memorare – şi încălzire a scaunelor faţă, aer condiţionat automat cu două zone, piele Merino, sistem audio HiFi cu 12 difuzoare şi amplificator de 230 watt, echipare M de bază, sprijin M pentru picior, echipare interioară în Aluminiu Shadow pentru ambele modele, precum şi panou de instrumente BMW Individual finisat în piele. Caracteristicile opţionle de confort disponibile atât la BMW X5 M, cât şi la BMW X6 M includ sistem de navigaţie Professional, aer condiţionat automat cu patru zone, ventilaţie activă a scaunelor, tapiţerie din piele Merino, plafon panoramic din sticlă la BMW X5 M şi plafon din sticlă, operat electric, la BMW X6 M, precum şi sistem audio BMW Individual High End.
{mosloadposition user10}